2012-06-28, 01:51
Medlem
Provits avatar
Citat:
Tusentals araber hade samlats på Tahrirtorget i Kairo för att fira Muslimska brödraskapets seger i presidentvalet. Bland dem fanns den 22-åriga brittiska journalisten Natasha Smith.

Smith, som var där för att spela in en dokumentärfilm om kvinnors rättigheter, beskriver på sin blogg hur en grupp om hundratals hånskrattande araber plötsligt slet tag i henne, släpade iväg henne och slet av alla hennes kläder.

Därefter började de sexuella övergreppen.

”Hundratals män slet i mina armar och ben och slängde runt min kropp. De klöste och slet tag i mina bröst och tvingade sina fingrar in i mig på alla tänkbara sätt.
”De slet i mitt blonda hår – en symbol för min främmande identitet.”

Smith beskriver också hur en ambulans till slut lyckades ta sig fram till platsen – bara för att bli angripen av den arabiska mobben och tvingad till reträtt. Samtidigt gick kvinnor i burka hela tiden förbi och gav henne ”tomma blickar, för att sedan vända bort ansiktet”.

Ett mycket snarlikt övergrepp skedde i februari förra året på den blonda, sydafrikanska stjärnreportern Lara Logan, som även hon sexöverfölls på Tahrirtorget av en grupp av hundratals araber som firade revolutionen.

Hur kan man göra såhär? Vad är det som driver dessa "människor" till att vilja bruka så mycket våld emot en människa. Var det för att hon var vit som de gjorde detta? Var det för att hon inte bar stjal? Oavsett vad, så är det ofattbart hur långt folk kan gå.

Källa: http://www.friatider.se/europeisk-jo...rirtorget-igen

.......................

Delar av artikeln borttagen enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

Citaten inlagda i citatruta.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2012-06-28 kl. 01:57.
Citera
2012-06-28, 03:07
Medlem
banankakans avatar
Förr var man beväpnad upp till tänderna när man besökte exotiska platser i Afrika. Numera är det en falsk trygghet.

När ska normala människor förstå att Mena är efter på alla sätt och vis?

Varför besöker man ens såna skitställen, varför bryr vi oss ? Varför inte bara låta naturen ha sin gång och låta dom självdö.

På ett sorgligt sätt så tycker jag att den 22 åriga blonda journalisten får skylla sig själv.
Förhoppningsvis så blir det en varning/väckarklocka till alla andra som bemödar sig att tillängligt någon som helst tid/tanke åt vilddjuren.
Citera
2012-06-28, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provit
Hur kan man göra såhär? Vad är det som driver dessa "människor" till att vilja bruka så mycket våld emot en människa. Var det för att hon var vit som de gjorde detta? Var det för att hon inte bar stjal? Oavsett vad, så är det ofattbart hur långt folk kan gå.

Källa: http://www.friatider.se/europeisk-jo...rirtorget-igen

.......................

Delar av artikeln borttagen enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

Citaten inlagda i citatruta.

/Mod

Åh herregud, kan inte fatta att ni klagar. Har läst tusentals gånger på flashback om hur man lätt hade torterat och dödat negrar i Sverige om det hade varit lagligt, hur man hade kört upp ett bambuträd i negerkvinnorna osv osv osv... Detta kanske du aldrig har skrivit, men jag tyckte att jag borde skriva det ändå, då det chockerar mig att demokratiskt folk ens skriver sånt.
Citera
2012-06-28, 03:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provit

Nu igen? Var inte så länge sedan som en annan västerländsk journalist/reporter blev sexuellt överfallen på precis samma ställe.

Inte konstigt att MENA-invandrare toppar våldtäkstatistiken oavsett var de håller hus. Får de chansen så våldtar de direkt.

Dock fattar jag inte varför västerländska kvinnor reser till dessa länder. Det låter oerhört korkat, i mina öron.
Citera
2012-06-28, 04:12
Medlem
Hon får skylla sig själv om hon har med dom där blattarna att göra. Fyfan blattarnas största önskning verkar ju vara att springa omkring och gapa och skrika på gator, bara leva helvete och föra massa väsen och skit om sig.

Jag är så jävla less att läsa allt skit blattarna och negrerna hittar på så jag håller på att koka sönder ibland men jag kan ju inte flytta ut till skogen precis. Jävla svt ska alltid klämma in jävla blattar och negers i tv också så de kan man ju knappt se på heller. Och flashback bara blattar blattar negrer, BLÄ! och på stan!.. alright thats enough.
Citera
2012-06-28, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBoss10
Åh herregud, kan inte fatta att ni klagar. Har läst tusentals gånger på flashback om hur man lätt hade torterat och dödat negrar i Sverige om det hade varit lagligt, hur man hade kört upp ett bambuträd i negerkvinnorna osv osv osv... Detta kanske du aldrig har skrivit, men jag tyckte att jag borde skriva det ändå, då det chockerar mig att demokratiskt folk ens skriver sånt.

Har du läst tusentals artiklar om Flashbackare som gör verklighet av sina hot?
När jag var liten blev jag en gång arg på en kompis som var dum, jag sade att jag skulle kappa huvudet på han med en motorsåg.
Av någon mystisk anledning sitter fortfarande personens huvud fast i hans kropp, kan det ha att göra med att, åh jag vet inte ATT DET ÄR FUCKING SKILLNAD MELLAN ATT GÖRA NÅGOT OCH SÄGA NÅGOT OCH ATT BARA EN TOTAL IDIOT LIKSTÄLLER DE TVÅ SAKERNA!
Citera
2012-06-28, 04:19
Medlem
ragingcows avatar
Kommer aftonbladet rapportera om detta rasistiska dåd?
Citera
2012-06-28, 05:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Kommer aftonbladet rapportera om detta rasistiska dåd?

Bor du under en sten? I helvete att det kommer hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in