2012-06-27, 16:48
Medlem
Inte en jävla aning som har hänt, och det gör mig förbannad. Jag flyttade runt lite med datorn och torkade av tangentbordet. Jag kom åt någon knapp längst till höger så att "Acer Arcade" startade. Jag stängde av skiten och satte på datorn som vanligt. Nu står det att "Windows [BlaBla] inte kan startas eftersom att något har ändrats i drivrutinerna". Jag har inte ändrat något, det enda jag har gjort är just detta med Acer Arcade.

Varje gång man stänger Acer Arcade så står det "hibernating", inte shut off.

Jag har testat:

Starta i Felsäkert, Återställa till tidigare punkt, "Reparera Windows", titta runt i BIOS, ta ut batteri i 1 minut sedan sätta in det igen.

Någon som vet hur jag ska lösa detta? Jag vet att det inte är en hårddiskkrasch då jag kan komma åt filer i C:\\ inne i detta helvetiska Acer Arcade...

Måste klargöra rubriken, "WINDOWS startar inte". Jag kommer direkt in i något som heter "System Recovery Options". Helt värdelöst.
Citera
2012-06-27, 16:54
Medlem
Jag kan via Acer Arcade sitta och spela upp alla filmer, titta på foton, spela upp musik som ligger på både C och D.

Om datorn går igång igen skiter jag egentligen i, men filerna som ligger på är mycket betydelsefulla för mig. Om jag nu inte får igång windows, skulle jag då kunan rädda mina filer på något vis? Jag kan ju sitta och titta på dem i detta nuet.
Citera
2012-06-27, 17:29
Medlem
Har nu också prövat:

chkdsk /f c: 3 gånger utan resultat.

Ska pröva chdsk /r c: nu.
Citera
2012-06-27, 17:52
Medlem
håll inne f5 eller f8 under uppstart så kommer du åt felsäkert läge...
Citera
2012-06-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nlc2
håll inne f5 eller f8 under uppstart så kommer du åt felsäkert läge...

Haha, nej... Som sagt, inget som har med Windows att göra förutom System Options Recovery startas.

Håller på med chkdsk /r c: fortfarande, enligt källor ska det lösa problemet...
Citera
2012-06-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontaktspray
Jag kan via Acer Arcade sitta och spela upp alla filmer, titta på foton, spela upp musik som ligger på både C och D.

Om datorn går igång igen skiter jag egentligen i, men filerna som ligger på är mycket betydelsefulla för mig. Om jag nu inte får igång windows, skulle jag då kunan rädda mina filer på något vis? Jag kan ju sitta och titta på dem i detta nuet.

http://www.alltomwindows.se/forum/in..._1#entry158891

mvh
t
Citera
2012-06-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
http://www.alltomwindows.se/forum/in..._1#entry158891

mvh
t

Håller på att göra detta just nu, fast med Ubuntu! Tackar dock för länken!

Har någon tips om vad jag ska göra för att rädda datorn så blir jag väldigt tacksam!
Citera
2012-06-27, 20:14
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:

Har någon tips om vad jag ska göra för att rädda datorn så blir jag väldigt tacksam!
Installera om drivrutinerna!
Citera
2012-06-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarBunker
Installera om drivrutinerna!

Hur menar du att detta ska gå till? Är väldigt intresserad.
Citera
2012-06-27, 20:51
Medlem
Citat:

om du lyckas rädda undan dina viktiga filer så testa installera om operativsystemet

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in