Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-29, 21:05
  #13
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greggerr
ok får testa å söka på de å se om man kan hitta de då
stog de om de löste sig för han?

Nej, hans problem var att han försökte köra med två olika kort, vilket ju inte fungerar. Men eftersom tillverkaren rekomenderade honom att uppdatera bios innan det uppdagades att korten var olika så kan det ju vara lösningen på andras problem just the same.

Jag hittade också en tråd där en kille som felsökte sin dator tillslut upptäckte att han hade glömt att kolla i spelens menyer efter SLI-inställningar. Han hittade dem in game och det löste problemet. Men den saken har du väl redan kollat misstänker jag.
Citera
2012-06-29, 22:12
  #14
Medlem
jo då kan ja förstå att de inte funkade för han ^^

jo har gått igenom alla inställningar som finns i spelen så skulle nog ha sett de isånna falla :P
men de ja tycker är konstigt är att de är exakt samma problem när ja tar ur å bara kör på ett kort

testade uppdatera biosen nu men ingen skillnad ska göra ett nytt försök med att instalera om grafikkorten om inte de funkar får de nog bli å formatera om
Citera
2012-06-29, 22:23
  #15
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greggerr
jo då kan ja förstå att de inte funkade för han ^^

jo har gått igenom alla inställningar som finns i spelen så skulle nog ha sett de isånna falla :P
men de ja tycker är konstigt är att de är exakt samma problem när ja tar ur å bara kör på ett kort

testade uppdatera biosen nu men ingen skillnad ska göra ett nytt försök med att instalera om grafikkorten om inte de funkar får de nog bli å formatera om

Du har inte överklockat ena kortet innan du köpte kort två och sedan glömt att göra det på andra kortet?
Citera
2012-06-29, 22:26
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Du har inte överklockat ena kortet innan du köpte kort två och sedan glömt att göra det på andra kortet?


köpte dom samtidigt dum som ja är

dom är på standard som de är nu
Citera
2012-06-29, 23:35
  #17
Medlem
har nu ominstalerat grafikorten å kan nu konstatera att de är när jag kör i crossfire som de börjar krångla testade med 1 kort först å då funka de sen när ja koppla in de andra så blev de knass igen. då är frågan är de fel på de ena grafik kortet tro
Citera
2012-06-29, 23:52
  #18
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greggerr
har nu ominstalerat grafikorten å kan nu konstatera att de är när jag kör i crossfire som de börjar krångla testade med 1 kort först å då funka de sen när ja koppla in de andra så blev de knass igen. då är frågan är de fel på de ena grafik kortet tro

Om jag var du så skulle jag testa att köra korten ett och ett för att se om båda funkar separat eller om det ena lämnar glitchar. Det ena har du ju redan testat att köra singel verkar det som, men hur funkar det med kort nr 2 när du kör det som singelkort? Om båda funkar var för sig så skulle jag ta med dem till någon polare och testa dem för att kolla att det verkligen är korten det är fel på. Det kan ju vara något i bryggan mellan korten som gör att det inte funkar.

Om korten fungerar fint hos din polare så är det troligt att det är moderkortet som spökar.
Citera
2012-06-30, 00:14
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Om jag var du så skulle jag testa att köra korten ett och ett för att se om båda funkar separat eller om det ena lämnar glitchar. Det ena har du ju redan testat att köra singel verkar det som, men hur funkar det med kort nr 2 när du kör det som singelkort? Om båda funkar var för sig så skulle jag ta med dem till någon polare och testa dem för att kolla att det verkligen är korten det är fel på. Det kan ju vara något i bryggan mellan korten som gör att det inte funkar.

Om korten fungerar fint hos din polare så är det troligt att det är moderkortet som spökar.

får testa dom ett å ett som du säger.
sen om inte de funkar kanske man kan testa lite kontakt spray på bryggan?
men får bli å testa de imorn för nu ska ja sova.

men tack så mkt för hjälpen å alla tips kul å se att fölk verkligen är intresserade av att hjälpa andra.
Citera
2012-06-30, 00:26
  #20
Medlem
Acedogs avatar
Inga problem alls. Sov så gott. Själv tänker jag faktiskt lira lite bf3. Jag kör på ett ensamt gtx570. Kan inte köra allt på ultra, men det flyter fint på high med plusmeny.
Citera
2012-06-30, 15:18
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Inga problem alls. Sov så gott. Själv tänker jag faktiskt lira lite bf3. Jag kör på ett ensamt gtx570. Kan inte köra allt på ultra, men det flyter fint på high med plusmeny.

ok när ja köra allt på ulltra med 2x MSAA så ligger ja runt 30fps med 1 kort 50-60 med båda så i bf3 funkar crossfire ganska bra
testade även msi kombustor förut där de visa ganska stor skillnad också från avg 24fps med 1 kort till avg 41fps med 2 så de gör ju skillnad.

men får nog helt enkelt leva med att de krånglar med vissa spel för när man läst runt lite så ser man ju de att crossfire inte är så stabilt speciellt inte med asus moderkort, men man får väll stänga av ena kortet och skruva upp de andra vid såna tillfällen.

men nästa gång blir de nog 1 nvidia kort lite dyrare men så mkt stabilare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback