Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 15:08
  #241
Medlem
Varför jaga upp sig på att någon inte tycker om en dryck? Hade ni brytt er lika mycket om någon inte drack trocadero?
Citera
2017-12-13, 18:31
  #242
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Om det vore så väl.

Men de ska häva upp rösten och gasta till kyparen "TEEEEEE tack". Vilken idiot beställer te som avrundning på en måltid? Bättre att ta sitt kaffe, inte dricka det, och hålla käften, som normala människor.

Varför är folk så fientliga mot att dricka te?
Har folk så jävla lite problem att man stör sig på sådana saker?

Men ja, dricker man inte kaffe eller te, säger man bara nej, o så var det bra, alternativt håller käft!
Citera
2017-12-13, 18:32
  #243
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatlampa
Varför jaga upp sig på att någon inte tycker om en dryck? Hade ni brytt er lika mycket om någon inte drack trocadero?

Helt enig, jag förstår inte hur detta kan vara ett problem för kaffedrickare, när folk inte vill dricka kaffe..

Jag dricker gärna kaffe, minuset är att man får en enorm jävla halsbränna.
Och folk som inte dricker kaffe, skiter jag fullständigt i!
Citera
2017-12-13, 20:58
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gatlampa
Varför jaga upp sig på att någon inte tycker om en dryck? Hade ni brytt er lika mycket om någon inte drack trocadero?

Skillnaden är väl att kaffe är socialt accepterat, medan läsk inte riktigt är det. Ingen bryr sig om du dricker kaffe till frukosten, i lunchrummet, när du går ut och fikar etc. Blir man hembjuden till folk, eller går på olika tillställningar så brukar det förväntas att man dricker kaffe. Det förekommer faktiskt att det inte finns några alternativ till kaffet i dessa situationer. Man ska ha tur om man blir erbjuden vatten eller te istället. Osv. Läsk är inte lika socialt accepterat. Inte för att jag personligen bryr mig om vad folk gillar eller ogillar, och vad de dricker.

Jag själv bryr mig inte om vad folk dricker. Däremot kan jag bli en aning irriterad över att det inte alltid erbjuds alternativ till kaffe, om man vill dricka något annat. Känner mig alltid till besvär för att jag ber om något annat. Jag kan också bli irriterad när folk kommer hem till mig och förväntar sig kaffe. Nu har jag ordnat så att pulverkaffe alltid finns hemma. Men det duger inte för vissa kaffedrickare som vill ha bryggkaffe eller kapselkaffe. Men det är inget som jag jagar upp mig över.
Citera
2017-12-13, 21:24
  #245
Medlem
Frimurares avatar
Jag kunde inte bry mig mindre - dricker ju inte kaffe själv. Lukten är däremot väldigt god.
Citera
2017-12-14, 13:26
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Skillnaden är väl att kaffe är socialt accepterat, medan läsk inte riktigt är det. Ingen bryr sig om du dricker kaffe till frukosten, i lunchrummet, när du går ut och fikar etc. Blir man hembjuden till folk, eller går på olika tillställningar så brukar det förväntas att man dricker kaffe. Det förekommer faktiskt att det inte finns några alternativ till kaffet i dessa situationer. Man ska ha tur om man blir erbjuden vatten eller te istället. Osv. Läsk är inte lika socialt accepterat. Inte för att jag personligen bryr mig om vad folk gillar eller ogillar, och vad de dricker.

Jag själv bryr mig inte om vad folk dricker. Däremot kan jag bli en aning irriterad över att det inte alltid erbjuds alternativ till kaffe, om man vill dricka något annat. Känner mig alltid till besvär för att jag ber om något annat. Jag kan också bli irriterad när folk kommer hem till mig och förväntar sig kaffe. Nu har jag ordnat så att pulverkaffe alltid finns hemma. Men det duger inte för vissa kaffedrickare som vill ha bryggkaffe eller kapselkaffe. Men det är inget som jag jagar upp mig över.

Jo egentligen förstår jag att det är en skillnad pga våran flock mentalitet men jag ville vara lite provokativ.
Citera
2017-12-14, 15:19
  #247
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Själv blir jag svindålig i magen av kaffe, men kom du så ska jag ge dig en hurring så du tappar andan.
Citera
2017-12-14, 15:22
  #248
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Dricker kaffe när smaken sätter in och skiter fullständigt i vad andra människor dricker. Dock tycker jag det är skitkul att kaffetorskar måste dricka soppan för att ens kunna vara i ett möblerat rum. Tack o lov är jag inte så illa drabbad.
Citera
2017-12-14, 15:26
  #249
Medlem
BewilderedHulders avatar
Märkliga varelser.
Vad har de mer för konstigheter för sig?
Äter barn och hundar?!
Citera
2017-12-14, 15:44
  #250
Medlem
winINCs avatar
TS poäng går åt helvete så fort man kommer ut på vilken arbetsplats som helst. Alltid en skara kaffeberoende mongolider som sitter och diskuterar traktorer, vad de gjorde i helgen, eller senaste fotbollsmatchen. Otroligt kulturella, va?

Själv dricker jag varken kaffe eller te, men jag skulle se mig själv som kulturellt bildad. Har bred musiksmak som inkluderar klassisk musik. Älskar att diskutera filmer och musik ur ett mer analytiskt perspektiv. Jobbat som grafisk designer och programmerare så jag uppskattar både gammal teknik och konst. Pratar mer än gärna om sociopolitiska händelser och policy världen runt, och världshistoria.

Jag tror inte hälften av människorna i denna tråden som hatar de som inte dricker kaffe har något som helst intresse för samtalsämnen djupare än förra veckans händelser.

Hoppas och antar att de flesta i tråden skämtar och bara spelar idioter, men man börjar undra efter att ha läst några sidor...
Citera
2017-12-15, 02:14
  #251
Medlem
donaukinds avatar
Inget emot dessa varelser så länge de inte gnäller över skafferiets teutbud.
Citera
2023-09-08, 13:00
  #252
Medlem
Jag älskar kaffe och njuter av morgonkoppen, men när jag är förkyld så smakar det inte gott. Det påverkar mig heller inte att inte dricka det, kan gå flera dagar utan. Men gott är det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback