2012-06-27, 22:15
Medlem
Har ett irriterande problem. Har ett helt vanligt privatkonto hos sparbanken1826 som jag har mitt mastercard kopplat till och ja det är det som jag använder till allt.
Nu till problemet.. pga flytt så har jag nu senaste tiden försökt ansluta minst 4 st oberoende företag med autogiro till detta kontot. Men jag får bara en massa olika svar tillbaka i stil med "kontonummert stämmer inte". I början blev jag irriterad och undrade om dem var efterblivna och inte kunde läsa så jag skickade in samma nummer igen och skrev extremt noga.
Men hur kan det blir på detta jävla viset?
Det är inga som helst problem att varken föra över pengar varken till eller från kontot.

Kontonummert har fomen clearingnummer: 8313-9 och 50X 1X7 0X7-9
Har provat både med och utan 9an även om det ska gå bra utan. Men liksom, jag skriver inte fel 20 gånger. Vem är det som är efterbliven?
Citera
2012-06-28, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastfore
Har ett irriterande problem. Har ett helt vanligt privatkonto hos sparbanken1826 som jag har mitt mastercard kopplat till och ja det är det som jag använder till allt.
Nu till problemet.. pga flytt så har jag nu senaste tiden försökt ansluta minst 4 st oberoende företag med autogiro till detta kontot. Men jag får bara en massa olika svar tillbaka i stil med "kontonummert stämmer inte". I början blev jag irriterad och undrade om dem var efterblivna och inte kunde läsa så jag skickade in samma nummer igen och skrev extremt noga.
Men hur kan det blir på detta jävla viset?
Det är inga som helst problem att varken föra över pengar varken till eller från kontot.

Kontonummert har fomen clearingnummer: 8313-9 och 50X 1X7 0X7-9
Har provat både med och utan 9an även om det ska gå bra utan. Men liksom, jag skriver inte fel 20 gånger. Vem är det som är efterbliven?

Har du provat att fråga din bank?
Citera
2012-06-28, 07:22
Medlem
Citat:
Hur anger jag mitt kontonummer på min Autogiroanmälan när jag har Swedbank?
Swedbank är den enda banken som använder 5 siffror i sitt clearingnummer, därför tar du bort den femte siffran. Ex. istället för 8314-5 skriver du 8314.

Är det två separata fält för konto och clearingnummer så skulle jag skriva:
8313
50X1X70X79

Är det ett fält så skulle jag skriva:
831350X1X70X79

Har du provat det så skulle jag kontakta din bank? Autogiro kan bara anslutas till transaktionskonton (lönekonto) och inte ett sparkonto (t.ex. espar, kapitalkonto, etc).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in