Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-19, 21:12
  #553
Medlem
CSilfverbielkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
12 Angry Men i all ära men den är rankad #5 på imdb och är precis motsatsen till vad tråden efterfrågar.


Stor miss av mig, måste kollat rejält fel då jag tyckte den låg på plats 366. Nåväl, ha en trevlig kväll.
Citera
2018-03-26, 22:06
  #554
Medlem
Haddos avatar
Länk till filmen ifråga

Jag brukar inte lägga mig i filmdiskussioner. Men jag såg en film som är värd en plats på websidan ifråga. Jag erkänner att jag laddade ner den från LambPen.org (LambPen säger att hon heter något annat men vill inte framträda med sitt riktiga namn,).

Den heter på engelska "Woman in the Dunes" från 1964. En japansk film som höll mig fången i 2 timmar och 27 minuter.

Jag hatar recensioner som berättar hela filmen i en paragraf. Så jag nöjer mig med detta enkla uttalande:

Vad händer om du fastnar i en sandhåla med en kvinna. Du kan inte komma upp. Så fort du försöker klättra upp strilar det sand över dig. Du måste sova naken annars får du utslag av denna förbannade sand. Det är "öken" som Robert Broberg sa (ärat vare hans minne)

Edit: kom på att en länk till mästerverket på imdb kan vara bra: https://www.imdb.com/title/tt0058625/?ref_=nv_sr_1 Men läs det på egen risk. För imdb förstör hela känslan av filmen och överraskningarna med deras idiotiska synopsis. Vad är meningen med att berätta vad som händer i en film för folk som inte sett den. Jag blir förbannad när jag ser sånt.
__________________
Senast redigerad av Haddo 2018-03-26 kl. 22:27. Anledning: Kom på att en länk kanske kunde vara användbart
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback