Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-25, 16:54
  #1
Medlem
neguins avatar
Det har diskuterats en del om den svenska versionen i tråden om QI på BBC, men nu har det kommit lite mer information om programmet.

Citat:
Programmet bygger på nyfikenhet och fascination inför kunskap där deltagarna samtalar om och förundras över intressanta och oväntade fakta. Poäng delas ut till de som lyckas leverera så intressanta svar som möjligt.

-Jag gillar verkligen den här typen av nyfiken, lärorik och oförutsägbar underhållning. Inte minst eftersom innehållet kretsar kring kunskap som är lite klurig och kuriosaaktig. Och så skiljer det sig ju från många andra program genom att det inte finns något manus för panelmedlemmarna. Här är det verkligen "slak lina" och deltagarna associerar och improviserar fritt i stunden. Programmet är på så vis helt oförberett och det gäller att de medverkande bjuder till och vågar kasta sig ut för stupet, säger Johan Wester.

Förutom den ständige panelmedlemmen Anders Jansson deltar även Babben Larsson, Johan Glans, Annika Lantz, Måns Nilsson, Petra Mede, Peter Apelgren, före detta ärkebiskopen KG Hammar, motorsportprofilen Tina Thörner, journalisten och författaren Göran Rosenberg samt psykologen och radioprofilen Per Naroskin. (Fler panelmedlemmar tillkommer.)

Den svenska upplagan produceras av Anagram Produktion för SVT Malmö, spelas in i Lund med start den 19 augusti, och börjar sändas 8 september.
http://www.svt.se/2.174000/1.2817291/

-----

Inte riktigt de panelmedlemmar jag hade hoppats på, men samtidigt är det förståeligt att de måste välja etablerade "komiker" för att få tittare.

Vad tror ni?
Citera
2012-06-25, 17:36
  #2
Medlem
Lekes avatar
Kommer nog likna parlamentet en del. Säkert helt ok till och från men det kommer inte överträffa QI.
Citera
2012-06-25, 19:01
  #3
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Kommer nog likna parlamentet en del. Säkert helt ok till och från men det kommer inte överträffa QI.

Tror få räknar med att programmet kommer överträffa QI, men om det ens kommer i närheten tror jag det kommer vara sevärt.
Citera
2012-06-26, 06:05
  #4
Medlem
Lekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Tror få räknar med att programmet kommer överträffa QI, men om det ens kommer i närheten tror jag det kommer vara sevärt.

Det har du rätt i. Ska definitivt kolla in det och se hur det blir. Gillar att Anders och Måns är med (Vet att det är Anders från HippHipp!) men håller med håller med dig om att de andra inte var de jag hade hoppats på. Bara det inte blir som när man försökte göra en svensk tappning av The Office, dock är ju detta ett lättare format att göra bra.
Citera
2012-06-26, 09:12
  #5
Medlem
Pappersvargens avatar
Varför i helvete är horan Petra Mede med för? Hon är både ful och tråkig.
Kan de inte försöka ta in lite nytt folk i ställa för samma gamla jävla slit och släng med tjockis-Babben, hor-Petra och Annika Lantz.

Fy fan i helvete vad jag hatar SVT och deras jävla skittrams. Petra Mede borde förintas.

Edit: FAAAAN så irriterad jag blev nu. Jag kommer vägra titta på något program så länge Petra Mede är med. Hon är ju så jävla värdelös. Kan inte någon skjuta ihjäl fitt-Petra?
__________________
Senast redigerad av Pappersvargen 2012-06-26 kl. 09:24.
Citera
2012-06-26, 16:05
  #6
Medlem
Lekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Varför i helvete är horan Petra Mede med för? Hon är både ful och tråkig.
Kan de inte försöka ta in lite nytt folk i ställa för samma gamla jävla slit och släng med tjockis-Babben, hor-Petra och Annika Lantz.

Fy fan i helvete vad jag hatar SVT och deras jävla skittrams. Petra Mede borde förintas.

Edit: FAAAAN så irriterad jag blev nu. Jag kommer vägra titta på något program så länge Petra Mede är med. Hon är ju så jävla värdelös. Kan inte någon skjuta ihjäl fitt-Petra?

Jag är med dig helt.
Citera
2012-06-26, 21:33
  #7
Medlem
Fickludds avatar
Den här programidén hade varit kul med Hasse och Tage och andra med huvudet på skaft. Babben Larsson, Annika Lantz och Petra Mede känns bara uttjatat och trist.
Citera
2012-08-13, 20:57
  #8
Medlem
neguins avatar
Inspelningen börjar på söndag 19/8, med Göran Rosenberg, Annika Lantz och Johan Glans som gäster. Biljetterna kostar 115:-/föreställning och spelas in på Scandic Star i Lund. Övriga datum är 24/8, 25/8, 26/8 och 31/8.

https://event.webbiljett.se/anagramp...t_Sorting.aspx
Citera
2012-08-13, 21:27
  #9
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Det här låter bara fel.
Citera
2012-08-13, 21:44
  #10
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InjectMeWithHIV
Det här låter bara fel.

Ja, de borde ha mycket vassare gäster istället för de vanliga flamsarna. QI är ett roligt program med en intellektuell touch som Mede och Lantz är ljusår ifrån.
Citera
2012-08-13, 21:55
  #11
Medlem
Yazmans avatar
Det här var en glad nyhet, som någon sa så lär det ju ändå inte bli som orginalet men att de bara försöker gör mig glad! Man får hoppas att de lyckas komma någorlunda nära orginalet i alla fall.
Citera
2012-08-13, 21:58
  #12
Medlem
Panzerbat.s avatar
Lägger mina riksdaler på att det blir mer Parlamentet än QI.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback