Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-26, 19:13
  #1
Medlem
Någon annan som noterat att Friatider senaste veckorna har gått om Avpixlat i storlek?

Här är % av dagliga sidvisningar ww.

Avpixlat http://avpixlat.info/
7 day 0.00049% -26%
1 month 0.00058% -2%
3 month 0.000642% -4%

Friatider http://friatider.se/
7 day 0.00068% +2%
1 month 0.000567% +50%
3 month 0.000439% +91%

Senaste veckan har man totalt 30% fler sidvisningar. Avpixlat har fortfarande betydligt fler unika besökare, men glappet minskar vecka för vecka.

Friatider har alltså nått den magiska gränsen på över en miljon sidvisningar om dagen, det gör att tidningen landar på en femteplats jämte med DI.se.

Jag jämför med Avpixlat eftersom både FT och AP är uttalat politiskt inkorrekta.

Det är lite en giganternas kamp bland "politiskt inkorrekta nyhetsmedier". Det intressanta är att de förmedlar och vinklar så olika, AP är islamofober och Israelvänliga, medans FT verkar hacka ner allt i dess väg, inkl AP, Sd och sionister.

Så vad tror ni, hur ser det ut om ett år, vem blir nr1?
Vilka styrkor och svagheter ser ni hos respektive tidning?

Och ni som är kunniga, varför söker inte FriaTider presstöd, dem har ju redan ansvarig utgivare. De borde kunna kamma hem 5-10 miljoner/år i presstöd utan större ansträngning?



(Alexas siffror stämmer bra överänns med whos.amung.us siffror, så Alexas eventuella felmarginal kan vi droppa.)
Citera
2012-06-26, 19:37
  #2
Medlem
Ree81s avatar
Fria Tider: http://www.alexa.com/siteinfo/friatider.se#

Plats 75.

Avpixlat: http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info#

Plats 50.

/Thread
Citera
2012-06-26, 19:57
  #3
Medlem
Folk ser genom ekenötterna! Jag är nationalistiskt lagd så jag är noll intresserad av israelvurmande! Det är palestiniernas land. Inte ashkenazijudar från georgien!
Citera
2012-06-26, 20:10
  #4
Medlem
Klosss avatar
Många om inte flertalet som läser Avpixlat läser också Fria tider och vise versa. Inget konstigt med det. Hoppas att båda kan växa och ta större andelar av läsekretsen på nätet.
Citera
2012-06-26, 20:24
  #5
Medlem
Afskums avatar
Fria tider ger ett mer seriöst intryck. FT har också en mer allmän nyhetsrapportering med viss libertariansk/konservativ prägel samtidigt som man slipper Avpixlats ständiga hetsande om Islam och muslimer som börjar bli väldigt tröttsamt.

FT har potential att bli större än Avpixlat om det täta nyhetsflödet fortsätter och sidans ostabila servrar fixas.
Citera
2012-06-26, 20:34
  #6
Medlem
Vindhlers avatar
Fria Tider kommer vara större än Avpixlat inom 6 månader om inget oförutsett inträffar. De går mot kulturmarxismen, internationalismen och globalismen medans Avpixlat endast nöjer sig med att kritisera en viss del utav dagens samhälle. Fria Tider har således dels en mycket större läsarbas, samtidigt som de på grund utav hela sitt omfång utav nyheter inte stagnerar såsom Avpixlat gör. Avpixlat är i behov utav multietniska gängvåldtäkter och hatande muslimer för att upprätthålla sitt nyhetsflöde, medans Fria Tider naturligt har möjlighet till att hålla ett konstant högt flöde av nyheter vilket genererar läsare. Som läsare tröttnar man även relativt snabbt på Avpixlats monotona och smala rapportering, vilket gör att man går in där allt mer sällan. Fria Tider går man in på och får reda på saker som händer i hela världen. Fria Tider är även mer konsekventa i sin ideologiska inriktning som paleokonservativa eller vad de nu är medan Avpixlats kontrajihadism inte tål nyheter som inte passar in i bilden, och därav utelämnas för läsarna.
Citera
2012-06-26, 21:06
  #7
Medlem
Spauldings avatar
En oerhört trevlig utvecklig, tycker själv att Fria Tider är den bättre av våra två "politiskt inkorrekta" nättidningar. Som tidigare nämnts har FT ett bredare perspektiv än Avpixlat. Kan väl inte direkt säga att Avpixlat är dåligt, men tycker att FT håller något högre intelektuell klass rent generellt.
Citera
2012-06-26, 21:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Många om inte flertalet som läser Avpixlat läser också Fria tider och vise versa. Inget konstigt med det. Hoppas att båda kan växa och ta större andelar av läsekretsen på nätet.

Så är det säkert. Ingendera sidan är "komplett" nog att räcka till själv utan delar nog många läsare.

Vad som verkar ha hänt de senaste månaderna är att avpixlat faktiskt stagnerat en del medan FT fortsätter växa. AP låg som bäst på plats 37 på Alexa, tror jag, men har tydligen fallit tillbaka till plats 50, en plats framför gp.se, väl att märka, vilket fortfarande är imponerande och viktigt.

På sin kant ligger FT nu på plats 75 och har passerat sydsvenskan.se, vilket var en milsten när AP gjorde det. FT har alltså momentum, medan AP står och stampar en del.

Varför? Jag tror att det någonstans har med Kasselstrand/Bieler att göra, att luften lite gick ur AP när en hel del nationellt sinnade ungdomar blev desillusionerade över "etablissemangets" attack på SDU-ledningen. AP förknippas nog med partiledningen/Malmö/Ekeroth/Bieler, vare sig det är rättvist eller ej.

De allra flesta läsarna är kvar, AP har en stark plattform och är nog fortfarande alternativmedia no 1, men jag tror ändå att en hel del av SDU:arna tappat intresset för att marknadsföra sidan i sociala medier och IRL.

Det är precis det här jag tror är farligt för hela SD: om man alienerar ungdomarna, de där som är tuffa nog att vilja vifta med flaggor och hålla torgmöten under hot, så har man tappat spjutspetsen, expansionskraften eftersom de är så aktiva och närvarande på nätet, i skolorna, i familjerna osv.

Jag tror alltså att en del av de nationalistiska "kidsen" dragit vidare och AP tappat farten därför. Det gäller att vinna tillbaka dem för avpixlat.

FT har hittat ett bra anslag fortsätter att växa in i den potentiellt enorma rollen som fräck, tuff antietablissemangstabloid på nätet. I princip kan de bli hur stora som helst och har ju redan en del reklam.

Jag hoppas att både AP, FT och en massa andra uppstickare växer och skapar en helt alternativ mediestruktur. Jag tror att alla tjänar på att länka till varandra och jag vet att FT har citerat AP som källa upprepade gånger, medan AP varit snålare tillbaka.
Citera
2012-06-26, 21:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Fria Tider: http://www.alexa.com/siteinfo/friatider.se#

Plats 75.

Avpixlat: http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info#

Plats 50.

/Thread


Jag levererade siffror i startinlägget, senaste 3 veckorna så har FT haft mer trafik en AP, sista veckan krossar Fria Tider AP med jätte marginal. AP har dock fler unika besökare.

Fria Tiders besökare spenderar betydligt mer tid på sajten och lämnar fler sidvisningar bakom sig. Det är därför FT har större trafik. Dessutom använder sig Alexa av ett 3 månaders medelvärde, vilket gör att FT missgynnas eftersom de växer så fort.

Alla tidningar mäter sidvisningar utav den enkla anledningen att det är det man tjänar pengar på.
Citera
2012-06-26, 21:21
  #10
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborg135
Jag levererade siffror i startinlägget, senaste 3 veckorna så har FT haft mer trafik en AP, sista veckan krossar Fria Tider AP med jätte marginal. AP har dock fler unika besökare.

Fria Tiders besökare spenderar betydligt mer tid på sajten och lämnar fler sidvisningar bakom sig. Det är därför FT har större trafik. Dessutom använder sig Alexa av ett 3 månaders medelvärde, vilket gör att FT missgynnas eftersom de växer så fort.

Alla tidningar mäter sidvisningar utav den enkla anledningen att det är det man tjänar pengar på.
En fråga då, är det någon tävling detta? Är det inte bra om båda tidningarna kan växa?

Ser endel skitsnack mot Avpixlat från endel som tycks kalla sig nationalister. Kan fan tro att vissa springer Expos ärenden.
Citera
2012-06-26, 21:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborg135
Jag levererade siffror i startinlägget, senaste 3 veckorna så har FT haft mer trafik en AP, sista veckan krossar Fria Tider AP med jätte marginal. AP har dock fler unika besökare.

Fria Tiders besökare spenderar betydligt mer tid på sajten och lämnar fler sidvisningar bakom sig. Det är därför FT har större trafik. Dessutom använder sig Alexa av ett 3 månaders medelvärde, vilket gör att FT missgynnas eftersom de växer så fort.

Alla tidningar mäter sidvisningar utav den enkla anledningen att det är det man tjänar pengar på.


Helt rätt, antalet sidvisningar är hårdvalutan, det är därför Aftonbladet m fl horar för att locka till klick.

Förut var det ju just antalet sidvisningar som var AP:s paradgren jämfört med gammelmedia som t ex gp.se

Om FT har väsentligt fler sidvisningar så övertrumfar det i längden unika besökare.
Citera
2012-06-26, 21:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Många om inte flertalet som läser Avpixlat läser också Fria tider och vise versa. Inget konstigt med det. Hoppas att båda kan växa och ta större andelar av läsekretsen på nätet.


Säkert en del men långt ifrån alla. FT och AP står ljusår ifrån varandra rent politiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback