2016-02-15, 12:40
Medlem
framtands avatar
Används Wywallet fortfarande p.g.a påhittat tvång eller är det frivilliga användare numera? Jag har inte haft med ww att göra sedan första kollektivtrafik-köpet krånglade så in i helvete för kanske 3-4-5 år sedan. Deras Facebooksida är en riktigt sorglig upplevelse och 'här kan du handla' är rejält patetisk. Vad håller WW vid liv?
Citera
2016-02-16, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Används Wywallet fortfarande p.g.a påhittat tvång eller är det frivilliga användare numera? Jag har inte haft med ww att göra sedan första kollektivtrafik-köpet krånglade så in i helvete för kanske 3-4-5 år sedan. Deras Facebooksida är en riktigt sorglig upplevelse och 'här kan du handla' är rejält patetisk. Vad håller WW vid liv?

ingen jävla aning. fanns då inga bra ställen att handla med heller. haha, barncancerfonden, och skit. och vad är det för lösning egentligen? hade vart enklare för t.e.x barncancerfonden att ta betalt med kort direkt istället.
Citera
2016-04-26, 13:10
Medlem
Sameshs avatar
Hej,

Fick detta sms idag från MyWallet:

http://i68.tinypic.com/34nfexk.jpg

Jag blev väldigt förvånad eftersom jag har inte gjort något sms-köp, dock så skänkte jag pengar i julas till Världsnaturfonden men inte genom sms-betalning så jag borde inte få detta sms tycker jag. Finns det någon anledning för mig att misstänka att jag är utsatt för en identitetsstöld?, eller att någon försöker beställa saker i mitt namn och nummer på något vis?, givetvis vore det enklast att kontakta MyWallet men jag tänkte prova här först.
Senast redigerad av Samesh 2016-04-26 kl. 13:27.
Citera
2016-04-26, 15:30
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Hej,

Fick detta sms idag från MyWallet:

http://i68.tinypic.com/34nfexk.jpg

Jag blev väldigt förvånad eftersom jag har inte gjort något sms-köp, dock så skänkte jag pengar i julas till Världsnaturfonden men inte genom sms-betalning så jag borde inte få detta sms tycker jag. Finns det någon anledning för mig att misstänka att jag är utsatt för en identitetsstöld?, eller att någon försöker beställa saker i mitt namn och nummer på något vis?, givetvis vore det enklast att kontakta MyWallet men jag tänkte prova här först.
Om du t.ex. nyttjat någon "upplysningstjänst" eller liknande på nätet som egentligen inte är ett "köp" så räknas det ändå som köp. T.ex. för att kolla ägaruppgifter för ett registreringsnummer. Inte försökt göra något sådant? Eller deltagit i någon telefonomröstning/tävling/liknande?
Citera
2016-04-26, 15:42
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Om du t.ex. nyttjat någon "upplysningstjänst" eller liknande på nätet som egentligen inte är ett "köp" så räknas det ändå som köp. T.ex. för att kolla ägaruppgifter för ett registreringsnummer. Inte försökt göra något sådant? Eller deltagit i någon telefonomröstning/tävling/liknande?

Nej, inget sådant, skickade mail till MyWallet nu, får se om man får svar. Man blir orolig när man läser sådant här:

http://www.expressen.se/kvallsposten...das-identitet/
Citera
2017-04-27, 19:34
Medlem
miikoss avatar
Är tjänsten nedlagd?

Sidan kommer jag inte in på. Och appen hittas inte på Itunes.

Företaget verkar vara upplöst.

Är pengarna som fanns på kontot rökta?
Citera
2017-04-27, 19:51
Medlem
miikoss avatar
Nu fungerar sidan igen. De hade bara haft en fusion med payex.
Citera
2017-04-29, 23:25
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Är tjänsten nedlagd?

Sidan kommer jag inte in på. Och appen hittas inte på Itunes.

Företaget verkar vara upplöst.

Är pengarna som fanns på kontot rökta?

Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Nu fungerar sidan igen. De hade bara haft en fusion med payex.

Kan du inte berätta lite om varför du använder WyWallet? Till vad? Måste du det? Varför?
Citera
2017-09-15, 19:49
Medlem
komposthinks avatar
Används Wywallet fortfarande? Måste man ha det för att söka registreringsnummer på bilar? Jag känner motvilja till att använda ett sådant system, tycker inte det känns bra...
Citera
2017-09-15, 19:56
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komposthink
Används Wywallet fortfarande? Måste man ha det för att söka registreringsnummer på bilar? Jag känner motvilja till att använda ett sådant system, tycker inte det känns bra...

Jag tror att Swish dödade mycket av deras marknad.
Citera
2018-03-29, 14:11
Medlem
framtands avatar
Nu läggs skiten äntligen ner! Måste vara ett av de riktigt stora fiaskona jag fått uppleva under min livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in