Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-28, 16:55
  #25
Medlem
Dricker ni då alkoholfri öl?
Nej, tycker inte om öl.

Till mat eller på fest?
Nej.

Anser ni kanske att det är för "frestande" så ni väljer annan dryck?
Är inte ett piss "frestad", därav dricker jag inte.

Alkoholfri cider?
Cider med alkohol är väl ok. Alkoholfri cider är vidrigt!

Eller är de där 0,01% kanske inte okej för en nykter alkoholister?
Förstår inte. Om du menar att jag undviker alkohol helt så stämmer det inte, dricker mig
dock inte onykter, eller ens i närheten.

Känner ni att ni hellre skippar sådana sammanhang helt?
Ja, jobbar hellre.

Hur känner ni er bland andra som dricker, hur hanterar ni högtider som midsommar?
Känner inget speciellt, man får möta dom på en annan nivå. Jobbar alla högtider.
Citera
2012-06-28, 17:10
  #26
Medlem
OmgIHasTacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oggegbg
va fan

Så kan man också hantera alkohol antar jag.
Citera
2012-06-28, 17:45
  #27
Medlem
muttis avatar
Dricker ni då alkoholfri öl?
Nej

Till mat eller på fest?
Nej.

Anser ni kanske att det är för "frestande" så ni väljer annan dryck?
Ja

Alkoholfri cider?
Nej

Eller är de där 0,01% kanske inte okej för en nykter alkoholister?
Inte okey

Känner ni att ni hellre skippar sådana sammanhang helt?
Ja, undviker allt festande just nu.

Hur känner ni er bland andra som dricker, hur hanterar ni högtider som midsommar?
Jag höll mig hemma med en nykter vän. Vi hade trevligt. Jag känner mig obekväm med folk som dricker.
Citera
2012-06-28, 18:03
  #28
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag dricker alkoholfri öl och högst 2,5r. Det är gott och man blir inte full.

Jag dricker inte för att jag tål absolut inte alkohol. Mina fyllor har flera gånger slutat på akuten eller i fyllecell. Jag har slagits och själv blivit misshandlad och jag har skrämt folk med kniv och försökt tagit mitt liv flera gånger. Jag blir extremt instabil och aggressiv av alkohol. En snaps ändrar mina tankar åt det mörka hållet. Alkohol är en djävla pissdrog och jag förstår inte att så många dricker det trots att många blir totalt dumma i huvudet av det.

Så kallade fester har jag aldrig gillat. Bara besvikelser och krossade drömmar som döljs av alkohol. Jag är ibland hos släkten när det är högtider och äter mat. Tackar nej till att dricka alkohol och de andra dricker oftast måttligt.

Men det är väl "fel" det också enligt vissa. Enligt vissa skall man väl dricka fast man inte tål det.
__________________
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2012-06-28 kl. 18:09.
Citera
2012-06-28, 19:10
  #29
Medlem
Yundais avatar
Jag dricker inte snaps och sånt! Orsaken är helt enkelt att jag inte tål det! Snapsen kommer i retur och det är snabbt! Rödvin är ju inte bara att fundera på och jag är nog den enda som får baksmälla av alkoholfri glögg!!

Starköl går bra samt den enda starksprit jag tål --- Glenfiddich. Å andra sidan så är det inga volymer som konsumeras av det heller. Med tre ungar så finns det andra saker att prioritera.
Citera
2012-06-28, 19:54
  #30
Avstängd
PallarNs avatar
Jag dricker sällan alkohol till den grad att jag blir berusad numer. En och annan öl tar jag väl då och då. Undviker inte sociala sammanhang där alkohol är en del. Trivs i sällskapet och trivs utomordentligt utan berusningsmedel. Dansar dock aldrig utan alkohol i kroppen
Citera
2012-06-28, 20:06
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag dricker alkoholfri öl och högst 2,5r. Det är gott och man blir inte full.

