Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Porrsurfare hängs ut på svensk sida

flashback.se

Under söndagskvällen publicerade företaget JD Finance en ny lista med personer och företag, som man påstår har laddat ner porr från deras sida utan att betala.

Läs hela artikeln
2013-01-16, 09:34
  #1405
Medlem
Turphiees avatar
Dessutom kanske vi kan skippa allt OT-snack framöver, vilka filer som kan tankas i vilka hastigheter hör inte hemma i detta forum och vem som äger vems bilder känns också rätt irrelevant.

På hemsidan står dessutom att alla som likt Elin har framfört lögner i media kommer hängas ut med bild, såvitt jag vet har ingen annan gjort det och därför är där inte heller fler bilder.
Diskussionen över.
Citera
2013-01-16, 11:03
  #1406
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Dessutom kanske vi kan skippa allt OT-snack framöver, vilka filer som kan tankas i vilka hastigheter hör inte hemma i detta forum och vem som äger vems bilder känns också rätt irrelevant.

Hastighetskontrollerna känns väl i allra högsta grad relevant, då man ett tag resonerade utifrån det faktum att nedladdningarna omöjligen kunde ha ägt rum på ett långsamt mobilt 3G-nät. Utgångspunkten var att nedladdningarna kom för tätt efter varandra och att det därför omöjligt kunde ha skett några nedladdningar alls. Och hastighetsmässigt går det att motbevisa den tesen, även om det kanske inte är gynnsamt för just de som blivit uthängda. Däremot undrar jag, utan att ha granskat klockslagen för nedladdningarna lite närmare, vad exempelvis tidsintervallen är mellan nedladdningarna. Hinner man söka, titta och öppna nya klipp på de tider som utsatts i loggarna, osv?

Nåväl, tanken var väl trots allt att man skall kunna utreda om loggandet bara bygger på godtyckliga gissningar av vad som faktiskt har laddats ned. Men visst, jag kan faktiskt köpa det du säger. Det är ju företagsskvaller vi pratar om, inte den tekniska bevisningen för de som är utsatta. Å andra sidan så är nog den delen av diskussionen redan utagerad.
Citera
2013-01-16, 13:23
  #1407
Medlem
Turphiees avatar
Till "Jan30":

Jag tänker inte svara på ditt PM delvis för att du påstår dig vilja ha svar på en fråga som du inte har ställt och delvis för att jag inte tar med tång i nånting angående detta ärende utan att vara 100% säker på vad det handlar om... Du har dessutom bifogat en länk som jag aldrig skulle drömma om att klicka på!!

Jag är säker på att du kan få svar på din fråga i den här tråden och om du inte får det är du välkommen att ställa den här bland resten av inläggen så kommer någon säkert hjälpa dig.
Citera
2013-01-16, 13:41
  #1408
Medlem
Jan30 har även kontaktat mig och bett mig klicka på länk. Han har fått länk till en fil med listans innehåll. Han har dock efterfrågat den via mejl.

Till alla: som varningssidan säger när man klickar på länkar i PM, gå inte in på sidor som någon skickar till dig om du inte vet vad du gör. Risken är att någon vill fiska upp ditt IP-nummer i förlängningen klura ut din identitet.
Citera
2013-01-16, 15:48
  #1409
Medlem
swimp78s avatar
Ja klicka inte på bifogade länkar i PM. Det kan ju vara ett sätt för DennisP eller liknande att koppla ihop ett visst flashbackkonto med ett visst namn. Vips kan han hänga ut på wapi mobil-sidan ;:"Bengt Bengtsson.. även kallad XXX på Flashback. Titta här vad han skriver: han gillar knark! Och han är nazist!!"
Citera
2013-01-16, 16:34
  #1410
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
Risken är att någon vill fiska upp ditt IP-nummer i förlängningen klura ut din identitet.
Det enda han kan göra med någons IP-nummer är att se vilken stad de bor i, och det med viss felmarginal. Att få fram någons namn och personuppgifter kan ENDAST internetleverantören göra, så det är i så fall bara möjligt om det finns en snitch hos offrets leverantör som samarbetar med Dennies.
Citera
2013-01-16, 17:11
  #1411
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Det enda han kan göra med någons IP-nummer är att se vilken stad de bor i, och det med viss felmarginal. Att få fram någons namn och personuppgifter kan ENDAST internetleverantören göra, så det är i så fall bara möjligt om det finns en snitch hos offrets leverantör som samarbetar med Dennies.

Eller så chansar han på att man flashbackar från mobilen och så kör han på i tidigare hjulspår och knyter användare till telefonnummer... Om dessa händelser är sammankopplade vill säga. Dumt att chansa dock.
Citera
2013-01-16, 17:25
  #1412
Medlem
GammalFlammas avatar
Inte för att jag blev besviken, men vi finns inte med på denna lista...
Citera
2013-01-16, 18:42
  #1413
Medlem
HBOLLs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16017363.ab

Han kommer förmodligen åka dit för utpressnings också
Citera
2013-01-16, 19:52
  #1414
Medlem
Konsult TTs avatar
Nu börjar det dyka upp diverse artiklar om drabbade:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...om-porrsurfare
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5411286
http://www.vf.se/nyheter/allman/varm...om-porrsurfare

Men inga nyheter om att Polisen har gjort något överhuvudtaget...

/ TT
Citera
2013-01-16, 20:18
  #1415
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16017363.ab

Han kommer förmodligen åka dit för utpressnings också
Men hallå, Herr Pettersson har sysslat med detta sedan modemkapningstiden på 90-talet. Jag fick på den tiden hotfulla meddelanden(epost) från Tom Brom Srom då han(Pettersson) drev detta företag och för att jag ej betalat för mitt porrsurfande. Han fick aldrig pengar av mig, men misstänker att en drös människor har betalat till honom. Har tyvärr svårt att förlåta honom även om detta skedde på 90-talet.

Tror tyvärr inget kommer att bita på honom nu heller.
Citera
2013-01-16, 20:37
  #1416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
Jan30 har även kontaktat mig och bett mig klicka på länk. Han har fått länk till en fil med listans innehåll. Han har dock efterfrågat den via mejl.
Jag antar att det är detta PM ni fått
Citat:
Hej varför fungerar inte didan www.wapq.mobi när man försöker gå in på den nu via sin surfplatta ?

Länken går till dit den påstås gå dvs den sida vi diskuterar ett par månader nu. jag litar på att Flashback inte är inblandade och skickar just denna länk fel
--> https://www.flashback.org/leave.php?...Fwww.wapq.mobi <---

Dock verkar Jan30 vara en idiot som inte fattar hur man laddar om en sida i webbläsaren

Citat:
Ursprungligen postat av GammalFlamma
Inte för att jag blev besviken, men vi finns inte med på denna lista...
Märkligt. Det borde ni ju göra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback