Citat:
Ursprungligen postat av argtant
Har haft många katter. Hemligheten tror jag är att kastrera katten innan den blir könsmogen, om man missar det så verkar det som om katten har, om inte förmågan så åtminstone känslan kvar. Hade en hankatt som också betedde sig väldigt underligt, tror att det berodde på just detta.
Jag håller med om att det kan vara en god idé att knipsa i god tid, det är lite olika teorier om det vad jag hört, det finns t.o.m kattforskare som menar att det går utmärkt att kastrera redan kattungarna och det utan de så kallade mentala störningar som man menade att katten kan få, de fördomarna har man alltså gått ifrån och menar att hellre för tidigt än för sent.
Det där med känslan är intressant, jag tycker ändå att det visar på att katten eller djuret också älskar.. och inte enbart avlar..
Öht är t.ex katter väldigt keliga vid sina parningar och det är väl bara fint att de fortfarande känner ömheten, tycker iaf jag.
De bryr sig ju mycket om varandra, vissa hanar är också helt underbara pappor och ömmar, aktar och vårdar och bryr sig väldigt starkt om sina avkommor. Det är ju sååå vackert!