Jag dricker inte för att jag tål absolut inte alkohol. Mina fyllor har flera gånger slutat på akuten eller i fyllecell. Jag har slagits och själv blivit misshandlad och jag har skrämt folk med kniv och försökt tagit mitt liv flera gånger. Jag blir extremt instabil och aggressiv av alkohol. En snaps ändrar mina tankar åt det mörka hållet. Alkohol är en djävla pissdrog och jag förstår inte att så många dricker det trots att många blir totalt dumma i huvudet av det.

Så kallade fester har jag aldrig gillat. Bara besvikelser och krossade drömmar som döljs av alkohol. Jag är ibland hos släkten när det är högtider och äter mat. Tackar nej till att dricka alkohol och de andra dricker oftast måttligt.

Men det är väl "fel" det också enligt vissa. Enligt vissa skall man väl dricka fast man inte tål det.

Du börjar med att säga att du absolut inte tål alkohol, that's fine. Men varför kalla det för en pissdrog och att fester bara slutar i besvikelser och krossade drömmar?

Du kan inte hantera drogen, felet ligger hos dig inte i alkoholen.
Citera
2012-06-28, 20:10
  #32
Avstängd
deprimeradekillens avatar
Jag dricker cola på krogen
Citera
2012-06-28, 20:20
  #33
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Du börjar med att säga att du absolut inte tål alkohol, that's fine. Men varför kalla det för en pissdrog och att fester bara slutar i besvikelser och krossade drömmar?

Du kan inte hantera drogen, felet ligger hos dig inte i alkoholen.
Du låter som en cannabisrökare: "Det är individens fel och inte rökats".

Djävligt många kan inte dricka alkohol på ett vettigt sätt. Alla som begår brott som inte skulle begåtts utan alkohol. Detta är skälet till att jag tycker det är en pissdrog. Jag ogillar t ex inte kaffe för att det inte får folk att begå idiotiska handlingar.
Citera
2012-06-28, 20:39
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Du låter som en cannabisrökare: "Det är individens fel och inte rökats".

Djävligt många kan inte dricka alkohol på ett vettigt sätt. Alla som begår brott som inte skulle begåtts utan alkohol. Detta är skälet till att jag tycker det är en pissdrog. Jag ogillar t ex inte kaffe för att det inte får folk att begå idiotiska handlingar.

Jag röker cannabis, vad har detta med något att göra? Detta handlar om att du försöker hitta en syndabock till dina handlingar.

Dina fyllor har flera gånger slutat i fyllecell eller på akuten. Du har slagits med folk, skrämt folk med kniv och försökt ta ditt liv. Anser du att detta är något normala personer gör när dom dricker?

Du verkar sitta på rätt mycket problem, men väljer att skylla det på alkoholen.
Citera
2012-06-28, 20:50
  #35
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Jag röker cannabis, vad har detta med något att göra? Detta handlar om att du försöker hitta en syndabock till dina handlingar.

Dina fyllor har flera gånger slutat i fyllecell eller på akuten. Du har slagits med folk, skrämt folk med kniv och försökt ta ditt liv. Anser du att detta är något normala personer gör när dom dricker?

Du verkar sitta på rätt mycket problem, men väljer att skylla det på alkoholen.
Haha, jag kände nog haschröken.

De flesta kan inte dricka vettigt. Att man t ex tankar öl på öl och däckar någonstans är problematiskt.

Jag försöker inte skylla ifrån mig på alkoholen. Jag skriver endast vad som kan hända när jag dricker och jag tar ansvar genom att inte dricka.

En läkare jag snackade med sade att jag blir personlighetsförändrad när jag dricker. Jag har problem som alla andra.
Citera
2012-06-28, 21:36
  #36
Medlem
Bssons avatar
Till midsommarhelgen drack jag alkoholfri snaps av märket Svenskt Fyrpack som jag köpte på ICA.
(Inget skämt: det finns faktiskt...) Jag testade Beska droppar och Kummin. Smakade faktiskt lite som Angostura och Skåne, men det smaken var ganska svag och mesig jämfört med originalen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback