Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-29, 15:54
  #133
Medlem
UEMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygger
7,5cm m/57. Fanns väl ett 30-tal batterier spridda och nu plomberade över landet. Mycket vatten var det😄
Just denna typ fanns ändast 12 st i hela landet. Finns bara en bevarad.
Citera
2015-11-29, 20:54
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UEM
Just denna typ fanns ändast 12 st i hela landet. Finns bara en bevarad.

Google UE ger följande ingångsvärden.
12st serie 3 varav Ellenabben är bevarat som museum. Således 11st att välja mellan. Geografiskt så kan man se ett mönster för The Unit´s projekt vilket kan utesluta ytterligare några. Av grundvattennivån att döma så ligger detta batteri extremt lågt vilket kan utesluta ytterligare några batterier. Filmen visar en del av ytterrängen som inte stämmer med andra dokumenterade s-platser.

Nu återstår bara att ge sig ut och bedriva riktig UE
Citera
2015-11-29, 20:56
  #135
Medlem
jsson98s avatar
Antog att videon var slut när det visade sig att den var vattenfylld men helvete vad fel man hade
Bra jobbat keep up the good work
Citera
2015-11-30, 21:43
  #136
Medlem
Riktigt roligt att se!

Som flera andra säkert sagt till er innan så skulle man ju varit med :P

Antar att det är nya projekt på G denna vinter?
Citera
2015-11-30, 22:59
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Jag förstår inte vad moralpaniken handlar om.

Kan du ge ett enda exempel på barn/svampplockare/djur som kommit till skada på ett f.d. plomberat ställe?
Här i Uppland fick länsstyrelsen hämta upp ett älgkadaver tidigare i år ur ett gruvhål utan stängsel....
http://unt.se/uppland/osthammar/annu...n-3537339.aspx
Citera
2015-11-30, 23:03
  #138
Medlem
Katthoarderns avatar
Ni var ju med i svenska hemligheter!
Citera
2015-12-01, 09:22
  #139
Medlem
Kappvendarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gruvan
Här i Uppland fick länsstyrelsen hämta upp ett älgkadaver tidigare i år ur ett gruvhål utan stängsel....
http://unt.se/uppland/osthammar/annu...n-3537339.aspx
Det är väl ändå lite skillnad på ett hål i marken på 5x5 meter än ett hål i en vägg som precis men människa tar sig igenom.
Citera
2015-12-01, 16:49
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kappvendaren
Det är väl ändå lite skillnad på ett hål i marken på 5x5 meter än ett hål i en vägg som precis men människa tar sig igenom.

Det tycker inte jag.
Djur kan vara pressade från rovdjur eller att de söker skydd för regnet/natten. Hittar de då ett litet krypin så kanske det är ett utmärkt val just då. Sen om de kan ta sig tillbaka eller ej tycker jag inte ens ska diskuteras. Finns det en risk att någon människa eller djur kan skadas/ dö eller som i de flesta fall att de svälter eller plågas till döds så ser jag det som en självklarhet att ställen faktiskt ska vara plomberade. Sen om det ligger 10ton sten framför eller en ståldörr spelar väl mindre roll.
Citera
2015-12-01, 16:59
  #141
Medlem
UEMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swec_fullmoon
Det tycker inte jag.
Djur kan vara pressade från rovdjur eller att de söker skydd för regnet/natten. Hittar de då ett litet krypin så kanske det är ett utmärkt val just då. Sen om de kan ta sig tillbaka eller ej tycker jag inte ens ska diskuteras. Finns det en risk att någon människa eller djur kan skadas/ dö eller som i de flesta fall att de svälter eller plågas till döds så ser jag det som en självklarhet att ställen faktiskt ska vara plomberade. Sen om det ligger 10ton sten framför eller en ståldörr spelar väl mindre roll.
Fyfan vad tappad. vad gör du ens i denna tråd? stick till greenpeace forat istället.
Citera
2015-12-03, 17:00
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UEM
Fyfan vad tappad. vad gör du ens i denna tråd? stick till greenpeace forat istället.
Frågan är snarare vad du gör här?

The Unit plomberar ju sina ställen de ha varit på så varför är de fel att dela den åsikten? Borra dig in i ett bergrum på egen hand om du är så sugen istället.
Citera
2016-07-26, 18:43
  #143
Medlem
Varför valde ni att ge er på den "stora" ingången till Vesslan istället för reservingången?
Citera
2022-11-11, 21:49
  #144
Medlem
är den här tråden död eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback