32 594 besökare online
857 322 medlemmar • 45 833 806 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Telefoni och mobiltelefoner > Tele - allmänna diskussioner
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Tamarillo
Medlem
Tamarillos avatar
Finns det två Samsung Galaxy (S) III? Som jag fattat det tidigare har det bara varit en i diskussion, nämligen den med 4 kärnig - 1,4 Ghz processor, 8 megapixel.
Men nu har jag sett i Media Markts reklamblad; att det finns ytterligare en variant, nämligen en med 2 kärning - 1,8 Ghz processor, 12 megapixel.

Som jag bara anar att jag uppfattat det så finns det ev. olika modeller för olika världsdelar, att dem släpps med lite olika funtioner, beroende på vart dem släpps, och att denna senare version skulle kunna vara från Nordamerika, eller något

Haha, ville egentligen inte skriva denna tråd, bara för att inte verka som ett tard, men måste veta fääään.
Googlar som en galning atm.

Tack för ditt svar.

Ciz
Medlem
Cizs avatar
Mer info

Att den som släpps i Asien(har jag för mig) har mer ram är jag rätt säker på. Har dock inte hört något om processorskillnader. Det är ju en rätt så big deal kan jag tycka.
EDIT. Jag är uppenbarligen bättre på att googla än du då jag hittat svaret
I USAvarianten jag hittar sitter 1.5GHz x 2, Qualcomm MSM8960 medan det i den svenska varianten sitter Samsung Exynos Quad Core Processor 1.4GHz.
Senast redigerad av Ciz 2012-06-28 kl. 08:08. Anledning: Mer info, vill undvika dubbelposter.

wasdrf
Medlem
Det finns två vad jag känner till och det är den fyrkärniga med 1gb i Europa och tvåkärnig högre klockfreckvens med 2 gb ram. Samt lte/4g

KCLundgren
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamarillo
Finns det två Samsung Galaxy (S) III? Som jag fattat det tidigare har det bara varit en i diskussion, nämligen den med 4 kärnig - 1,4 Ghz processor, 8 megapixel.
Men nu har jag sett i Media Markts reklamblad; att det finns ytterligare en variant, nämligen en med 2 kärning - 1,8 Ghz processor, 12 megapixel.

Som jag bara anar att jag uppfattat det så finns det ev. olika modeller för olika världsdelar, att dem släpps med lite olika funtioner, beroende på vart dem släpps, och att denna senare version skulle kunna vara från Nordamerika, eller något

Haha, ville egentligen inte skriva denna tråd, bara för att inte verka som ett tard, men måste veta fääään.

Tack för ditt svar.

Hej, Jag förstår att du undrar över det här med de två varianterna av Samsung Galaxy S3. Personligen tycker jag det är lite fånigt och onödigt att Samsung gör olika varianter för olika delar av världen och dessutom lär det bli lite extrakostnader eftersom det behövs bland annat fler processorer och delar än vad det behövs till en variant. Dock kanske befolkningen i vissa länder är lite kräsnare än vissa och att Samsung helt enkelt har valt att anpassa sina produkter.

cammen3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamarillo

Tack för ditt svar.

Det ska bara finnas en Galaxy S3 i Sverige. Det är den med ett Exynos quad-core chip som är klockat på 1,4GHz med 1GB ram samt 8Mpix kamera.

I USA säljs det en Galaxy S3 med ett Qualcomm Snapdragon S4 dual-core chip som är klockat på 1,5GHz med 2GB ram samt 8Mpix kamera. Denna kommer även säljas i Asien om jag förstått det hela rätt. Det finns lite olika modellnamn beroende på vilken operatör man vänder sig till i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av KCLundgren
Hej, Jag förstår att du undrar över det här med de två varianterna av Samsung Galaxy S3. Personligen tycker jag det är lite fånigt och onödigt att Samsung gör olika varianter för olika delar av världen och dessutom lär det bli lite extrakostnader eftersom det behövs bland annat fler processorer och delar än vad det behövs till en variant. Dock kanske befolkningen i vissa länder är lite kräsnare än vissa och att Samsung helt enkelt har valt att anpassa sina produkter.

Anledningen är att deras Exynos Chip som de har i den europeiska versionen inte klarar LTE därav har man valt att ha en med ett S4-chip i då det klarar LTE. Att sälja en LTE mobil i USA säljer betydligt mycket bättre än vad det skulle göra här i Sverige i dagsläget, därför är det inte en självklarhet att man lanserar en LTE mobil från start.

Jag tror att man satt in 2GB RAM som "kompensation" för att man inte får den fyrkärniga upplevelsen man får på de mobilerna som säljs här i Europa.

Det kostar säkert lite mer - men vinsten blir samtidigt mycket större då de kan sälja fler telefoner.

Svara på ämne
Topp Dela »