2012-06-27, 22:10
Medlem
Hej!

Jag blev tidigare idag klar med en film. När jag skulle rendera ut den slutade rendern på 9:08 sek. Jag försökte igen och fick samma resultat. Har kollat runt på forum och andra ställen för att försöka lista ut på vad som orsakar felet och hur det skulle kunna fixas men utan lycka. Om någon möjligtvis vet varför detta händer och hur det kan fixas hade jag vart överlycklig över ett svar!

Tack på förhand!
Citera
2012-06-27, 22:12
Medlem
Hur lång tid har du ställt in den att rendera?
Citera
2012-06-27, 22:18
Medlem
Jag har ställt in den på hela videon timelinen är rätt inställd det står till och med "Faild at 0;00;09;08"
Citera
2012-06-27, 23:32
Medlem
Och du har inget speciellt som händer just då?
Citera
2012-06-28, 00:01
Medlem
Det är mycket som händer hela tiden men just då använder jag mig utav trapcode particular (hur nu det stavas) För att animera rörelse null object linked till en camera.
Citera
2012-07-04, 16:36
Medlem
fan fick samma problem nån gång men kommer inte riktigt ihåg hur jag löste det. Tips är att försöka rendera ut det på annat sätt, som okomprimerad bildsekvens och sen rendera om bildsekvensen till vilken extension du nu vill.

Finns det något unikt i just den tidpunkten? filter?
Citera
2012-07-08, 10:49
Medlem
Jag har exakt samma problem och har försökt att fixa det länge. Jag lyckades på något sätt rendera en sekund till efter att det sluta renda. Det jag gjorda var att jag gick igenom det fram by frame i full (rampreviewn funka inte häller. Den rendar bara en frame) När jag gått igenom en sekund så kunde jag renda det. Sen testa jag det igen på nästa sekund och då fick jag ett nytt problem/error

After effets error: Rendering error while writining to file "/Users/Jonathan/Desktop/hk.mp4". (-1610153453)

Googla det men fick inte riktigt något hjälpande svar kanske någon här vet vad som kan lösa problemet.

Fakta som kanske kan hjälpa

MacBook Pro
13-inch, Mid 2012
Processor 2,9 GHz Intel Core i7
Minne 8 GB 1600 MHz DDR3
Grafik Intel HD Graphics 4000 512 MB
Programvara Mac OS X Lion 10.7.3 (11D2515)

(Datan är kanske en månad gammal)
Citera
2012-07-23, 11:02
Medlem
Antagligen så orkar inte din dator rendera.
Det du kan göra är att släcka bakgrunden och rendera ut just partiklarna med alpha och sedan lägga in partiklarna som "filmfil" i projektet istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in