Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Porrsurfare hängs ut på svensk sida

flashback.se

Under söndagskvällen publicerade företaget JD Finance en ny lista med personer och företag, som man påstår har laddat ner porr från deras sida utan att betala.

Läs hela artikeln
2013-01-14, 01:09
  #1309
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Att sidan dyker lite då och då KAN ju ha nånting med detta att göra http://leaksfree.com/anonymous-swede...d-finance-inc/


haha, ja jävlar ..
Jag har ärligt talat varit jävligt förvånad över att sidan inte blivit totalhackad ännu .. Eller också har den det och ägaren har bara vant sig vid att göra blixtbackup'er som kan återställas på en 5-minutare.
Citera
2013-01-14, 08:33
  #1310
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
haha, ja jävlar ..
Jag har ärligt talat varit jävligt förvånad över att sidan inte blivit totalhackad ännu .. Eller också har den det och ägaren har bara vant sig vid att göra blixtbackup'er som kan återställas på en 5-minutare.


Ja, det ser ju inte ut att finnas så mycket att återställa så att säga.


Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det intressanta är om man kollar javascriptet som sköter nedräkningen.
När tiden var ute så skulle precis INGENTING hända. Eller ja för att vara ärlig så skulle timern dolts och istället skulle texten "Winter is here!" skrivits ut
Kod:
/*  Change the items below to create your countdown target date and announcement once the target date and time are reached.  */
var current="Winter is here!";    //-->enter what you want the script to display when the target date and time are reached, limit to 20 characters


Och varför skjuta upp det en dag bara några minuter innan tiden var ute? det lär ju inte haglat in betalningar senaste timmen.

Gissningsvis är detta bara ett dåligt försök att "hetsa" folk att betala.

Söndagsinformationen finns också kvar. Märkligt att man inte tog bort den i samband med uppskjutningen.
Citera
2013-01-14, 12:30
  #1311
Medlem
ljudkellgrens avatar
Tänkte bara uppmärksamma er som är intresserade av tekniken bakom om den här tråden. https://www.flashback.org/t1987519
I slutet har jag även precis lagt upp en beskrivning på hur man kommer runt telebolagens iver i att dela med sig av ditt telefonnummer.
Någon som är bättre på säkerhet än mig får gärna hårdgranska den metod jag beskrivit.
Citera
2013-01-14, 12:35
  #1312
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Tänkte bara uppmärksamma er som är intresserade av tekniken bakom om den här tråden. https://www.flashback.org/t1987519
I slutet har jag även precis lagt upp en beskrivning på hur man kommer runt telebolagens iver i att dela med sig av ditt telefonnummer.
Någon som är bättre på säkerhet än mig får gärna hårdgranska den metod jag beskrivit.

Finns även en IT-säk-tråd om det (https://www.flashback.org/t2048069), som förvisso inte utvecklades så långt som jag hade hoppats. Men lite efterforskning avslöjade i princip samma sak som jag precis läst i första inlägget i tråden du hänvisar till. Dvs, det kan handla om något så enkelt som "content billing". Länkade till Tele2's hemsida (http://www.tele2.se/cbg-function-description.html) som man sannolikt kan signa sig på om man vill hålla på med content billing.

Får ta och läsa igenom din rekommendation också tror jag.
Citera
2013-01-14, 13:18
  #1313
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Finns även en IT-säk-tråd om det (https://www.flashback.org/t2048069), som förvisso inte utvecklades så långt som jag hade hoppats. Men lite efterforskning avslöjade i princip samma sak som jag precis läst i första inlägget i tråden du hänvisar till. Dvs, det kan handla om något så enkelt som "content billing". Länkade till Tele2's hemsida (http://www.tele2.se/cbg-function-description.html) som man sannolikt kan signa sig på om man vill hålla på med content billing.

Fast det har väl operatörerna själva nekat till?
Citera
2013-01-14, 13:24
  #1314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Fast det har väl operatörerna själva nekat till?

Läste precis trådarna och någonstans erkänner en lirare på *elenor att
uppgifterna har kommit J.D tillhanda genom dom på något sätt , man *elenor håler fortfarande på att undersöka saken.

Så operatörerna har "erkänt" att abbonemangsuppgifterna kommer från dom.

(Om jag inte missupfattat allt... , igen.....)
Citera
2013-01-14, 13:29
  #1315
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Fast det har väl operatörerna själva nekat till?

Dom kanske nekar till att de lämnat ut uppgifter till just det här bolaget ja, men å andra sidan kan ju säkert "vem som helst" signa upp sig med ett annat namn för att få göra det här. Jag tror inte att DJ Dennies är så dum att dom skulle signa sig med J.D Finance som ju redan onekligen är svartlistade lite här och var. En bulvan, som någon så fint skrev, kan ju göra detsamma och sedan är det bara att köra igång.

Jag har inte försökt göra det här själv med Tele2 eftersom jag inte har något registrerat företag som har behovet att samla in och fakturera via mobiltelefoni. Däremot är jag nyfiken på huruvida det är enkelt eller svårt att sätta en verksamhet i drift, med den här tekniken som betalningsmetod.
Citera
2013-01-14, 15:21
  #1316
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Läste precis trådarna och någonstans erkänner en lirare på *elenor att
uppgifterna har kommit J.D tillhanda genom dom på något sätt , man *elenor håler fortfarande på att undersöka saken.

Så operatörerna har "erkänt" att abbonemangsuppgifterna kommer från dom.

(Om jag inte missupfattat allt... , igen.....)


Det var jag som pratade med dom om det och det senaste svaret jag fick var följande
" Vi jobbade lite till men vi kommer ingenvart.. så arbetet med detta har ”svalnat” för att vara ärlig. Självklart kan jag väcka detta till liv igen om vi har ny information eller nått nytt spår att gå på men just nu är det svårt."

Däremot uppdagas ju ärendet mer och mer i media så förhoppningsvis är det bara en tidsfråga innan någon känner sig tillräckligt pressad för att ta tag i saken och forska i hur sekretessen egentligen sköts av operatörerna...
Citera
2013-01-14, 15:55
  #1317
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Att sidan dyker lite då och då KAN ju ha nånting med detta att göra http://leaksfree.com/anonymous-swede...d-finance-inc/
Det var ju trist att fjortishackarna sabbat sidan, nu får vi inte se hur detta slutar.
Citera
2013-01-14, 16:32
  #1318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det var ju trist att fjortishackarna sabbat sidan, nu får vi inte se hur detta slutar.

Det hade vi inte fått annars heller , inte mer än texten "Winter is here!"

Får väl se om riks-mongot orkar ändra på sidan igen...
1 timme och 28 minuter kvar
Citera
2013-01-14, 16:39
  #1319
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Det hade vi inte fått annars heller , inte mer än texten "Winter is here!"

Men det där scriptet sköter ju bara själva räknaren på skärmen? Det är ju inget som säger att de inte kan uppdatera sidan manuellt när nedräkningen är klart.

Fast det är troligt att det inte sker förstås. Hela Dennis affärside bygger ju på att samla in pengar genom hot. Först hot om kronofogdekrav, som aldrig kommer (eftersom hans krav aldrig skulle hålla i domstol om någon bestred kraven) - sen hotet om att outas på en lista. Så länge hoten framhålls, kommer en viss procent betala.

Även om bara säg 8% av alla som hotas betalar, tjänar han ändå hundratusentals kronor på det. Det är så typ nigeria-scam fungerar också. 1/100 nappar - och det lönar sig om man skickar till tusentals personer. De drabbade som finns i den här tråden utgär säkert bara nån enstaka procent av en tyst massa som betalar och håller tyst.
Citera
2013-01-14, 18:01
  #1320
Medlem
Patellos avatar
Nu står det bara "Winter is here"
Får se om de kanske uppdaterar sidan manuellt som det sagts tidigare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback