• 1
  • 2
2012-06-23, 16:44
Medlem
swimmingpools avatar
Kan kastrerade katter bli kåta?
Citera
2012-06-23, 17:03
Medlem
Pratar vi hankatter så är det bara bollarna som är borta.
Driften att skrika i mars och sätta på har de kvar.
Citera
2012-06-23, 17:08
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Pratar vi hankatter så är det bara bollarna som är borta.
Driften att skrika i mars och sätta på har de kvar.
Nja, det är jag inte så säker på. Däremot kan det vara så att
dom dominerar andra katter genom att "jucka" på dom.
Citera
2012-06-23, 17:16
Medlem
Nichosjs avatar
Det tror jag att dom kan bli. Vår hankatt brukar bete sig ytterst märkligt när vår hund löper. Han brukar till exempel var oerhört klängig och han spinner heeeeeeela tiden i närheten av hunden.
Citera
2012-06-23, 17:21
Medlem
johanness avatar
utan könshormon finns det egentligen inget som driver kåtheten. men de kan ju ha kvar minnen av själva juckandet, som Avva66 också är inne på.
Citera
2012-06-23, 17:22
Medlem
Fettopappas avatar
Absolut. Det kan dom bli. Mina hankatter är helt galna och juckar mot allt De tror även att jag diar för de ligger ofta på mina bröst och "suger" trots att de är kastrerade.
Citera
2012-06-23, 21:49
Medlem
BlackJewels avatar
Japp, även om katten är kastrerad så kan den bli påverkad och tänd av en villig könsmogen hona, absolut.
Däremot får de ju aldrig upp glöden iom de fysiskt/biokemiskt inte kan efter en kastration men de går på autopiloten rätt och slätt, tomgångsmekanism
Min katt vill och försöker, att han sedan inte lyckas är en annan sak som i sin tur får honom snopen och henne smått irriterad men det hindrar alltså inte att försöka, om och om igen... den lille stackaren... iofs svårt att veta huruvida de lider, jag tror inte det
Senast redigerad av BlackJewel 2012-06-23 kl. 21:52.
Citera
2012-06-23, 21:57
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Japp, även om katten är kastrerad så kan den bli påverkad och tänd av en villig könsmogen hona, absolut.
Däremot får de ju aldrig upp glöden iom de fysiskt/biokemiskt inte kan efter en kastration men de går på autopiloten rätt och slätt, tomgångsmekanism
Min katt vill och försöker, att han sedan inte lyckas är en annan sak som i sin tur får honom snopen och henne smått irriterad men det hindrar alltså inte att försöka, om och om igen... den lille stackaren... iofs svårt att veta huruvida de lider, jag tror inte det
Har haft många katter. Hemligheten tror jag är att kastrera katten innan den blir könsmogen, om man missar det så verkar det som om katten har, om inte förmågan så åtminstone känslan kvar. Hade en hankatt som också betedde sig väldigt underligt, tror att det berodde på just detta.
Citera
2012-06-23, 22:01
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argtant
Har haft många katter. Hemligheten tror jag är att kastrera katten innan den blir könsmogen, om man missar det så verkar det som om katten har, om inte förmågan så åtminstone känslan kvar. Hade en hankatt som också betedde sig väldigt underligt, tror att det berodde på just detta.

Jag håller med om att det kan vara en god idé att knipsa i god tid, det är lite olika teorier om det vad jag hört, det finns t.o.m kattforskare som menar att det går utmärkt att kastrera redan kattungarna och det utan de så kallade mentala störningar som man menade att katten kan få, de fördomarna har man alltså gått ifrån och menar att hellre för tidigt än för sent.

Det där med känslan är intressant, jag tycker ändå att det visar på att katten eller djuret också älskar.. och inte enbart avlar..
Öht är t.ex katter väldigt keliga vid sina parningar och det är väl bara fint att de fortfarande känner ömheten, tycker iaf jag.
De bryr sig ju mycket om varandra, vissa hanar är också helt underbara pappor och ömmar, aktar och vårdar och bryr sig väldigt starkt om sina avkommor. Det är ju sååå vackert!
Senast redigerad av BlackJewel 2012-06-23 kl. 22:04.
Citera
2012-06-23, 23:40
Medlem
swimmingpools avatar
ÄR det bara testiklarna man tar bort på hankatter, inte penis väl? Så då ska den väl kunna ha samlag?
Citera
2012-06-23, 23:48
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
ÄR det bara testiklarna man tar bort på hankatter, inte penis väl? Så då ska den väl kunna ha samlag?
det är bara testiklarna man tar bort, och en kastrerad katt kan iofs få erektion vid enstaka tillfällen pga höga adrenalinnivåer. men själva knullinstinkten försvinner så vitt jag förstår med testosteronet.
Citera
2012-06-29, 16:44
Medlem
Avva66s avatar
Min katt utför homosexuella handlingar ibland, trots kastrering.
Det är förmodligen dominanshandlingar.
Han får inte sova i sängen nå mer i alla fall,
för säkerhets skull.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in