15 589 besökare online
858 517 medlemmar • 45 881 459 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Övrigt > Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum
Svara på ämne
Ämnesverktyg
spikad
Medlem
spikads avatar
Hej era dödsnazister och andra.
Eftersom att majoriteten på Flashback verkar vara rasister så vore det kul att höra om rasistiska saker ni har gjort i riktiga livet.
Upp till bevis nudå, eller sitter du bara på Flashback och skriver hur mycket du är emot invandringen.

Okej, jag börjar. Eftersom jag själv är mörkhyad så har jag mest blivit utsatt och inte utsatt andra, även om det händer.
När jag var yngre så kastade folk ägg på min familjs bil varje helg. De bröt även av vindrutetorkarna och täppte för avgasröret med äpplen. Detta upphörde efter att vi polisanmält att dom klottrat "lortiga svartingar" på garageuppfarten.
Nu är det ganska lungt faktiskt.
Har även blivit kallad neger många gånger på stan, men det har dom fått ångra efteråt när jag tagit reda på vad dom heter.

Skriv era historier här, era tangentbords hjältar.
MVH Mikael

RealSwag
Medlem
Är själv kurd och också mest blivit "utsatt". Dock gick jag i en mixad skola där många invandrare studerade. Det mest minnesvärda jag varit med om var nog när jag "sönder argumenterade" några rassar framför typ 60 pers (svenskar och invandrare) och alla skrek bara "ÅÅÅÅÅÅ BROSHAN DU FUCKA HAN" osv du vet själv säkert hur det är hahah

En annan sak som jag bevittnat var när min kompis fick reda på de tre killarna, skinheads och confirmed rassar, hade krossat hans farsas bilrutor och helt enkelt slog sönder alla tre helt själv, kändes ganska rättfärdigat

bomhull
Medlem
bomhulls avatar
jag har sagt " id rather shag a monkey" när en neger började flörta med mig. Ganska osmart gjort kan man tycka såhär i efterhand .
Ibland har jag sett olika grupper av "invandrare" fälla rasistiska kommentarer till varandra det är mycket mer intressant

GummiBasen
Medlem
GummiBasens avatar
Jag och min svarte vän brukade skämta rätt friskt angående "ras".

Varje gång jag snubblade eller begick något sorts misstag sa han alltid något i stil med "typiskt arier".

Sen när vi gick förbi typiska pk-människor brukade jag fråga min vän "aer du naegur?!!". Alltid kul och se förskräckta miner.

Ja, jag vet, rätt tamt men vafan, svårt att vara rasist ju, går emot min inre natur.

negombo365
Medlem
negombo365s avatar
Hum, Det var värre förr .. Som adopterad från Sri Lanka. Ca 4000 andra i sverige som är det. + kanske lika många indiska barn på 80 talet. Så Var det inte lätt när det inte fanns nå afrikaner att kalla neger. Då blev vi negrerna tydligen. Men efter somalierna kom så är vi "off the hook" Enda jag blivit kallad senare tid är vell typ taliban när man gått hem från krogen, Men har man ett par galna araber runt om sig så tystar folk snabbt. Och neger när man tackla nån i hockey osv. Då brydde jag mig och tog illa upp....Men inte nu ...Stolt över mitt andra land på Lanka med ett antal tusen år av kultur och folk .

trots allt ca 2000 miljoner människor som ser ut som jag .

Grenkomp GRK
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealSwag
Det mest minnesvärda jag varit med om var nog när jag "sönder argumenterade" några rassar framför typ 60 pers (svenskar och invandrare) och alla skrek bara "ÅÅÅÅÅÅ BROSHAN DU FUCKA HAN" osv du vet själv säkert hur det är hahah

En annan sak som jag bevittnat var när min kompis fick reda på de tre killarna, skinheads och confirmed rassar, hade krossat hans farsas bilrutor och helt enkelt slog sönder alla tre helt själv, kändes ganska rättfärdigat

Aha jo absolut...gillar du att ha "sönder" saker?

Raskolnjikov
Avstängd
Raskolnjikovs avatar
felpost
Senast redigerad av Raskolnjikov 2012-07-06 kl. 20:19.

Tainted87
Medlem
Tainted87s avatar
Blev dömd för hatbrott och misshandel då en utländsk snubbe som jag (dumt nog) åkte svarttaxi med efter krogen, trodde han körde hem som jag ville. Men han körde till sin lägenhet och försökte våldta mig efter han bjudit mig på vad inte visste var hash.
En vecka senare berättade jag detta på min dåvarande sambos hemmafest, snubben bodde bara några kvarter bort. Folk hälsade på honom med flaskor och baseballträn, han sitter i rullstol idag. Jag blånekade dock allt på rättegången, även det som hänt innan.. Men men, nu sitter man här 5 år senare och betalar av skadestånd till fuckern än

Tainted87
Medlem
Tainted87s avatar
åh, kan tillägga att dåvarande sambos var ledare av en division i NU (ungdomsgrupp i Svenska Motstånds Rörelsen), så också en del av de som gick för att "hälsa på"

Stabyrinth
Medlem
Stabyrinths avatar
Min rasism gäller folkgrupper, inte individer.
Jag kan inte komma på något "rasistiskt" jag gjort IRL.

Mupper
Medlem
Muppers avatar
Jag brukar titta snett på avstånd och stå och muttra för mig själv.

MbNa
Medlem
Bombat "rasistiska" (läs nationalistiska) affischer/klibbor/tags är väl det jag gjort och varit lite halvt aktiv med.
Tycker annars jag är rätt antirasistisk även då jag är nationellt sinnad.

Yo!
Senast redigerad av MbNa 2012-07-07 kl. 01:41.

Svara på ämne
Topp Dela »