Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 21:38
  #577
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Tjackigheten är borta, kan komma om jag slarvar med frukost. Tröttheten är på den "normala" gamal nivån som utan med. Behöver inte sova midag längre. Men har varit väldigt arg ett par dagar.
Då kanske jag ska ta och testa det i framtiden. Har även mirtazapin, men antar att det bara kommer göra mig ännu tröttare. Men det är helt omöjligt för mig att somna vid insättningen. Får be läkaren skriva ut lite stilnoct, eller om jag bara köper det på sidan.

Skönt att höra att tröttheten går över i alla fall.
Citera
2018-05-12, 12:44
  #578
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Dag 25+ 75mg
Mår rätt fint. Säkert mycket tackvare vädret. Trött vissa dagar. Fortfrande lite svårt med motivationen. Men det ger mig inte lika mycket ångest längre. Både bra och dåligt antar jag, om ett par veckor ska jag diskutera ev doshöjning med läkare.
Citera
2018-06-01, 14:17
  #579
Medlem
Jaha, då har även jag börjat med denna. 7 tabletter med 37.5 mg sen 4 uttag a 28 x 75mg..

Enligt honom lät det som jag skulle hålla mig till 75mg (lider av ångest och social fobi, ingen deprisson)

Läser mest att alla mår dåligt av den. Finns det nån som ätit det för samma och liknande doser, skriv gärna vad ni tyckt/tycker. Också läst många som fått sobril/stesolid vid insättning?
Citera
2018-06-12, 19:59
  #580
Medlem
sfrges avatar
Jag äter venlafaxin. 150 mg per dag. Har gjort det i flera år.
Folk snackar om att man kan må jäkligt dåligt om man slutar ta dom.
Jag har glömt att ta nån dag så där ibland. Har hänt flera ggr men jag har aldrig märkt några effekter av det.
Det kanske börjar hända saker flera dagar sen man slutat.
Citera
2018-06-19, 22:21
  #581
Medlem
Äter 150 mg nu efter att ha startat på 37,5 mg och sedan 75 mg. Fick börja lågt eftersom jag brukar ha lätt för biverkningar. Känner mig nu lugnare och mer stabil i mitt mående. Tidigare hade jag mycket svackor och ångest. Biverkningar har jag haft många, dålig i magen, ofta kissnödig, dåsig i huvudet, yrsel, dålig sömn, tappad aptit, svettningar, dålig erektion, dålig sexlust, svårt att få utlösning, hjärtklappning m.m. Biverkningarna har dock varit tillfälliga och inträffat vid doshöjningar och en period framåt innan de ebbat ut. Känner mig därför försiktigt positiv till Venlaflaxin då det är den första medicin som fått mig att må bättre samtidigt som jobbiga biverkningar gått över förhållandevis fort.

Brukar det vara värre med biverkningar vid högre doser?
Citera
2018-06-19, 22:25
  #582
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag äter venlafaxin. 150 mg per dag. Har gjort det i flera år.
Folk snackar om att man kan må jäkligt dåligt om man slutar ta dom.
Jag har glömt att ta nån dag så där ibland. Har hänt flera ggr men jag har aldrig märkt några effekter av det.
Det kanske börjar hända saker flera dagar sen man slutat.
Efter någon vecka tycker jag när jag slutat lite abrupt.. Inget vidare, någit jag avråder från. Ångest som fan, liksom elektriska stötar inne i hjärnan. Men sådant är säkert olika från person till person
Citera
2018-06-21, 20:47
  #583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimJong-Un
Äter 150 mg nu efter att ha startat på 37,5 mg och sedan 75 mg. Fick börja lågt eftersom jag brukar ha lätt för biverkningar. Känner mig nu lugnare och mer stabil i mitt mående. Tidigare hade jag mycket svackor och ångest. Biverkningar har jag haft många, dålig i magen, ofta kissnödig, dåsig i huvudet, yrsel, dålig sömn, tappad aptit, svettningar, dålig erektion, dålig sexlust, svårt att få utlösning, hjärtklappning m.m. Biverkningarna har dock varit tillfälliga och inträffat vid doshöjningar och en period framåt innan de ebbat ut. Känner mig därför försiktigt positiv till Venlaflaxin då det är den första medicin som fått mig att må bättre samtidigt som jobbiga biverkningar gått över förhållandevis fort.

Brukar det vara värre med biverkningar vid högre doser?

Nu vet jag inte riktigt vad som gör vad då jag står på 3 stämningsstabiliserande mediciner samt 300mg venlafaxin. Svettningar, dålig sömn, sämre aptit, dålig erektion och nästintill omöjligt att få orgasm och hjärtklappning har jag haft lääänge. Men som sagt, om det är medicinerna (isf vilken) eller depression eller ångesten som ställer till det vet jag inte.
Citera
2018-06-27, 11:41
  #584
Medlem
Venlafaxin är det bästa jag gjort. Ätit citalopram i flera år utan någon större effekt.
Mina biverkningar: försämrad aptit och svårare att nå orgasm. Men jag mår hellre bra med försvårad orgasm än må dåligt och inte ha någon sexlust alls. Gällande aptiten har det inte orsakat några större problem då jag är överviktig. Det var lite tufft första fyra veckorna då jag endast kunde få i mig mat varannan dag. Men då var jag även arbetslös, så hade jag gjort massa saker hade det nog varit lättare.

4/5 stjärnor.
Citera
2018-06-27, 12:57
  #585
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag äter venlafaxin. 150 mg per dag. Har gjort det i flera år.
Folk snackar om att man kan må jäkligt dåligt om man slutar ta dom.
Jag har glömt att ta nån dag så där ibland. Har hänt flera ggr men jag har aldrig märkt några effekter av det.
Det kanske börjar hända saker flera dagar sen man slutat.
Jag mådde jättedåligt när jag glömde en dagsdos för ett par veckor sen;
(FB) Hatisk, mordisk, kanske rent av farlig? Utan antidepressiva?

Men jag funderar på att gå ner till 225 mg, från 300 mg. Gick helt smärtfritt att gå ner till 300 mg från 375 mg, som jag gjorde för några månader sig. Blev t.o.m. lugnare av att gå ner i dos.
Citera
2018-07-17, 15:17
  #586
Medlem
Intressant tråd, har läst massvis om venlafaxin och många har fått mycket biverkningar/ mått sämre utav den.

Har läkartid den 31 juli och är sugen på att testa denna medicin ifall de värt de. Har provat massvis av olika ssri/snri men ingen har gett någon bra effekt mot min panik ångest / generaliserad ångest.
Citera
2018-07-17, 16:47
  #587
Avstängd
japanesas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apansomvillha
Intressant tråd, har läst massvis om venlafaxin och många har fått mycket biverkningar/ mått sämre utav den.

Har läkartid den 31 juli och är sugen på att testa denna medicin ifall de värt de. Har provat massvis av olika ssri/snri men ingen har gett någon bra effekt mot min panik ångest / generaliserad ångest.

Jag har kört venlafaxin i 15 år vilket har hjälpt mig mycket! Provade Zoloft innan dess utan bra resultat. Det enda negativa är att medicinen har märkliga utsättningssymtom, typ blixtar i huvudet, men det går över efter nån vecka.
Citera
2018-07-17, 16:52
  #588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Jag har kört venlafaxin i 15 år vilket har hjälpt mig mycket! Provade Zoloft innan dess utan bra resultat. Det enda negativa är att medicinen har märkliga utsättningssymtom, typ blixtar i huvudet, men det går över efter nån vecka.


Tack för svaret. Ja jag har läst att utsättningssymtomerna är hemska.

Men ifall den funkar bra så finns de ingen idé egentligen att sluta förutom att man tappar sexlusten totalt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback