16 895 besökare online
858 172 medlemmar • 45 868 083 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Vetenskap & humaniora > Medicin och hälsa > Psykiatri och psykofarmaka
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Knutbollen
Medlem
Knutbollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
personligen sa ar mina mediciner livraddande, fast jag ar bipolar 2 (ar i Spanien darav alla a o o)

Fast om man bara ar unipolar och har en vanlig depression sa brukar depressionen laka ut, man tar det i nat ar eller halvar och sen kan man sluta. Om man ar bipolar behovs livslang medicinering iom att sjukdomen maste hallas i schack.

Ok då förstår jag att det inte är så farligt om man ska bota en tillfällig depression. En annan sak jag har funderat över är vilken effekt medicinen har på minnet. Har hört att det ska försämra korttidsminnet. Är det något ni som använder medicinen har lagt märke till?

Lurchie
Medlem
Har käkat sertralin i lite mer än 7 veckor nu, körde också 50mg i början - trappade först upp till 100mg i veckan. Första veckorna var riktiga jobbiga då jag var nedstämd som fan, och fick även dras med biverkningarna som sertralinet framkallade - trötthet, illamående band annat. De flesta biverkningar har dock släppt vid detta lag, det enda jag känner nu är nedsatt sexdrift, vilket kvittar för mig. Mår även bättre och kan parera negativa tankar bättre - med detta sagt, så mår jag fortfarande till och från rätt dåligt, sedermera rekommenderar jag att inte dricka några större mängder alkohol då man mår riktigt jävla kass dagen efter. Kan tillägga att jag även går kbt-terapi.

christery
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k-otix
Ska du verkligen tipsa någon om Propavan seriöst?

Den funkade för mig förta gången för tio år sen, sen kom myrkrypen och då kastade jag asken.
Krossade tabletter skal tydligen ninska problemet med myrkryp. Fördelen är ju att man inte kan bli beroende eller flumma på dom så man får ut dom lätt.
Senast redigerad av christery år 2498 kl. -07:62 .

christery
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
(ar i Spanien darav alla a o o)

Prova start->program->tillbehör->teckensnitt där hittar du nog var åöö är om du trycker ner alt+siffran på den numeriska delen eller bara kopierar den.

Det heter nog inte riktigt samma, mendu klurar nog ut det.
Senast redigerad av christery år 2498 kl. -07:62 .

Benziina
Medlem
Benziinas avatar
Jag har tagit Sertralin i årtal, slutade CT och fick inga beskymmer efter jag slutade. Jag tog 100 mg/dag.
Hade dock lite jobbigt under de två första veckor när jag första gången började ta SSRI.

Var utan SSRI par år, gick i väggen igen som satan, hade inga problem när jag började ta SSRI för andra omgången.

Har inte upplevt några biverkningar, ska aldrig igen våga sluta med SSRI, jag varken vill eller orkar gå igenom någon tredje kris. Så det blir SSRI för mig i all tid.

Inte någon mirakel medicin, men det hjälper till viss mån. SSRI och jag, vi hör ihop.

Svara på ämne
Topp Dela »