Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-25, 14:23
  #1
Medlem
Green-manalishs avatar
Vet inte hur många gamla Queensryche fans som finns ute i Flashback etern, men häromdagen gick legendariske sångaren Geoff Tate och bandet skilda vägar (de andra verkar ha kickat honom). Ersättare blir relativt okände Todd la Torre.

Först tänkte jag att, jojo, att ersätta Tate som imo är en av de bästa metal-sångarna genom alla tider är omöjligt. Även om Tate inte kunnat nå de höga tonerna på bra många år..

Hursom, såg att Todd lagt upp en video på youtube där han lagt in sin röst till gamla Queensryche låtar och jävlar i min låda vilken chock jag fick! Han låter som Tate på 80-talet!

Lyssna och njut kära QR fans (även ni övriga då det är en kvalitetsstämma!):

http://www.youtube.com/watch?v=NHICU...feature=relmfu
Citera
2012-09-23, 14:43
  #2
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
bump, hur kan det inte finnas en tråd om denna grupp? Sååå sjukt underskattade, Operation Mindcrime skivan är lätt top 3 bästa album någonsin. Och tate är förmodligen den bästa sångaren någonsin i mitt tycke
Citera
2012-10-29, 15:58
  #3
Medlem
Härligt, nu är Geoff Tate's soloplatta Kings and Thieves ute.
Citera
2013-05-30, 16:26
  #4
Medlem
Geoff tate snor kameran av ett fan och kastar nonchalant ut den i publiken.

Sker vid 10:15

https://www.youtube.com/watch?featur...goZ6m6c#t=611s
__________________
Senast redigerad av splitt 2013-05-30 kl. 17:06.
Citera
2014-08-04, 21:27
  #5
Medlem
Queensryche har fått ett rejält uppsving nu. Nya plattan är riktigt bra och live verkar dom leverera.
När man läser setlist så vattnas det i munnen på en gammal Queensryche-nörd som mig. Som jag har väntat på att dom ska hitta tillbaka,men nu verkar det ha hänt.
Citera
2014-08-06, 20:21
  #6
Medlem
Läthers avatar
Queensryche var en av de bättre konserterna på SRF
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback