tja, jag är just nu 19 år. och jag har haft underhållsstöd sedan en månad innan jag fyllde 19, från försäkringskassan. Jag har fått pengarna den 25e varje månad, men nu idag är det den 25e och jag har inte fått pengar. visserligen kan det komma den 26e men då brukar de stå på kommande transaktioner på min internetbank, så jag är lite smått orolig eftersom jag fyller 20 i år (augusti), och det är väl sista året man får sitt underhållsstöd? Och sedan så är ju dom punktliga med sin betalning och missar aldrig en utbetalning på den 25e.
sen undrar jag om man kan få längre underhållsstöd efter 20 år om man fortfarande studerar på gymnasiet.
Jag läste någonstans att man inte får underhållsstöd i juni? låter skumt
Detta är visserligen frågor som jag ska ta med försäkringskassan men nu har jag inga pengar på min mobil och vi har bytt telefonoperatör hemma så tele är nere ett par dagar och jag är ensam hemma och vill ha snabbt svar
Jag vill också lägga till att jag inte har fått någon lapp/brev från försäkringskassan som säger att dom har dragit in mitt bidrag eller att det här är sista året jag får det eller något sådant....