• 1
  • 2
2012-06-23, 19:39
Medlem
Hej!

Jag sålde ett objekt på tradera igår och som tur var (trodde jag) så hade hen samma bank som jag, Nordea. Hen gjorde en överföring men jag har ännu inte sett en skymt av pengarna? Hen har skickat en print screen på betalningsbekräftelsen.. Kan inte kontakta Nordea nu, de har öppet Mån-Fre.. Är det stängt att skicka pengar när det är midsommar eller??

Mvh!
Citera
2012-06-23, 19:40
Medlem
Fettopappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxirius
Hej!

Jag sålde ett objekt på tradera igår och som tur var (trodde jag) så hade hen samma bank som jag, Nordea. Hen gjorde en överföring men jag har ännu inte sett en skymt av pengarna? Hen har skickat en print screen på betalningsbekräftelsen.. Kan inte kontakta Nordea nu, de har öppet Mån-Fre.. Är det stängt att skicka pengar när det är midsommar eller??

Mvh!
Det kan ta upp till 24h även om det är samma bank.
Citera
2012-06-23, 19:41
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Skicka skiten när du får pengarna då.
Citera
2012-06-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Det kan ta upp till 24h även om det är samma bank.

detta skulle gälla nordea då specifikt eller?

min mångåriga erfarenhet är att på "riktiga banker" ( swedbank, handelsbanken, seb, länsförsäkringar bank, ikano etc etc ) så utförs alltid en överföring mellan två konton i samma bank direkt...
Citera
2012-06-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
så utförs alltid en överföring mellan två konton i samma bank direkt...

Inte på helgdagar. Om du för över mellan dina egna konton kan det gå direkt på helgen.
Citera
2012-06-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silikat
Inte på helgdagar. Om du för över mellan dina egna konton kan det gå direkt på helgen.

trams, jag vet av egen erfarenhet att det fungerar mellan olika personer inom samma bank på alla de banker som jag räknade upp även på helg.
Citera
2012-06-23, 20:12
Medlem
jag gjorde en swebank-överföring för ett par dar sedan och då såg personen som jag förde över till i realtid hur pengarna dök upp på dennes konto.
Citera
2012-06-23, 20:13
Medlem
du är lite otydlig och skriver både om överföring och betalningsbekräftelse, vilket avser du?
Citera
2012-06-23, 20:41
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxirius
Hej!

Mvh!

Fattar inte något, vem fan är hen?
Bankaffärer görs bara när banken är öppen. Är det de du undrar över?
Citera
2012-06-23, 20:43
Medlem
karatekungens avatar
Det ska komma in direkt. Kolla så att hon ha skrivit in rätt kontonummer i bekräftelsen. Om det är rätt kontonummer kanske hon har glömt att signera betalningen. Om hon har signerat kanske det står att betalningen kommer att ske den 25 juni (måndag)

Jag använder sex olika banker dagligen så jag är rätt van.
// Business människan, karatekungen
Citera
2012-06-23, 20:43
Medlem
nexss avatar
Denna tråden passar bättre i feminism och jämställdhet. F.ö. så borde överföringar mellan samma bank gå direkt.
Citera
2012-06-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonblund
Fattar inte något, vem fan är hen?

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nsneutrala_pronomen

Citat:
Ursprungligen postat av Jonblund
Bankaffärer görs bara när banken är öppen. Är det de du undrar över?

verkligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in