2015-02-01, 20:32
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Ek
Arja Saijonmaa är bisexuell.
.

Arja och Lill hade ett förhållande,därför skildes
Brasse och Lill och Brasse hamnade på psyket.

Det finns en underbar låt som Lill Lindfors sjunger till Arja precis när de brutit upp. Jag har inte hela titeln i skallen men låten handlar om "om d u nånsin kommer till Samarkand". Lillkör den i ett TV program och det är bland det vackraste jag sett och hört när det gäller Lill,som f.ö inte direkt tillhör mina favoriter.

Annat:
Arjas senaste låt om ensamhet är också suverän, hon har skrivit texten och grammatiskt är den urusel, men låten är bra och förmodligen en Theodorakis låt. Finns på you tube.

Sorry skrivfelen (skittelefon)
Citera
2015-02-01, 21:35
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h

Det finns en underbar låt som Lill Lindfors sjunger till Arja precis när de brutit upp. Jag har inte hela titeln i skallen men låten handlar om "om d u nånsin kommer till Samarkand". Lillkör den i ett TV program och det är bland det vackraste jag sett och hört när det gäller Lill,som f.ö inte direkt tillhör mina favoriter.

"Om du nånsin kommer fram till Samarkand" är väl skriven av Thorstein Bergman?
Citera
2015-02-01, 22:17
Medlem
sunrays avatar
Är det bara jag som tycker det ser ut som hon blir påsatt bakifrån
i Krautas senaste reklamfilm?
Citera
2015-02-02, 21:55
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
"Om du nånsin kommer fram till Samarkand" är väl skriven av Thorstein Bergman?
Stämmer säkert,den är iaf inte skriven av Lill. Det är f.ö en bra låt
Citera
2015-02-02, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h

Annat:
Arjas senaste låt om ensamhet är också suverän, hon har skrivit texten och grammatiskt är den urusel, men låten är bra och förmodligen en Theodorakis låt. Finns på you tube.

Sorry skrivfelen (skittelefon)
Lill sjöng Om du nånsin kommer fram till Samarkand redan 1977 och hon levde ihop med Brasse till 1984. Ser ingen koppling till ett förhållande mellan Lill och Arja i den låten, som Thorstein Bergman skrivit men som gjordes känd genom Lena Andersson.
Citera
2015-02-03, 03:32
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunray
Är det bara jag som tycker det ser ut som hon blir påsatt bakifrån
i Krautas senaste reklamfilm?

Nej! Undrar om det hände något mellan hon och Jarmo Mäkinen i filmen?
Citera
2019-02-02, 20:47
Medlem
Skidlifts avatar
När jag för många år sedan satt med i ett evenemangs kommite, togs det märkliga beslutet att man skulle försöka få dit Arja att uppträda. Det vissa sig turligt nog ej vara möjligt, då Arja krävde att få betalt SVART!
Citera
2022-11-06, 06:36
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vi väcker tråden om Folkhemsdivan. En tråd som varit dormant i 33 månader (!).

Det i tråden flera ggr upprepade påståendet att Arja skulle haft ett intimt förhållande med - och själv varit förälskad i - grekiske kommen och skalden hr Mikis Theo då rakis, är inte korrekt.

Varken enligt Arja själv lr enligt våra förment fri stående sagesmän & sageskvinnor inom artistvärlden.

Det var barden Miki som tyckte självklart att det skulle sexas när de nu samarbetade artistiskt och Arja skulle spela in och sjunga hans tonsatta dikter.

Arja tackade nej till bli penerterad av Den Grekiske ½-guden och Micky Mikis lär ha blivit mäkta snopen och paff. Alla fruntimmer, ville ju Ligga med Skalden!

Men så inte 180 cm Arja.

Till Micky's uppsida skall hållas att han intr lär ha tjatat utan hade tagit det som en man, frun.

Dock har det förtäljts oss efter det lätt stukad i sin ma llighet.
Citera
2024-11-16, 18:00
Medlem
En gammal kommunist som rider på höga hästar, där hon blivit serverad allt på fat.
Hon har aldrig skrivit någon låt eller text själv, men har intalat sig själv att hon är något alldeles speciellt som landat på jorden...
Citera
2024-11-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
En gammal kommunist som rider på höga hästar, där hon blivit serverad allt på fat.
Hon har aldrig skrivit någon låt eller text själv, men har intalat sig själv att hon är något alldeles speciellt som landat på jorden...
Själv har jag ingen koll. Men när du skriver att hon fått allt serverat på fat vill jag ha några exempel...
Citera
2024-11-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Själv har jag ingen koll. Men när du skriver att hon fått allt serverat på fat vill jag ha några exempel...
Läste du inte mitt inlägg innan du svarade?
Citera
2024-11-17, 11:55
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

Så du bestämmer att en sångerska måste skriva text eller melodi själv för att vara artist? Vad har du fått det ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in