16 676 besökare online
858 172 medlemmar • 45 868 068 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Programvara - Windows
Svara på ämne
Ämnesverktyg
JanGudrun
Medlem
Skulle vilja kunna särskilja rubriker och underrubriker medan jag skriver i ett dok. utan att behöva använda musen alls. Kanske byta färg, storlek eller typsnitt med ett knapptryck?

Går detta på något sätt?

Det enda jag känner till nu är att trycka ner caps och det gör endast en av de två rubriktyperna annorlunda.
Kanske finns det något likt detta till linux? Men helst windows.

Är jag dum i huvudet som önskar mig detta?
Senast redigerad av JanGudrun 2012-06-25 kl. 03:15.

komocka
Medlem
Använd LaTeX

JanGudrun
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Använd LaTeX

Är det ett eget program eller någon typ av plugin till ms word?

Läste på lite om det. Skall tydligen funnits sedan 70-talet
Du skulle inte kunna länka till en version för download som gör det jag önskar. Finns tydligen olika versioner också.
Senast redigerad av JanGudrun 2012-06-25 kl. 15:14.

st0ckis
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanGudrun
Är det ett eget program eller någon typ av plugin till ms word?

LaTex är ett kodningsspråk, du har placerat tråden i fel forumdel, därför får du såna svar.
Be en mod att flytta den till Programvara - Windows och nämn vilket program du tänker använda i trådstarten så får du fler, bättre svar.

Annars är CTRL+B ett kommando som bör funka i MS Word för att göra texten fet

JanGudrun
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
LaTex är ett kodningsspråk, du har placerat tråden i fel forumdel, därför får du såna svar.
Be en mod att flytta den till Programvara - Windows och nämn vilket program du tänker använda i trådstarten så får du fler, bättre svar.

Annars är CTRL+B ett kommando som bör funka i MS Word för att göra texten fet

Hur gör jag för att be moderator flytta tråden?

CTRL+B var användbart, tack.
Helst skulle jag ha sådana kommandon för i alla fall 2 olika färger, men det går kanske inte. Jag är inte bunden till windows med min önskan, även om det är att föredra.
Senast redigerad av JanGudrun 2012-06-25 kl. 15:18.

st0ckis
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanGudrun
Hur gör jag för att be moderator flytta tråden?

CTRL+B var användbart, tack.
Helst skulle jag ha sådana kommandon för i alla fall 2 olika färger, men det går kanske inte. Jag är inte bunden till windows med min önskan, även om det är att föredra.

Tryck på knappen Rapportera under din trådstart och be om det där.

Kan inga fler i huvudet just nu, men jag tror det finns lite mer information om det i Hjälpdokumenten som följer med Word, så kolla där.

Här hittade jag förresten: Lista över kortkommandon för Word 2002 och Word 2003 om det är något av programmen du använder.

JanGudrun
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Tryck på knappen Rapportera under din trådstart och be om det där.

Kan inga fler i huvudet just nu, men jag tror det finns lite mer information om det i Hjälpdokumenten som följer med Word, så kolla där.

Här hittade jag förresten: Lista över kortkommandon för Word 2002 och Word 2003 om det är något av programmen du använder.

Hmm, skall man bara hitta en sådan lista för 2007 och 2010 också. Eller för något annat program.

Thiesen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Använd LaTeX

Du kunde lika gärna rekommenderat "vi"... för lixom... jag tror inte trådskaparen är speciellt kunnig... och sådana personer behöver varken LaTeX eller vi...

MondoBizarro
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI > Windows
/Mod

Den schizofrena sidan: www.lastfm.se/user/BizarrEftersmak

Svara på ämne
Topp Dela »