Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Porrsurfare hängs ut på svensk sida

flashback.se

Under söndagskvällen publicerade företaget JD Finance en ny lista med personer och företag, som man påstår har laddat ner porr från deras sida utan att betala.

Läs hela artikeln
2014-07-26, 14:27
  #1945
Medlem
Att idi**** orkar!! Att hänvisa till JP Morgan och Telekomoperatörerna för att rättfärdiga sig själv är skrattretande roligt.

Sedan när har Telekomoperatörerna eller JP Morgans interna etiska regler någonting med Svensk upphovsrättslagstiftning att göra?
Hade varit mer relevant till att hänvisa till något uttalande från Påven, han har ju åtminstone en rolig mössa.
Men kära Dennis; läser du eller dina spöken detta får du gärna förtydliga hur du tänkte. Vi är flera som väntar på att bli upplysta.

Tills dess så anser Vi att brev och SMS från dig är trakasserier (Förhoppningsvis i ditt fall straffbart enligt t.ex. Brottsbalkens fjärde kapitel).
Citera
2014-07-28, 13:00
  #1946
Medlem
Visst har en här Dennis en före detta fru som heter Linda? Har för mig att hon var med på någon av alla lurendrejerirundorna och blev uthängd av en användare på bukefalos som är en hästsajt. Om det stämmer så har jag henne som vän på facebook.
Citera
2014-07-28, 23:34
  #1947
Medlem
Turphiees avatar
Morgan har tillsammans med en advokatbyrå även tagit fram regler för hur personuppgifter får användas av teleoperatörer och hur dessa får lämnas ut till höger och vänster. Den skulle vara kul att lägga vantarna på och sedan jämföra med hur D.P. och hans efterhängsna tåg av villrådiga tonårspojkar fått tag på uppgifterna som figurerat i samband med kravbrev och annat skoj.
Citera
2014-08-21, 11:19
  #1948
Medlem
Kort artikel i DN idag - ingen direkt nytt framkommer dock:
http://www.dn.se/ekonomi/bedragarnas...-porrfakturor/
Idioter som betalar in till honom så han har motivation att direkt fortsätta när han kommer ur häktet. Inga pengar till grisen!
Citera
2014-08-21, 12:17
  #1949
Medlem
Knullkungens avatar
Här är en intervju med Dennies.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5942419

"Ger sig ej
Trots det kommer Dennies Petersson att fortsätta driva sina betalningskrav.

– Jag kommer aldrig att släppa det här för det är jättemycket pengar som man har stulit för mig, säger Dennies Petersson."
Citera
2014-08-21, 23:58
  #1950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
– Jag kommer aldrig att släppa det här för det är jättemycket pengar som man har stulit för mig, säger Dennies Petersson."

Hur tänker han där?
Enligt uppgift, gamla mediokra produktioner som borde betalat sig för flera år sedan som han försöker få folk att "tanka ner" under förespegling att de är gratis smakprov.

Jag vet inte om hur trög han är, men han verkar ha fastnat i tidigt 2000-tal.
"betalporr" på nätet är väl i dag stendött? Det enda sättet att tjäna pengar på det, genom att folk betalar för att titta, är ju bevisligen att använda fula metoder. Möjligen kan man lyckas om man har ett bra varumärke och faktiskt erbjuder någon form av kvalitet
Citera
2014-08-22, 13:07
  #1951
Medlem
Han bara spelar ett spel och försöker fördröja. Under tiden fortsätter han att försöka driva in stålar som han säkerligen gömmer undan. Även om han hamnar i fängelse, så lär han inte vara dummare än att han har stoppat undan till sin "pension". Bästa sättet att straffa grisen är att konsekvent vägra att betala och se till att de som drabbas inte mjuknar och betalar in. Slå honom där det känns som mest: i plånboken.
Citera
2014-08-22, 16:22
  #1952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
Under tiden fortsätter han att försöka driva in stålar som han säkerligen gömmer undan.

Hans största problem torde vara att det är lite svårt att gömma pengar om de först betalats in via nånting som är spårbart. De konton mm som har använts tidigare lär ju vara rätt körda p.g.a pågående FU.
Citera
2014-09-02, 12:53
  #1953
Medlem
Turphiees avatar
Surfade förbi www.stayinvisible.com med mobilen och kikade lite vilken typ av information som släpps igenom webbläsaren vid mobilsurf, ingenstans kunde jag hitta mitt eget telefonnummer så det är högst intressant att se hur denna information har kommit fram till berörda parter.
Citera
2014-09-19, 08:33
  #1954
Medlem
Någon som fått nått nytt ifrån dem?
Citera
2014-10-01, 20:47
  #1955
Medlem
Idag fick jag svar på ett flertal mail jag skickat till DP.
Tyvärr fick jag ett svar jag inte ville ha.
Jag har GRISENS pengar i kontanter men han verkar inte vilja träffas
Han verkar vara en fegis igen som vanligt.
Med vänlig hälsning t22
Citera
2014-10-02, 07:31
  #1956
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Surfade förbi www.stayinvisible.com med mobilen och kikade lite vilken typ av information som släpps igenom webbläsaren vid mobilsurf, ingenstans kunde jag hitta mitt eget telefonnummer så det är högst intressant att se hur denna information har kommit fram till berörda parter.

Det är högst intressant att detta redan har varit uppe för diskussion och att du missat hela det flödet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback