Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-23, 15:26
  #13
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
Den ena ska ha avlidit pga skadorna enligt facebook.

Då blir det häktning för Mord/Vållande, troligtvis föll 24-åringen illa och slog i huvudet. Frågan är om misshandeln fortsatte efter fallet, isf ligger GM illa till
Citera
2012-06-23, 15:58
  #14
Medlem
Tänk vad snett det kan gå när någon faller till backen och slår i huvudet. Nu vet jag inte om dom fortsatt sparka när han låg, men det behövs inte för att någon ska mista livet.
Citera
2012-06-23, 17:16
  #15
Medlem
Cerwins avatar
BO ska vara en "vanlig" svensson, GM är ej svenska.
Citera
2012-06-23, 17:39
  #16
Medlem
Att GM skulle va av utländsk härkomst var ju inte helt otippat, det är ju inte helt sällan som man hör om utländska ungdomar som ska börja bråka om de inte är välkommna...
Citera
2012-06-23, 18:02
  #17
Medlem
spoilers avatar
"Polisen tror att det finns en koppling mellan händelsen i Veberöd och ett rån i en bostad i centrala Eslöv som skedde klockan 03 natten till midsommardag. Alltså endast cirka en timme efter misshandeln.
Ett par kom då hem till sin lägenhet i Eslöv och hittade två personer som höll på att leta igenom bostaden.
- Tumult uppstår som slutar med att de båda männen i 20-årsåldern lämnar lägenheten, säger inre befäl på polisen i Lund.

Rånarna, varav en har identifierats av polisen, kom över värdesaker i form av telefoner, kontouppgifter och kortläsare.
I går eftermiddag vid 13-tiden bedrev polisen spaning på Bryggaregatan i Eslöv. Något som polisen bekräftade hade med de båda händelserna i Veberöd och Eslöv att göra. Den identifierade rånaren är sedan tidigare känd av polisen."

http://www.skanskan.se/article/20120...brak-i-veberod
Citera
2012-06-23, 20:04
  #18
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
BO ska vara en "vanlig" svensson, GM är ej svenska.
Hur vet du det? Sitter du månne på ännu mer info?
Citera
2012-06-23, 20:09
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Hur vet du det? Sitter du månne på ännu mer info?

Det första kan jag bekräfta, det andra har jag också fått höra på ryktesvägen. GM ska enligt sydsvenskan vara hemmahörande i Eslöv.
Citera
2012-06-23, 20:10
  #20
Medlem
88nemesis88s avatar
Jag kan bekräfta att den dödsmisshandlade mannen är etnisk svensk. Gärningsmännen är 4-5 personer med invandrarbakgrund. Detta har jag från säker källa. Mer
än så kan jag inte säga för tillfället.
Citera
2012-06-23, 20:35
  #21
Medlem
Solehers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Tänk vad snett det kan gå när någon faller till backen och slår i huvudet. Nu vet jag inte om dom fortsatt sparka när han låg, men det behövs inte för att någon ska mista livet.


Då GM inte är från Sverige kan jag säga med 99% säkerhet att misshandeln fortsatte efter fallet också. Dom brukar varken veta när det är dags att börja slå någon eller sluta slå någon.
Citera
2012-06-23, 20:46
  #22
Medlem
skrufsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soleher
Då GM inte är från Sverige kan jag säga med 99% säkerhet att misshandeln fortsatte efter fallet också. Dom brukar varken veta när det är dags att börja slå någon eller sluta slå någon.

Det utdelades en spark i ansiktet när han låg ner, därför det gick som det gick tyvärr. Fega jävla kräk.
Citera
2012-06-23, 20:58
  #23
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Rånarna, varav en har identifierats av polisen, kom över värdesaker i form av telefoner, kontouppgifter och kortläsare.
Kortläsare är det någon pryl till någon internetbank?

Citat:
Ursprungligen postat av 88nemesis88
Jag kan bekräfta att den dödsmisshandlade mannen är etnisk svensk.
Är han bekräftat död, det står det inget om i Asylsvenskan och Skånskan.

Kan GM komma från asylboendet i Eslöv som var på tapeten nyligen i ett annat fall?
Citera
2012-06-23, 20:58
  #24
Medlem
Enligt pålitliga källor är GM invandrare, bostadsort är Sjöbo.

Killen som nu avlidit var svensk, tydligen en reko kille utan några kopplingar till olagligheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback