16 683 besökare online
858 172 medlemmar • 45 868 071 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Integration och invandring
Svara på ämne
Ämnesverktyg
fuckpunch
Medlem
fuckpunchs avatar
Har länge tänkt på svensk invandring. Speciellt nu när jag har bott utomlands i ett år och upplevt vad massinvandring leder till. Så under mina egna tanke diskussioner, har jag fått fram vad jag tycker är en bra lösning till Sveriges invandrar problem.

Om vi nu ska ta in massa lågutbildade invandrare, som har svårt att integreras så tycker jag att vi borde minska antalet män som släpps in och istället fokusera på att ta in mer kvinnor. För vad jag som malmöit har upplevt så är det ofta männen som har svårast att integreras i nya samhällen och männen som står bakom våldsamheten. Jag vet att det ska vara "jämlikt" men låt oss säga så här om en familj söker asyl i Sverige varför inte låta kvinnan och barnen komma in först och när familjen väl är integrerad i Sverige så kan mannen också komma in (Oftast så är det också barnen och kvinnorna som lider mest i dessa utsatta länder). Ifall familjen nu är väl integrerad borde förhoppningsvis mannen också ta deras följe. Plus så borde alla PK-femenister bli glada över en större satsning på kvinnorna i världen.

Så mina frågor är, skulle detta kunna lyckas? Kan Sverige implementera en invandringslag som utesluter en del invandrare p.g.a. kön? Kommer kvinnorna ha lättare att integreras utan deras män?

Nordoxen
Medlem
Nordoxens avatar
Varför ska vi ha en massinvandring överhuvudtaget? Spelar ingen roll om det är MENA män, kvinnor eller kineser. Varför ska vi idka folkmord på vårt folk oavsett?

Krossa antivitismen!
http://www.facebook.com/groups/407846665920113

Thomasons
Avstängd
Thomasonss avatar
Lite invandring är bra för ett land men inte som i Sverige som håller på att förvandlas till ett muslimskt land. Vilket land bodde du i som du skrev att du vet vad massinvandring leder till?

fuckpunch
Medlem
fuckpunchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Varför ska vi ha en massinvandring överhuvudtaget? Spelar ingen roll om det är MENA män, kvinnor eller kineser. Varför ska vi idka folkmord på vårt folk oavsett?

Massinvandring är oundvikligt, världen globaliseras. Det är bara att acceptera att Sverige aldrig mer kommer vara "svenskt". Frågan är nu hur vi ska hantera massinvandringen så vi inte blir som många andra Europa länder och USA.

fuckpunch
Medlem
fuckpunchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomasons
Lite invandring är bra för ett land men inte som i Sverige som håller på att förvandlas till ett muslimskt land. Vilket land bodde du i som du skrev att du vet vad massinvandring leder till?

Jag bor i Belgien, Bryssel. Bryssel har en population av 1 miljon människor varav runt omkring 1/4 av dem är endast marockaner. Vilket märks.

Thomasons
Avstängd
Thomasonss avatar
Ok. Jo Belgien är ett skräckexempel. Läste att 50% av bebisar som föds där är muslimer. Likadant i Holland

epic-norrman
Medlem
epic-norrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckpunch
Massinvandring är oundvikligt, världen globaliseras. Det är bara att acceptera att Sverige aldrig mer kommer vara "svenskt". Frågan är nu hur vi ska hantera massinvandringen så vi inte blir som många andra Europa länder och USA.

Globalisering är en lögn som är pådyvlad vita länder och har ingenting med massimport av kriminella element att göra. Vad man bör göra är att ställa samma krav på invandrare som omvärlden har när svenskar söker sig till ett annat land, då finns det näst intill noll % invandring till Europa längre.
Jag tror inte alls det är orsaken. Orsaken är snarare att man tycker att Norge som land bör ta sitt ansvar och korrigera sina fundamentala byggblock som samhället lutar sig mot så att invandringspolitiken i landet får en mindre invandringsfientlig prägel. Att en individ i ett land påpekar brister i ett annat land tillhör vanligheten år 2013, med tryckfrihet och yttrandefrihet och allt vad det heter. -N.Hamid - förklarar att det är okej att hata människor med annan hudfärg.

fuckpunch
Medlem
fuckpunchs avatar
Kan tänka mig det. Man kan knappt gå igenom centrala Bryssel längre utan att en marockan försöker stjäla något från dig. Samt att alla svenska tjejer som jag har träffat här har minst en gång blivit antastade av en marockan. Dock så har alla marockanska kvinnorna som jag har stött på varit otroligt trevliga och välutförda vilket ledde till mitt resonemang.

fuckpunch
Medlem
fuckpunchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epic-norrman
Globalisering är en lögn som är pådyvlad vita länder och har ingenting med massimport av kriminella element att göra. Vad man bör göra är att ställa samma krav på invandrare som omvärlden har när svenskar söker sig till ett annat land, då finns det näst intill noll % invandring till Europa längre.

Ja men det är ju ett krav som jag försöker diskutera. Sveriges nuvarande politiker kommer fortsätta med en massinvandring om dem inte får fram en annan lösning som inte kommer få dem att se ut som "rasister". Vilket ledde mig till min tankebana om att ta in större delen kvinnor.

defenseur
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Om vi nu ska ta in massa lågutbildade invandrare, som har svårt att integreras så tycker jag att vi borde minska antalet män som släpps in och istället fokusera på att ta in mer kvinnor. För vad jag som malmöit har upplevt så är det ofta männen som har svårast att integreras i nya samhällen och männen som står bakom våldsamheten. Jag vet att det ska vara "jämlikt" men låt oss säga så här om en familj söker asyl i Sverige varför inte låta kvinnan och barnen komma in först och när familjen väl är integrerad i Sverige så kan mannen också komma in (Oftast så är det också barnen och kvinnorna som lider mest i dessa utsatta länder). Ifall familjen nu är väl integrerad borde förhoppningsvis mannen också ta deras följe. Plus så borde alla PK-femenister bli glada över en större satsning på kvinnorna i världen.

Så mina frågor är, skulle detta kunna lyckas? Kan Sverige implementera en invandringslag som utesluter en del invandrare p.g.a. kön? Kommer kvinnorna ha lättare att integreras utan deras män?

Problemen som skapas av afrikaners och muslimers längtan till mera välmående länder, de är så stora och viktiga att vi inte har råd att vänta på den dag då 50% av folket i tillräckligt många EU-länder har vaknat. Istället gäller det att försöka hitta kompromisslösningar som kan säljas till dem som är rädda för att vi (i Första Världen) en gång till ska bete oss elakt mot de andra.

Kan man då få statsfeministerna med på noterna?
Ditt förslag är en god idé. Så får man med en gång en mycket bredare politisk bas
- plus att man har blivit kvitt en grupp ettriga motståndare.

Spliff-Morgan
Medlem
Spliff-Morgans avatar
Fyfan va skönt om vårt land kunde sluta ta in dom där jävla råttorna!
Ännu en krogkväll vart förstörd för bara en timme sen, och gissa om det var en kulturberikare eller en svensk?
Fyfan, fyfan, fyfan! Vad jag önskar att vi kunde återgå till ett normalt Sverige!!!

Nordoxen
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:

Afrika för afrikaner, Asien för asiater, vita länder för alla.

"invandring sker överallt" säger du, men Afrika kommer fortfarande vara afrikanskt, Indien kommer fortfarande vara indiskt, Mexiko kommer fortfarande vara mexikanskt. Men vi européer kommer bli minoritet i våra egna hemländer och bytas ut som befolkning.

Det är folkmord enligt internationell lag och det är det anti-vita som dig främjar.

Krossa antivitismen!
http://www.facebook.com/groups/407846665920113

Svara på ämne
Topp Dela »