Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-09, 14:28
  #289
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gazebo
De har den där passformen som är så svår att hitta. True to size, hög midja, rak engelsk passform (inte för vida) och fantastisk kvalitet.

Var är midjan i förhållande till naveln?
Citera
2013-02-09, 15:47
  #290
Medlem
Gazebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Var är midjan i förhållande till naveln?

Jag kan ha dem bekvämt någon centimeter under naveln utan att det stramar åt någonstans. Går ju även att hasa ner dem lite om man är ute efter en annan stil. Kan vara värt att nämna att de kommer med side adjusters och hängselknappar. Man kan få bälteshällor för 10£ extra om jag inte minns fel.
Citera
2013-02-16, 11:52
  #291
Medlem
hoodogs avatar
Vad säger ni om Mabitex byxor? Läser man på SF är det många som höjer upp dem till samma nivå som Incotex. Men här på KSoE nämns de så gott som aldrig. Någon här med personlig erfarenhet som kan ge ett omdöme?
Citera
2013-02-16, 12:39
  #292
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Vad säger ni om Mabitex byxor? Läser man på SF är det många som höjer upp dem till samma nivå som Incotex. Men här på KSoE nämns de så gott som aldrig. Någon här med personlig erfarenhet som kan ge ett omdöme?
Iallafall förr i tiden var det ett stort problem att deras sömmar sprack. Därför har jag hållit mig undan. Vet dock inte hur det är nu längre.
Citera
2013-02-16, 13:13
  #293
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Iallafall förr i tiden var det ett stort problem att deras sömmar sprack. Därför har jag hållit mig undan. Vet dock inte hur det är nu längre.


Förmodligen måndagsexemplar, de äldre forumiterna vet ju min historia med ett par Incotex..

Har kört ett par Mabitex mollskinsbyxor i graven pga. deras skönhet, två par chinos ligger även snart i brevlådan.
Citera
2013-02-16, 13:21
  #294
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Iallafall förr i tiden var det ett stort problem att deras sömmar sprack. Därför har jag hållit mig undan. Vet dock inte hur det är nu längre.
Samma sak sades ju om Incotex för ett par år sedan, både här och på SF, men nu hyllas dessa istället.

Edit: Ja, se ovanstående inlägg
__________________
Senast redigerad av ShogunAssasin 2013-02-16 kl. 13:23.
Citera
2013-02-19, 17:28
  #295
Medlem
AndrewBernards avatar
Såg relativt nyligen en bild på byxor i fiskbensmönster. Detta var endast en detaljbild, på själva mönstret då, men jag blev förvånansvärt intresserad. Vad säger KSoE om detta, funkar till allt eller inget?
I övrigt skulle det vara trevligt med en helbild på en herre iklädd ovan nämnda byxor alternativt tips på vart de säljs.
Citera
2013-02-19, 18:24
  #296
Medlem
Jag äger ett par byxor i fiskbensmönster. Gråa, som passar till det mesta. Anser jag. Jag matchar dem vanligtvis med en udda-kavaj, även den i fiskben. Fungerar för mig tycker jag. Grått är en sådan färg som passar till mycket, även med mycket mönster. Mina är diskreta.

Citera
2013-02-19, 18:25
  #297
Medlem
Kanske det var denna du såg?

http://www.the-journal-of-style.com/...-grandmasters/
Citera
2013-02-19, 18:41
  #298
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talande Huvud
Förmodligen måndagsexemplar, de äldre forumiterna vet ju min historia med ett par Incotex..

Har kört ett par Mabitex mollskinsbyxor i graven pga. deras skönhet, två par chinos ligger även snart i brevlådan.
Nu har även jag ett par Mabitex på väg. Ska bli minst sagt intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Såg relativt nyligen en bild på byxor i fiskbensmönster. Detta var endast en detaljbild, på själva mönstret då, men jag blev förvånansvärt intresserad. Vad säger KSoE om detta, funkar till allt eller inget?
I övrigt skulle det vara trevligt med en helbild på en herre iklädd ovan nämnda byxor alternativt tips på vart de säljs.

Äh, mer mönster är bara roligt. Byxmönster är tråkigt nog väldigt förbisett. Själv sportat jag PoW-mönster på benen minst en gång i veckan. Köp ett par och ta din garderob till nästa nivå.
Citera
2013-02-19, 20:18
  #299
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coupas
Jag äger ett par byxor i fiskbensmönster. Gråa, som passar till det mesta. Anser jag. Jag matchar dem vanligtvis med en udda-kavaj, även den i fiskben. Fungerar för mig tycker jag. Grått är en sådan färg som passar till mycket, även med mycket mönster. Mina är diskreta.


Aj då, du kommer få lära dig den hårda vägen att man köper inte saker ifrån Tiger. Trevligt svar i övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av coupas
Kanske det var denna du såg?

http://www.the-journal-of-style.com/...-grandmasters/

Det var det tyvärr inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Äh, mer mönster är bara roligt. Byxmönster är tråkigt nog väldigt förbisett. Själv sportat jag PoW-mönster på benen minst en gång i veckan. Köp ett par och ta din garderob till nästa nivå.

Trevligt att höra, det blir att införskaffa ett par så fort jag får tag på't. Du vet måhända inte vart?

Citera
2013-02-19, 21:06
  #300
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Prince of Wales yo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback