Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-19, 13:06
  #517
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men anmäler en söndersparkad dator.. Fattar ni inte poängen snart? En kvinna som bloggar om allt och inget, annonserar efter karlar, lägger ut sina sms till allmän beskådan, skapar bloggar till mer än underåriga barn, beskriver flörtanden med andra under resor med älsklingar mm mm..
Hur kan hon missat misshandeln? Glömt?

Håller med dej vad gäller detta, sen behöver man inte säga att "han" misshandlar etc utan annat än sitt anonyma ord på Flashback.
Det som ligger henne till last i detta diskussionsforum är ju det att hon lagt sitt och sina näras liv till beskådan genom att lägga ut allt på bloggar etc. Samt självklart hennes övervåld mot en sovande person...

Rent logiskt är det som lilltån säger vem fan anmäler en misshandlad dator men inte dyligt på sej själv? Framför allt så har ju kvinnofridsbrott skärpts och det krävs inte mycket i en anmälan för att en sådan ska upprättas, exempelvis hade Denmos fina vittnesmål räckt mer än väl....Men klart det är lättare att komma med påstående efteråt.
Citera
2012-07-19, 13:07
  #518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men anmälde bara en söndersparkad dator.. Däri ligger skillnaden, väl? Tror det ligger närmare till hands att hon anmält fysisk/psykisk misshandel om så varit.


J gjorde en anmälan på den "södersparkade" datorn. Hon skulle även göra en anmälan på att han hade tagit strypgrepp på henne samma natt samt dödshotat henne när hon var i huset med poliserna. I & J hade köpt huset i samma veva samt en utomlandsresa(som I erbjudit sig att betala) när J sa till I att hon skulle göra en anmälan på det I hade gjort så började han direkt med "du får betala hälften av resan om du gör en polisanmälan eller låter bli att dra tillbaks den" J hade inte ekonomi att betala halva resan & halva huset då hon hade sluppit att tänka på det tidigare så hon drog då alltså tillbaka sin anmälan på datorn som I skulle betala dagsböter på.

Under tiden I & J inte var tillsammans så smsade I till mig för att få tag på J, så jag ser ingen anledning till att det Is pappa sa i tidningen skulle stämma.
Citera
2012-07-19, 13:23
  #519
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demno
J gjorde en anmälan på den "södersparkade" datorn. Hon skulle även göra en anmälan på att han hade tagit strypgrepp på henne samma natt samt dödshotat henne när hon var i huset med poliserna. I & J hade köpt huset i samma veva samt en utomlandsresa(som I erbjudit sig att betala) när J sa till I att hon skulle göra en anmälan på det I hade gjort så började han direkt med "du får betala hälften av resan om du gör en polisanmälan eller låter bli att dra tillbaks den" J hade inte ekonomi att betala halva resan & halva huset då hon hade sluppit att tänka på det tidigare så hon drog då alltså tillbaka sin anmälan på datorn som I skulle betala dagsböter på.

Under tiden I & J inte var tillsammans så smsade I till mig för att få tag på J, så jag ser ingen anledning till att det Is pappa sa i tidningen skulle stämma.

Du gör det svårt att kommentera dina inlägg. Istället för att se helheten på absurditeten, försvarar du en ekonomisk sits som OK att fortsätta en död relation.
Du menar att ekonomin höll henne kvar i något hon inte var i än? Vem vill bo eller åka utomlands med någon som dödshotat en? Har du och GK inte större krav på umgänget? Ska vi andra, inkl. dig också avsluta relationer genom att avliva den andre?

Du verkar inte försökt stoppa relationen, trots att du verkar vara väldigt bundis med GK.
Citera
2012-07-19, 13:29
  #520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Du gör det svårt att kommentera dina inlägg. Istället för att se helheten på absurditeten, försvarar du en ekonomisk sits som OK att fortsätta en död relation.
Du menar att ekonomin höll henne kvar i något hon inte var i än? Vem vill bo eller åka utomlands med någon som dödshotat en? Har du och GK inte större krav på umgänget? Ska vi andra, inkl. dig också avsluta relationer genom att avliva den andre?

Du verkar inte försökt stoppa relationen, trots att du verkar vara väldigt bundis med GK.


Alla i Js närhet sa till henne att I inte var en bra grabb, men hon vägrade att lyssna.. Som sagt, vi trodde att det skulle vara tvärtom men nu blev det som det blev. Jag ser inte J som någon mördare, jag älskar henne fortfarande men visst ingen ska behöva dö. I misshandlade J psykiskt & fysiskt, jag antar att bägaren rann över till slut & J ville inte kämpa längre.
Citera
2012-07-19, 13:49
  #521
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demno
Alla i Js närhet sa till henne att I inte var en bra grabb, men hon vägrade att lyssna.. Som sagt, vi trodde att det skulle vara tvärtom men nu blev det som det blev. Jag ser inte J som någon mördare, jag älskar henne fortfarande men visst ingen ska behöva dö. I misshandlade J psykiskt & fysiskt, jag antar att bägaren rann över till slut & J ville inte kämpa längre.

Nog rann bägaren över minst sagt.
Att anfalla en sovande person med kniv, trots att man har barn på plats och har tillgång till fortskaffningsmedel, kräver sin kvinna. Hon var inte frihetsberövad. Barnens säkerhet kommer väl normalt först, iaf för mig. Man drar innan något händer. Så tänkte inte hon, utan levde fullt ut i sin egocentriska värld, där andra bara är statister i kulissen.
Knappast första gången hon "slagen" fått lämna en relation kan jag tänka.
Citera
2012-07-19, 13:52
  #522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demno
J gjorde en anmälan på den "södersparkade" datorn. Hon skulle även göra en anmälan på att han hade tagit strypgrepp på henne samma natt samt dödshotat henne när hon var i huset med poliserna. I & J hade köpt huset i samma veva samt en utomlandsresa(som I erbjudit sig att betala) när J sa till I att hon skulle göra en anmälan på det I hade gjort så började han direkt med "du får betala hälften av resan om du gör en polisanmälan eller låter bli att dra tillbaks den" J hade inte ekonomi att betala halva resan & halva huset då hon hade sluppit att tänka på det tidigare så hon drog då alltså tillbaka sin anmälan på datorn som I skulle betala dagsböter på.

Under tiden I & J inte var tillsammans så smsade I till mig för att få tag på J, så jag ser ingen anledning till att det Is pappa sa i tidningen skulle stämma.

Du hör väl själv. Om någon tar strypgrepp eller misshandlar en skiter man väl inte i anmälan för att man inte har råd med att betala halva resan. Vem fan vill åka på semester eller bo i hop med en som misshandlar en. Korkat är förnamnet.
Citera
2012-07-19, 13:57
  #523
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pochahontas
Du hör väl själv. Om någon tar strypgrepp eller misshandlar en skiter man väl inte i anmälan för att man inte har råd med att betala halva resan. Vem fan vill åka på semester eller bo i hop med en som misshandlar en. Korkat är förnamnet.

Exakt, börjar bli lite pinsamt med fatala försök att få mordet "acceptabelt" men kan se framför mej hur advokaten låter

Finns inte på någon skala att man precis som du beskriver åker med någon på semester som misshandlar en, likväl att man säger upp sej och flyttar sitt pick och pack med densamme. Nä fan det är fan smutskastning på hög nivå och som jag sa innan det är lätt att anmäla för kvinnofridsbrott då det är högprio.
Citera
2012-07-19, 14:06
  #524
Medlem
lilltoes avatar
Dessutom står BO som ensam köpare till fastigheten.
Citera
2012-07-19, 15:43
  #525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, men tycker du inte det är märkligt att gemensamma vänner inte tar avstånd från J efter det som hänt? Sedan säger du skriver skit på flashback, det är väl inte så svårt att gå in och skriva någon rad.
Det är nog inget ovanligt fenomen att man väljer att sympatisera med gärningsmannen/kvinnan, och inte offret och speciellt inte om man står den personen nära. Antar att man som anhörig eller nära vän inte kan ta in att någon man tycker om kan ha begått ett sånt här brott utan verkliga skäl. En slags försvarsmekanik helt enkelt!
Citera
2012-07-19, 16:02
  #526
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det är nog inget ovanligt fenomen att man väljer att sympatisera med gärningsmannen/kvinnan, och inte offret och speciellt inte om man står den personen nära. Antar att man som anhörig eller nära vän inte kan ta in att någon man tycker om kan ha begått ett sånt här brott utan verkliga skäl. En slags försvarsmekanik helt enkelt!

Den fungerar säkerligen tills den dag man är ensam i rummet med förövaren..den man trodde sig känna. Det är skillnad på nödvärn och "nödvärn". Kan man ge sig på en sovande person, då kan man ge sig på alla. När man sover är man satt ur spel..kalla det medvetslöshet (förenklat).
Citera
2012-07-19, 16:12
  #527
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Den fungerar säkerligen tills den dag man är ensam i rummet med förövaren..den man trodde sig känna. Det är skillnad på nödvärn och "nödvärn". Kan man ge sig på en sovande person, då kan man ge sig på alla. När man sover är man satt ur spel..kalla det medvetslöshet (förenklat).

Skulle kunna tänka mej att GM/ Advokaten kommer hävda nödvärnsexcess vilket jag utan att ha läst FUP eller liknande tror kommer avfärdas.
Men så länge individen varit sovande ser jag inte hur man ens kan inbilla sej att rätten skulle gå på ett nödvärn.

Hur som haver så kommer det bli intressant att ta del av FUP när den kommer ut.
Citera
2012-07-19, 16:19
  #528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Den fungerar säkerligen tills den dag man är ensam i rummet med förövaren..den man trodde sig känna. Det är skillnad på nödvärn och "nödvärn". Kan man ge sig på en sovande person, då kan man ge sig på alla. När man sover är man satt ur spel..kalla det medvetslöshet (förenklat).
Man lär nog undvika att bli osams med personen iaf. Det jag menar är att man som nära vän till en gärningsman inte vill erkänna att personen kan ha varit ond (för de sidor känner man ju inte till), man är förd bakom ljuset, blir ett slags tunnelseende, och därför måste det ha funnits legitima skäl, I måste per automatik varit ett praktsvin, lite ungefär så..
Hursomhelst, förfärligt att man inte kan behärska sig när det inte ens var ett slagsmål som urartade
Hon hade väl kunnat repa hans bli eller nåt innan hon drog därifrån som hämnd istället!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback