Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Porrsurfare hängs ut på svensk sida

flashback.se

Under söndagskvällen publicerade företaget JD Finance en ny lista med personer och företag, som man påstår har laddat ner porr från deras sida utan att betala.

Läs hela artikeln
2013-01-21, 16:36
  #1489
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
http://www.wapq.mobi/nile.aspx

På den här sidan så gör ju idioterna själva lagbrott mot upphovsrätten genom att publicera foton som de (förmodligen) inte har rätt att använda på sin hemsida. Hur tänkte de där?

De tänkte: Lagbrott mot upphovsrätten struntar vi fullständigt i för åklagare/myndigheter/banker gör inte ett skit mer än att i värsta fall lägga ned kronofogdeärendet för att stoppa oss när vi lurar en jävla massa svenssons att betala pengar när vi hotar med kronofogde/outning.

Betänk att denna ohyra har hållit på med detta beteendet sen modemkapartiden på 90-talet och kallar sig entreprenör.
Citera
2013-01-21, 17:05
  #1490
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerusadeNisse
Har archive6 blivit hackad? När jag går in på den säger avast att det är en mal.


den sidan var nog en mal från början
Min dator öppnar inte ens den sidan .. den försöker ladda typ tusen script men eftersom jag inte tillåter sådant så får man inte se något alls istället.
Citera
2013-01-21, 21:21
  #1491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan30
Hej jag undrar vart man kan se den nya listan som dom släppte igår?

http://www.wapq.mobi/list.aspx
Citera
2013-01-21, 21:41
  #1492
Medlem
Broncofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Thompa
http://www.wapq.mobi/list.aspx

Vad vågar/vågar man inte klicka på?
Citera
2013-01-21, 21:51
  #1493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broncofan
Vad vågar/vågar man inte klicka på?

www.wapq.mobi/list.aspx är safe. Sidan som sådan innehåller inget konstigare än en lång lista på namn.
Citera
2013-01-22, 01:15
  #1494
Medlem
Ragwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broncofan
Vad vågar/vågar man inte klicka på?
Klicka på vad du vill. För att sidan ska få tag på dina personuppgifter krävs att polisen kontaktas och därmed begär ut uppgifter från din internetlevarantör. I det här fallet så har de fått tag på uppgifterna från personer som har besökt en sida via mobiltelefonen och på så sätt kunnat koppla mobilnummer till en person.
Citera
2013-01-22, 08:18
  #1495
Medlem
Nu har De uppdaterat sidan igen..

Ny nedräkning ,den här gången med ändrad "sluttext". Dock glömde de ändra datumet i texten på sidan

Länken till listan är borta (men sidan finns kvar)
Citera
2013-01-22, 08:59
  #1496
Medlem
Turphiees avatar
Wapq.mobi verkar numera vara tillbaks på "ruta ett" listan och "historien om elin" är borta och klockan räknar ner till den 13/1
Citera
2013-01-22, 10:12
  #1497
Medlem
Ja de skickade upp sidan med den versionen av texten de hade till första nedräkningen MEN nedräkningen är uppdaterad och räknar ner till 27/1.

Texten som kommer upp när den räknat ner till noll är numera "P.g.a. tekniska problem kommer aktuell lista upp inom 24 timmar.!"

Vi får väl se vad polisens tillslag mot deras "kollegor" i branchen kan tillföra.

Särskilt denna formulering är kanske nånting Dennies & Co skall ta och kontemplera över
Citat:
De hotar med indrivning och i flera fall har ärendet även gått till inkasso.
– Just det är att ställa ultimatum, att till exempel hota med kronofogden, anser vi är utpressning, förklarar Stefan Olsson.
__________________
Senast redigerad av rhdf 2013-01-22 kl. 10:35.
Citera
2013-01-22, 11:07
  #1498
Medlem
Turphiees avatar
Hahahaha!! Härliga killar som redan nu förutsätter att dom kommer ha tekniska problem om nästan en vecka
Citera
2013-01-22, 11:24
  #1499
Moderator
v50s avatar
Finns det några skärmdumpar på hur sidan ser ut?
Citera
2013-01-22, 11:40
  #1500
Medlem
nedboys avatar
Det verkar också som jag har rätt i tidigare inlägg. Att de som får fakturorna verkligen har surfat på deras sidor och sett porrklipp. Det betyder att den där tjejen som grät ut i Aftonbladet ljuger om hon säger att hon inte har surfat där. Enda andra möjligheten, som jag förstår det är att hennes telefon är skriven på henne men någon annan har använt den till porrsurfandet.

Men några saker som jag undrar över:
  • Finns det någon som har förlorat ett mål mot dem?
  • Är det denna sidan som porrklippen finns på? www.archive6.com För mig är den sidan bara vit. Helt vit.
  • Varför engagerar sig inte några internetriddare (som ex Anonymous) i detta? Vågar de inte eftersom bedragarna har koppling till farliga kriminella nätverk?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback