Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-27, 15:47
  #1
Medlem
När jag surfar runt och läser recensioner angående air och pro eller jämförelser mellan dessa så klagar alla på skärmen till air, att den är "dålig". Är det så att skärmen till air är "kass" överlag eller är det för att retinaskärmen dom jämför med är så jävla bra att de blir bortskämda???
Citera
2012-06-27, 17:49
  #2
Medlem
systems avatar
Då Air är en liten dator så är det av naturliga skäl inte så mycket som kan visas på den (att köra Indesign på den vore osmidigt, om man säger så). Men kvaliteten på det som visas lämnar, i mitt tycke, inte mycket att gnälla på. Om man ser till vad man ska ha den, vill säga. Air är en surf-, presentations- och skrivdator mer än produktionsdito.

Jag tycker du ska knalla in i en butik och titta själv, istället för att låta andra bedöma om den är bra nog åt dig.
Citera
2012-06-27, 21:08
  #3
Medlem
Sitter själv på en air från 2010 och tittar lite i butiker då och då. Visst att den skiljer sig lite från en pro men va fan, att säga att den är kass är en ren överdrift enligt mig.
Citera
2012-06-29, 12:40
  #4
Medlem
Jag föredrar personligen skärmen på en Air kontra den på "Vanliga" MBP:s. Dels högre upplösning och att mycket av reflektionerna (Glaren) försvinner. Jämfört med Retina skärmen så är ju dock självklart Air:en kass, men då får du ju två datorer för samma pengar också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback