Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-07-30, 13:32
  #25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahrusalem
Fast det är väl mest pga turister?
Och?
Fortfarande skatteintäkter.
Citera
2012-07-30, 13:40
  #26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Så om cannabis legaliseras i Sverige så kommer Mexikos knarkkrig att upphöra?
Vad får dig att inbilla dig detta?
Men vi har folk som dör på liknande sätt som i Mexiko, dock inte lika många.
Och dessa dödsfall kommer ju givetvis försvinna sakta med säkert, för ett sådant beteende går inte över på en natt.
Det är du som ställer frågor om legalisering, du får svar.
Men av någon anledning verkar du inte gilla svaren, är det för det inte faller in i din tro om ämnet?

Vi har faktumet att vi har en av de hårdare narkotikalagarna i EU, men stoltserar med så mycket drogdöd.
Kan du förklara för oss varför det är viktigt med lågt antal som testat, men helt okey med våran höga dödstal.
Och vore det då inte bättre följa liberala länders narkotikapolitik som faktiskt har färre döda.
Eller komemr vi tillbaka till att det bara är knarkare ändå.
Så har man ju resonerat med sprututbytesprogram som vägrat att ha startats innan nu.
Tänk vad pengar och liv vi hade tjänat där.

Dax du förklarar dig nu!
Citera
2012-07-30, 15:24
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och?
Fortfarande skatteintäkter.
Ja, om fler länder skulle ha det så kan man inte förvänta sig att dra in så mycket pengar som holland eftersom det skulle bli mindre turism. Men jag är med dig i att det går att beskatta en växt. Däremot vill jag inte att staten ska göra monopol av mitt brukande.
Citera
2012-07-30, 16:21
  #28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahrusalem
Ja, om fler länder skulle ha det så kan man inte förvänta sig att dra in så mycket pengar som holland eftersom det skulle bli mindre turism. Men jag är med dig i att det går att beskatta en växt. Däremot vill jag inte att staten ska göra monopol av mitt brukande.
Själv har jag inget emot monopol om det nu lugnar den okunnige Svensken till vara mindre negativt inställd till cannabis.

Sen har vi ju stora minskade utgifter i form av sluta jaga konsumenten och allt kring detta.
För mig England skulle ha en minskad utgift i denna apparat på £180miljarder vid full legalisering av cannabis.
För mig den minsta lättingen av cannabis skulle betyda £60miljarder mindre utgifter.
Citera
2012-07-30, 16:31
  #29
Medlem
EgoBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har du aldrig varit på typ blomsterlandet och tex plantskolor, där har man mängder med växter som man är beskattade.
Så går beskatta hur mycket man vill.

De som bara röker någon gång då och då, kommer knappast odla själva normalt sett.
För varför ödsla tid på det då?

jo men jag gav ju 2 alternativ antingen så blir det legaliserat till den nivån att man får odla *om man så behagar* sen kan det ju bli stat kontrolerat och att det säljs till personer över 20-22 från *weedbolaget* idk

Och självklart kommer inte alla göra det vissa är ju bekväma och vill ha sin 5:a från WB då och då sen finns det ju folk som är interesserad av odling dom kommer nog göra det till eget bruk,

Kriminaliteten kommer sjunka för om inte cannabis är olagligt så kan inte folk göra sånna pengar på det som dom gör i dagens läge utan dom pengarna skulle gå till staten varför inte ha ett kontrolerat weed som inte är besprutat med tex glasfiber för att det ska väga mer är nog inte så bra att dra i sig.

Sen finns det en hel del flera argument Cannabis har aldrig vart den orsaken någon har dött av ta vårat älskade alkohol haha jävla rengöringsmedel
Citera
2012-07-30, 16:31
  #30
Medlem
Tuffluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Säg det till Nederländerna som årligen drar in över 400 miljoner euro i skatt via cannabisförsäljning. Och då är det inte ens legaliserat.
Tänk på all annan vinst de får, högre konsumtion. Fast idag sker ju saker i Spanien och Schweiz.
Nederländerna är bara "lite liberalt" de feta har dragit och det är som Arjan sa, tack vare Svertige, Bodström mutade holländarna. Kom ihåg det om någon i det offentliga säger "men vi har inte råd" Klart det finns råd, skrota annan skit bara! Inte mitt problem utan ditt, lös, eller ta konsekvensen.
Citera
2012-07-30, 17:48
  #31
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Så om cannabis legaliseras i Sverige så kommer Mexikos knarkkrig att upphöra?
Nä, därför har jag heller inte påstått något så dumt. Skippa halmdockan, det börjar bli tröttsamt...
Citera
2012-07-30, 17:49
  #32
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffluff
Tänk på all annan vinst de får, högre konsumtion.
Jag ser inte problematiken med ett ökat bruk...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback