30 210 besökare online
858 253 medlemmar • 45 870 533 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Barn och familj
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Agamantum
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1
Jag kan lungt säga att jag e en som lämnar blod, hjälper äldre människor över vägen mm..
Jo jag håller med helt om att politikerna har misslyckats med att skaffa jobb åt alla invånarna, man kan väll säga att 40-50% går runt dagligen utan arbete och tvingas böna och be för att få hjälp av soc (som jag hatar extremt)
Ja dåså, då ska du ha soc utan att flashbackidioter ojjar sig. Eller så kan de som ojjar sig hitta dig ett arbete i din närhet nu när du ska ha barn. Du ska inte ha dåligt samvete för att politikerna i landet är totalt kalle anka.

TMac1
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag menar att det inte är socialstyrelsen som beslutar om huruvida socialtjänsten betalar din kostnad. Eller jo, det är det ju rent krasst sett men det är inte till socialstyrelsen du ska vända.

Som nån säger så får du nog ta av dina matpengar, spara kvittona och ansöka om dom pengarna nästa gång du/ni ansöker.

Jo de finns ju den risken att jag får, men ska kontakta personen "soctanten" och snacka med henne..

rosa_humla
Medlem
rosa_humlas avatar
Du kan ju börja med att kolla upp vad det verkligen kostar på det sjukhus ni ska till (sök på sjukhusets hemsida efter förlossning). Exempelvis säger SÖS i Stockholm såhär:

Vad kostar det och vad ingår i priset?
Mamman betalar 80 kronor per dygn. För anhörig kostar det 365 kronor. I priset ingår frukost, lunch, middag, kaffe och övernattning.

Sedan kan du/ni be att få det på faktura och betala i efterskott och komma ifrån att lägga ut kontanter direkt.

Du verkar dock ha fått namnen om bakfoten, Socialstyrelsen har inget med socialt bistånd att göra, det är Socialförvaltningen i din kommun du pratar om.

Edit: Andra på botten avseende sista stycket.

BigFatCone
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Jo de finns ju den risken att jag får, men ska kontakta personen "soctanten" och snacka med henne..

Det är ingen risk, det är den krassa verkligheten.

TMac1
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ingen risk, det är den krassa verkligheten.

Jo sant, men när man har de så svårt att kunna få jobb (har autism/ADHD som gör jag har svårt att hitta rätt jobb, men försöker få igång aktevitetsersättning genom lss och försäkringskassan) så tror man att man kunde få hjälp..

BigFatCone
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Jo sant, men när man har de så svårt att kunna få jobb (har autism/ADHD som gör jag har svårt att hitta rätt jobb, men försöker få igång aktevitetsersättning genom lss och försäkringskassan) så tror man att man kunde få hjälp..

Jag menade att den krassa verkligheten ser ut som så att du måste ansöka om hjälp hos soc, det var alltså det där med att fanns en risk att du var tvungen att gå det som jag satte mig emot. Det är ingen risk utan nånting du måste göra om du inte vill nalla på matpengarna.

Roxic
Medlem
Roxics avatar
Jag har ingen aning, men jag gissar att du blir nekad eftersom det inte är du som får vård.

Charmaine
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Jag vill gärna vara med barnet, annars e jag tvungen att åka 30 min till en kompis, eller 30 min ut till tjejens lägenhet, och de e lång väg och slöseri med pengar och tid...

Så ja, jag vill verkligen vara med hela tiden på bb

30 minuter? Vad i... det kan du väl åka. "Slöseri med tid" ja se dagens ungdom. Dessutom kan man, om allt gått väl, få åka hem redan samma dag som bebben kikat ut.
If you don't believe this lie is true, ask the blind man, he saw it, too.

Svara på ämne
Topp Dela »