Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-08, 02:39
  #277
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöflingor
Jag undrar vad som är bäst att göra om man regelbundet (månadvis) får in cirka 5000-50 000?
Är det verkligen nödvändigt att satsa stenhårt på alla försiktighetsåtgärder eller är skatteverket inte så intresserade?
Spelar det roll om man är väldigt ung och dylikt?

Förvirrad fråga men jag är trött och tangenterna lyder mig knappt.

Undrar det med.

Kan man sätta in småsummor på konto varje dag som typ 737 kr ena dagen och 1041 andra etc?
Citera
2009-04-18, 02:41
  #278
Medlem
Harrison_Fords avatar
om man nu är schweizisk medborgare är det bara att knalla in på banken och öppna ett anonymt konto? måste jag sätta in pengar då eller går de bra att öppna kontot och sätta in pengar eftersom?
__________________
Senast redigerad av Harrison_Ford 2009-04-18 kl. 02:43.
Citera
2009-04-21, 22:18
  #279
Medlem
http://www.offshoresimple.com/offsho...edit_cards.htm
Citera
2009-11-10, 19:51
  #280
Medlem
Har en fråga till er.

Hur funkar det egentligen med OPM liknande fonder och offshore.
Exempelvis en Private equity fond.

Är det något förmånliga startvillkor än i Sverige?
Vilket land? Vilka licenser? Hur mycket behövs?

mvh
Citera
2011-12-28, 02:36
  #281
Medlem
25-To-Lifes avatar
Postfinance, är det inte styrt av organiserad brottslighet? Och nu 2012, vad finns det för banker som man kan använda sig av? Så storebror inte märker av.
Citera
2012-01-05, 00:43
  #282
Medlem
d0lphinsexs avatar
Hej!
Jag tänker starta en webbshop som jag inte vill bli förknippad med. Den kommer inte att sälja några olagligheter, men jag vill ändå förbli anonym.

Jag har skapat en anonym domän + host via www.katzglobal.com, så den biten är avklarad. Däremot vill jag att pengarna även ska komma in på ett anonymt bankkonto, så att jag inte kan kopplas dit med.

Om det gick, och jag kunde hålla mig anonym, skulle jag låta kunderna betala direkt till min enskilda firma (som jag redan har). Jag har egentligen inget problem att hålla hela verksamheten vit om allt bara sker anonymt. Jag vill inte ta en olaglig/krånglig väg trots att jag sparar pengar på den, om jag kan ta en laglig väg och ändå behålla anonymiteten.

Är ett offshorebolag för mig eller finns det något smidigare sätt för mitt önskemål?

Väl mött,
d0lphinsex
Citera
2012-01-05, 08:41
  #283
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0lphinsex
Jag tänker starta en webbshop som jag inte vill bli förknippad med. Den kommer inte att sälja några olagligheter, men jag vill ändå förbli anonym.

Varför? Och vem vill du gömma dig ifrån?
Citera
2012-01-05, 09:55
  #284
Medlem
d0lphinsexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Varför? Och vem vill du gömma dig ifrån?
Om sidan skulle bli känd vill jag inte bli outad, as simple as that.
Citera
2012-01-05, 10:10
  #285
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0lphinsex
Om sidan skulle bli känd vill jag inte bli outad, as simple as that.

Vill du gömma dig ifrån polis, Skatteverket, eller privatpersoner?
Citera
2012-01-05, 11:13
  #286
Medlem
d0lphinsexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Vill du gömma dig ifrån polis, Skatteverket, eller privatpersoner?
Webbshoppen kommer att sälja lagliga, men kanske inte helt moraliska produkter. Därför vill jag inte, ifall sidan blir granskad av beroende eller oberoende media, bli outad då jag inte vill att den här verksamheten ska påverka mitt privata liv. Så svar på din fråga: Jag vill "gömma" mig från privatpersoner.
Citera
2012-01-05, 12:32
  #287
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0lphinsex
Webbshoppen kommer att sälja lagliga, men kanske inte helt moraliska produkter. Därför vill jag inte, ifall sidan blir granskad av beroende eller oberoende media, bli outad då jag inte vill att den här verksamheten ska påverka mitt privata liv. Så svar på din fråga: Jag vill "gömma" mig från privatpersoner.
Då är jag med. Det är lättast att skydda sig ifrån privatpersoner.

Helt anonyma bankkonton finns inte, så det jag skulle föreslå är istället offshorebolag (till exempel BVI, Belize eller Seychellerna, då de har god sekretess och är billiga). Bolaget öppnar sedan bankkonto nästan var som helst dit inkomsten ifrån webshoppen kommer. Mig veterligen finns det inte ett land i världen där banker får lämna ut detaljer om kontoinnehavare till privatpersoner.

Nu var det länge sedan jag hade anledning att bry mig om svenska Skatteverket, men gissningsvis kan du göra det hela vitt genom att deklarera dina inkomster och tillgångar i företaget. Detta blir dock offentliga handlingar, så se antingen till att det på webshoppen inte går att knyta ihop företaget med webshoppen eller dra igång ytterligare ett bolag som äger bolaget som äger webshoppen.

En annan lösning är att skaffa så kallat numrerat personligt bankkonto. Dessa ger numer inget vidare skydd emot skattmasar eller polismyndigheter, men kan fungera i ditt upplägg. För att en bank ska utfärda ett sådant konto åt dig kräver de däremot ofta en insättning motsvarande ett par miljoner SEK.
Citera
2012-01-10, 15:40
  #288
Medlem
Kan någon tipsa mig om en lösning?

Jag är på gång med att slänga upp ett tiotal hemsidor (anonymt) som kommer inbringa inkomst. Jag vill inte på något sätt vara kopplad till inkomsten. Jag antar att jag måste öppna ett utlänskt bankkonto.

Finns det någon relativt billig och säker (anonym) lösning för att få pengarna från hemsidan, in till ett bankkonto kopplat till ett kort så jag kan ta ut pengarna här i Sverige?

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback