Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-12, 22:40
  #553
Medlem
oryxocrakes avatar
slutade nyss med venlafaxin efter att ha ätit 300 mg något år. Trodde att den hjälpte mig, men fick fortfarande riktiga dippar och svängde som fan i humöret, blev till sist inlagd för ect och de trappade ur den ganska fort, fick ungefär som blodtrycksfall och kände mig lite svag men annars gick det bra och det är borta nu efter någon vecka helt utan. Ect-behandlingarna har funkat jättebra och jag har börjat med litium istället, mår mycket bättre! gick även upp nästan 15-20 kg under venlafaxinbehandlingen (ca 5 behövde jag nog gå upp) och redan gått ner 4 av dem, måste ha något samband med medicinbyte känns det som men upplever också att kosten är lättare att reglera nu utan, för första gången på länge har jag sluppit ett oemotståndligt godissug varje jävla kväll...vilket också bidrar till bättre humör att känna sig nöjdare med kroppen och inte som en flötraket
Citera
2017-09-13, 15:58
  #554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h0rig
Tryckte i mig en karta(675mg) igårkväll vid halv 2 tiden utan tolerans, alltså har aldrig använt venlafaxin förut, var även grovt berusad.

Började med att öppna kapslarna och plocka ut de små tabletterna för att det skulle gå fortare att svälja. I väntan på effekt värmde jag lite mat och tog en cigg, jag kände med tiden jag åt att det började bli äckligare och äckligare tillslut kunde jag inte äta mer och fick slänga maten som var kvar.

Jag la mig i sängen och tänkte kolla på en film men orkade inte röra datorn. Jag låg och kollade mot lyset i taket som golvlampan ger och tyckte att det började gunga i ljuset, som att en del strålar ändrade riktning sen kände hur det växte till i magen och sprang mot toaletten, spydde på vägen dit och över hela badrummet, kunde inte se någonting för ansträngningen av spyan och fortsatte spy helt vilt över toalettlocket, väggarna, handfatet, tvättmaskinen, mattan, golvet. Sammanlagt så blev det nog 9-10 gånger.

Efter detta maginferno, dvs när jag hämtat andan och kunde se igen så var hela skallen röd och det brände något fruktansvärt i halsen, så jag fick en idé att dricka filmjölk för att få bort den sura och rivande smaken. Det var en bra idé, var otroligt skönt med något kallt och sött nedför strupen. Ställde tillbaka filen och la mig i sängen igen, mådde då helt okej, inte dåligt iallafall.

Under natten låg jag och snurrade hela tiden, ryggen var fruktansvärt varm och svettades som en gris. Detta var underligt också, kände mig nästan hög, kände ett välbefinnande av att bara ligga i sängen även fast jag inte tyckte det var särskilt bekvämt.

Sov nästan ingenting på natten, bara låg och halvnjöt, men tillslut gick jag upp ur sängen, hade nog sovit lite till och från men det är svårt att komma ihåg. Mådde otroligt bra på morgonen och har gjort hela dagen, kändes liksom som att de problem jag har blev mycket mindre och gick ut och tog en cigg i värmen.

Frågeställning: Vad är tanken att man ska få för resultat av att äta dessa tabletter?

Mvh

Vilket mardrömssenario (till och från). Dock tacksam att du delar med dig av dina erfarenheter. Man fick trots allt extremfallet (vad som kan hända).
Hoppas att du mår bra idag.
Citera
2017-10-16, 16:13
  #555
Medlem
Jag käkade venlafaxin för ett par år sedan, sjukaste jag vart med om.
Läkarn sa ingenting om vad det fick blandas med tyvärr men iallafall till biverkningarna :

Illamående
Grov depression
Ingen aptit
Torr i mun
Ingen sexlust för huvudtaget
Var ute en kväll, hade tagit en tablett tidigare under dagen. På kvällen när jag o Polarn var hos ett par brudar så gick jag o ena tjejen o la oss, vaknade upp vid 3 rycket skulle gå mot käket. Helt plötsligt fick jag sjuka svettningar, rann som vatten 10 gånger värre än när man ligger på bola.. iallafall på väg mot köket så börja jag tappa balans, halvvägs till köket så föll jag ihop och var medvetslö i 5-10min.. Polarn o tjejerna fick panik o skulle ringa ambulans, ingen fatta vad som hände men vaknade upp strax därpå och då var allt som vanligt igen. Jävligt äcklig känsla.

Råder er att inte ta detta prep då det bara få en att må sämre.
Citera
2017-10-17, 10:56
  #556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aedams
Jag käkade venlafaxin för ett par år sedan, sjukaste jag vart med om.
Läkarn sa ingenting om vad det fick blandas med tyvärr men iallafall till biverkningarna :

Illamående
Grov depression
Ingen aptit
Torr i mun
Ingen sexlust för huvudtaget
Var ute en kväll, hade tagit en tablett tidigare under dagen. På kvällen när jag o Polarn var hos ett par brudar så gick jag o ena tjejen o la oss, vaknade upp vid 3 rycket skulle gå mot käket. Helt plötsligt fick jag sjuka svettningar, rann som vatten 10 gånger värre än när man ligger på bola.. iallafall på väg mot köket så börja jag tappa balans, halvvägs till köket så föll jag ihop och var medvetslö i 5-10min.. Polarn o tjejerna fick panik o skulle ringa ambulans, ingen fatta vad som hände men vaknade upp strax därpå och då var allt som vanligt igen. Jävligt äcklig känsla.

Råder er att inte ta detta prep då det bara få en att må sämre.

Var med om precis samma sak, 2 ggr. En gång tuppade jag av mitt i en gata i USA och fick åka ambulans. Den gången hade jag druckit en del under dagen. Den andra gången svimmade jag hos en polare och hade druckit någon enstaka folköl. Helt oberäkneligt.

Fick flashbacks häromveckan när en bekant kraschade på krogen efter att ha dragit för mycket tjack i kombination med alkohol. Får en att undra vad man egentligen stoppade i sig.
Citera
2017-10-18, 17:47
  #557
Medlem
ThuleSocietys avatar
Aldrig testat Venlafaxin men när man läser om den på Treato och andra sidor så verkar dom flesta vara ense om att det är den antidepressiva som man blir mest "dåsig" och bortkopplad av.

Vissa gillar ju den känslan men om man tycker att det är obehagligt så ska man nog hellre testa Fluoxetin som verkar vara raka motsatsen till Venlafaxin.
Citera
2017-10-19, 08:44
  #558
Medlem
f30malmos avatar
Anafylaktisk chock.
Citera
2017-10-19, 09:23
  #559
Medlem
Jag fick svårt att sitta/ligga/stå still... Väldigt obehagligt. Fick sluta.
Citera
2017-10-19, 10:01
  #560
Medlem
Peyzs avatar
Svårt att sätta fingret på det.
Men en av det värsta upplevelserna som jag varit med om.
Citera
2017-10-20, 21:42
  #561
Medlem
Svårare att få orgasm + mindre sexlust.

Svettas mer.

Blir ibland yr i huvudet när jag ställer mig upp.


Annars har medicinen funkat rätt bra mot ångest men har inte nått dosen jag ska upp till än.
Citera
2018-02-05, 21:19
  #562
Medlem
Käkat en dryg vecka snart. Började få bortdomningar i ansiktet igår och det håller i sig idag. Någon mer som råkat ut för just det?
Citera
2018-02-10, 01:29
  #563
Medlem
essjis avatar
Är de verkligen ingen här som tycker den hjälper ?? Har tagit 2 dagar nu, redan efter 1-2 timmar efter att jag tog första tabletten så börja ångesten. Jag hade mycket ångest innan, väldigt deprimerad och en massa annat. Jag har nu huvudvärk, sömnproblem, fryser utav bara fan, biter ihop och spänner mig, torr i munnen, svårt å komma, pissat 15ggr idag minst, hjärtklappningar och trött.

Mina besvär innan har blivit så illa att jag inte klarar va att jobba längre, har försökt stått ut i över 2 år med att VARJE natt vakna i snitt 3ggr, yrsel, små prickar i synfältet, impulsiva beslut, svårt att koncentrera mig, ser inte fram mot något och senaste tidigt är min energi helt slut, sista jag har använder jag för att inte ta livet mig.

Om jag står ut med biverkningarna kommer mina besvär bli bättre? Så jag kan jobba utan att alltid försöka hitta undanflykter för att inte gå dit, kunna vara med barnen utan att snäsa eller höja rösten? Få tillbaka min energi osv osv ? Låter ju på alla som att man bara får biverkningar som ligger kvar i flera år sen försöker man sluta och de blir ännu värre :/ så lite svar på om en faktiskt hjälper hade vart tacksamt !
Citera
2018-04-13, 13:43
  #564
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Tjatade om voxra och cymbalta, men icke.. nåväl. Venlafaxin blev det.

Dag 1. Kände mig lugn och utan ångest. Ibland lite upprymd. Fnissade till åt ett torrt kalle Lind skämt. Blev sedan lätt rörd över hur ”härliga” samtal dom har.

Dag 2
Enligt fru var jag skojfrisk och uppåt på förmiddagen. Säger inte emot. Placebo eller lightmani?

föröskte gå på möte på kvällen. Ledsen och gråtmild. Men utan den där jävla ångesten. Men kände bara atr jag ville läman mötet. Men på ett sätt känns det lättare att hålla bak dom mörkare demonerna, lite som den där flugan man faktiskt l yckas vifta bort med en snäpp. Tänk Ior istället för Kanin. Mer ledsen mindre nevrotisk.


Dag 3. Stirrig. Ledsen. Demonerna knackar på i bröstet men hålls av stången. Känner mig gråtfärdig. På ett sätt ltr skönt. Men hjärnan utanför kroppen. Sisslig kan inte fokusera, turligt nog ledig idag. Men skulle umgås med en vän. Smitit för att ta en ”middagslur” (egentlgien inte trött. Bara ”tjackig”). Liten och rädd. Vill gömma mig.

75mg. Äter inget annat.
Sömn : någorlunda ok.
Stickningar i ansikte och läpp ibland. Väldigt korta lokala huvudvärkssekvenser igår. Verkar gått över. Minskad aptit. Ökad socialfobi. Pratar nu med min ljusa, tysta pojkröst som jag gör när jag är seppig.

Skit än så länge, men uppenbarligen händer något och dödsångest och skam kommer mer i vågor än ligger som en blöt filt. Skänt på sätt och vis.

+minskad ångest (men mer depp)
+minskat kaffe och matsug.
+man känner att något är på g. Lite som precis innan ett ordentligt lavemang börjar verka.
__________________
Senast redigerad av Trevligt.konto 2018-04-13 kl. 13:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback