En 45-åring ville inte alls bli tagen av polisen och gjorde en tjurrusning.
Han knuffade ner en kvinnlig polis för en trappa.
Fallet blev så olyckligt att hon fick en fraktur på ett revben. Ännu en gång i frågasätts kvinilliga poliser?
I kontakt med kvinnliga snutar uppfattar jag alltid att dom har ett större behöv av att bruka sin makt med uniformen på än manliga, känns även som manliga snutar drar sig mer för att ta till batong eller våld alls.
EDIT: Var frågan varför kvinnliga snutar ifrågasätts var inlägget korrekt, annars radera gärna mods. Mina ögon spelade mig ett spratt efter X antal öl och läste att den kvinnliga snuten knuffat den misstänkte.
Senast redigerad av Hapax 2012-06-27 kl. 02:22.
Jag undrar varför man skriver könet på poliserna i trappen (kvinnor) men inte på poliserna som gick in i lägenheten. Fånigt. Var alla kvinnor? Eller tre av fyra kanske? Eller kände journalisten att det var viktigt att poängtera att det var kvinnor som blev knuffade?
Hur som helst, vem ifrågasätter kvinnliga poliser? Du? Är män mer härdade för att ramla nerför trappor menar du? Eller var felade den kvinnliga polisen? Jag fattar inte.. rimligtvis borde väl de två poliserna inne i lägenheten stoppa karln först innan han ens hann tackla polisen i trappen.
Står man illa i ett trångt trapphus och kanske inte är beredd så spelar nog inte könet så stor roll för huruvida man ramlar eller inte. Eller män kanske har förmåga att trotsa tyngdkraften också.
Jag undrar varför man skriver könet på poliserna i trappen (kvinnor) men inte på poliserna som gick in i lägenheten. Fånigt. Var alla kvinnor? Eller tre av fyra kanske? Eller kände journalisten att det var viktigt att poängtera att det var kvinnor som blev knuffade?
Hur som helst, vem ifrågasätter kvinnliga poliser? Du? Är män mer härdade för att ramla nerför trappor menar du? Eller var felade den kvinnliga polisen? Jag fattar inte.. rimligtvis borde väl de två poliserna inne i lägenheten stoppa karln först innan han ens hann tackla polisen i trappen.
Står man illa i ett trångt trapphus och kanske inte är beredd så spelar nog inte könet så stor roll för huruvida man ramlar eller inte. Eller män kanske har förmåga att trotsa tyngdkraften också.
Bra skrivet. Dessutom kan en man minst lika lätt få en fraktur i ett eller flera revben under de omständigheterna.
Hon kanske fick platsen i trappuppgången därför att hon var klent byggd och var känd för att agera tafatt i skarpa situationer. Så kom den gripne lös och så gick det som det gick.
Man kan ju undra varför de manliga(?) konstaplarna som gick först inte klarade av att hålla kontroll på den gripne. Kanske hade gått bättre med kvinnor i täten? Vem vet?
kommer ihåg när man satt inne. hur de små tjejerna sprang omkring i korridorerna och så tänkte man, stackars liten ifall någon hade flippat och var alban på en och samma gång. hade ju spräckt dom flesta som fiskpinnar
mordet på häktet någonstans i sverige för några månader sedan visar ju vilken kvalite de kvinnliga kan ge. ni feminister som tycker olika har tydligen inte sett hur det går till i många tumult med våldsamma personer. visst, enskilda fall finns ju
en kvinnas nacke exempelvis är ju v det klenare slaget, benen i seg är tunnare vilket är nu bevisat av det som hände i trapphuset. muskler är mindre.
kollar man i gymmet och ser hur de olika könen pressar bänk. mannen kör en 8 på 100-160kg och kvinnan som står bredvid gör en 12 med 1,25kg tricep kickback och sen skuttar i väg till duschen.
finns säkert kvinnor som kan jämföras i styrka som en man. och då kan ju de prövas i enskilda fall. där hon pressar allt vad hon har och säkert har knockat en och en annan på gamla dar. tränar thai eller väldigt storväxt eller fet
i vissa länder så får en del poliser i en del grader inte vara kortare än ... och väga mindre än.... är du kort kan du inte få jobbet. ser dom dagligen. männen är aldrig kortare än mig 186 och kvinnorna just ett par cm mindre. och då är det ett jävla uland. att sverige inte kan ta och se hur dom gör i andra länder och lära sig från det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!