Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Porrsurfare hängs ut på svensk sida

flashback.se

Under söndagskvällen publicerade företaget JD Finance en ny lista med personer och företag, som man påstår har laddat ner porr från deras sida utan att betala.

Läs hela artikeln
2012-08-21, 19:53
  #709
Medlem
skalman1973s avatar
Frågan är om det är så smart att försöka lura folk så här ? De som sitter på upphovsrätten till sådana här filmer brukar knappast vara sympatiska och se igenom fingrarna på saker som inkräktar eller stör deras verksamhet
Citera
2012-08-21, 21:09
  #710
Medlem
Dom är inte lite fräcka heller, skickar med ett papper där man ska fylla i sina uppgifter för att
lägga upp en avbetalningsplan!!
Citera
2012-08-21, 23:07
  #711
Medlem
Ni alla som fått nya papper, skulle ni inte kunna scanna in och lägga upp så man får se dem?
Självklart maskera bort personliga infon.
Citera
2012-08-21, 23:17
  #712
Moderator
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Har äntligen fått svar på mitt mail till slutload.com ... Här följer konversationen

Sorry for the late answer. I've been out of reach for a while. This is still going on and here comes the screendump.

Den 3 aug 2012 10:03 skrev "SlutLoad.com Team" <team@slutload.com>: ▼ Dölj citerad text

Can you please provide a screendump if this is still occurring. Thank you.

On Thu, Jul 19, 2012 at 10:47 AM, slutload.com <do-not-reply@slutload.com> wrote: Sender: @gmail.com IP: 85.xxx.xx.xxx (Sweden, 26, Stockholm) Browser: Chrome/Win32 (sv-SE, sv, en-US, en) Message: You have a banner that can be reached from (swedish) mobilephones and the banner is linked to a site where you can click "ok" in the beginning (some loose agreement about you as a person is responsible for anything you stream or download). When you have clicked "ok" you will come to a site where you can stream swedish movies without any problems but the people behind the site is fishing up your IP and mobile number and then they start sending out false claims for damage and threat you to call the cops unless you pay.

Maybe you want to look it up? contact me in that case and I will send you a screendump with the actual banner

There´s also a big thread in swedish about this at https://www.flashback.org/t1903978

--SlutLoad.com Support Team team@slutload.com

Kan du lägga upp skärmdump/ar på bannern? Vore bra att visa alla hur de ser ut.

//Brute
__________________
Senast redigerad av Gromgutten 2012-08-22 kl. 08:26. Anledning: IP-adress
Citera
2012-08-22, 01:56
  #713
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Kan du lägga upp skärmdump/ar på bannern? Vore bra att visa alla hur de ser ut.

//Brute


Om du berättar hur man gör :-)
Citera
2012-08-22, 08:17
  #714
Medlem
Glöm inte bort att polisanmäla Arcade World SA också. Ju fler som gör det inom kort, dessto snabbare lär dom få även det nya bankkontot stängt.
Jag sticker ner till stationen nu.
Citera
2012-08-22, 09:45
  #715
Medlem
Jag har ochså precis anmält Arcade World SA
Det går även bra att ringa 11414 och göra detta.
Hon som jag pratade med sa att dom nu på morgonen hade diskuterat detta så det verkar som en hel del anmäler detta.
Dock kunde hon inte berätta hur många det var tyvärr.
Känns skönt att man inte är ensam om detta.
Citera
2012-08-22, 15:12
  #716
Medlem
Har också fått sms och faktura! Bara att gå och anmäla då med andra ord!
Citera
2012-08-22, 17:27
  #717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinelli
Jaha,

Imorgon åker jag ner till Polisen och gör en anmälan mot Arcade World SA.

Vilka jävla skojare.

Anonym box adress i Sverige. "ägaren" bakom boxen byter hela tiden namn på "företaget" (finns det ens ett företag bundet till boxen?), som nu skall vara från Costa Rica och vill ha pengarna till Lichtenstein.

Ja det finns ett riktigt företag som har den postboxen som adress, nämligen Dquera AB

sådana här (b)luffare brukar inte direkt vara petiga med vad de skriver på sina kravbrev/fakturor. De hoppas att folk gladligen betalar utan att kontrollera företaget

Därför är det viktigt att man påpekar sambanden med Grossen Öland /Dquera när man anmäler Arcade World

Annars finns det en risk för att polisen kommer starta parallella utredningar och på så sätt missa en hel del viktig information (detta är också en av orsakerna till att man byter/hittar på namn )
Citera
2012-08-22, 18:06
  #718
Medlem
Läste sammanfattningen på internetsweden och ett par av det senaste sidorna men har fortf inte sett en förklaring på exakt hur det har fått tag i telefonnummer - Är det någon som vet?

När jag surfar med tele2 + opera browser så läcker inte mina HTTP Headers något som skulle avslöja mitt telefonnummer.

"Anledningen till detta är att sidorna begärt mobilnumret av besökarens telefon, dessa nummer har sedan Grossen Öland AB, 556852-7948 samlat in."

Har användaren själv skrivit i sitt nummer eller menar man att det finns ett speciellt paket man skulle skicka till telefonen som skulle få ett svar med nummer?

Vill mycket gärna ha fler detaljer ang. detta.
Ska hålla ett öga på tråden nu.
Citera
2012-08-22, 18:27
  #719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turboTT
Läste sammanfattningen på internetsweden och ett par av det senaste sidorna men har fortf inte sett en förklaring på exakt hur det har fått tag i telefonnummer - Är det någon som vet?

När jag surfar med tele2 + opera browser så läcker inte mina HTTP Headers något som skulle avslöja mitt telefonnummer.

"Anledningen till detta är att sidorna begärt mobilnumret av besökarens telefon, dessa nummer har sedan Grossen Öland AB, 556852-7948 samlat in."

Har användaren själv skrivit i sitt nummer eller menar man att det finns ett speciellt paket man skulle skicka till telefonen som skulle få ett svar med nummer?

Vill mycket gärna ha fler detaljer ang. detta.
Ska hålla ett öga på tråden nu.

Nej man behöver inte skriva in sitt nummer utan dom får tag på den ändå. Jag kan inget om sånt här, men jag tror att det är operatörerna som på nått sätt som "ger" ut nummrerna via nån mellanhand eller nån form av tjänst som dom säljer till nån sajt som bluffarna sen köper på något sätt utan att röja sig själva. (Bergsturken) hade en ganska bra teori för nån sida sen i tråden. som sagt jag tror att det är operatörerna som ger (säljer kanske) ut nummrerna till diverse företag och nu även "bluffarna".

Fick också ett andra brev och ett till SMS.
Har polisanmält bägge
Hoppas alla som fått brev polisanmäler så att det blir fart på dom.
__________________
Senast redigerad av Turbotax 2012-08-22 kl. 18:30.
Citera
2012-08-22, 21:31
  #720
Medlem
lucifer579xs avatar
Läste till sida 40 sen orkade jag inte plöja 20 sidor till.
Bra sammanfattning hos internetsweden för övrigt.

Tråden har varit ett sant nöje och jag kommer fortsätta följa detta för att se om det har sitt slut någonstans.

"Vi representerar"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback