Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-19, 22:28
  #1
Medlem
BilboBus avatar
http://blog.norml.org/2012/06/19/new...tiative-i-502/

Kräver egentligen inte en tråd, men jag vill strö lite salt i såren för de som är pessemister och fylla oss optimister med ytterligare tro.

Det kommer legaliseras någonstans i världen inom närmsta åren. Tänk på att slutspurten inte ens börjat (där JA-sidan historiskt de närmsta åren sett vinna mark ju närmare det går mot röstning) jag är hoppfull.
Citera
2012-06-19, 22:33
  #2
Medlem
Peyzs avatar
Detta är alltså bara en undersökning som gjorts? Motsvarighet till en vanlig SIFO.
Och Det snackas om Washington som delstat (tog upp det utifall något missförstånd sker).
Citera
2012-06-20, 07:10
  #3
Medlem
klybans avatar
Vi såg vid prop19 att ju närmare det närmade sig desto mer exakta blev dessa undersökningar.
I början var det ofta rätt stor majoritet för JA-sidan.

Sen såklart i Kalifornien så förstörde Schwarzenegger hela prop19 med sin avkriminalisering upp till 28g, strax innan röstningen.
Den gjorde garanterat till att helt plötsligt att många stannade hemma istället.
Citera
2012-06-20, 19:02
  #4
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi såg vid prop19 att ju närmare det närmade sig desto mer exakta blev dessa undersökningar.
I början var det ofta rätt stor majoritet för JA-sidan.

Sen såklart i Kalifornien så förstörde Schwarzenegger hela prop19 med sin avkriminalisering upp till 28g, strax innan röstningen.
Den gjorde garanterat till att helt plötsligt att många stannade hemma istället.


Är inte insatt hur just den här lagen är utformad. Men med prop19 så var det faktiskt så att den var väldigt dålig utformad insåg man efter ett tag. Det tog inte alls i akt till medicinska marijuana patienter samt små-entreprenörer, dispenseries m.fl och dessa var en stor bas av röstarna.

Prop19 främjade korperatione - vilket många motsatte sig mot slutet när det kom till känna.
Det bettyde att en del som stödde prop19 började kämpa emot eller helt enkelt inte röstade.
Även avkriminaliseringen fick nog många icke-smokers som motsatte sig att bura in brukare att inte rösta, tänkte jag inte ens på.


Är jag naiv att tro att de nya propsitionerna har lärt sin läxa av prop19?Jag hoppas
Citera
2012-06-23, 17:51
  #5
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Är inte insatt hur just den här lagen är utformad. Men med prop19 så var det faktiskt så att den var väldigt dålig utformad insåg man efter ett tag. Det tog inte alls i akt till medicinska marijuana patienter samt små-entreprenörer, dispenseries m.fl och dessa var en stor bas av röstarna.

Prop19 främjade korperatione - vilket många motsatte sig mot slutet när det kom till känna.
Det bettyde att en del som stödde prop19 började kämpa emot eller helt enkelt inte röstade.
Även avkriminaliseringen fick nog många icke-smokers som motsatte sig att bura in brukare att inte rösta, tänkte jag inte ens på.


Är jag naiv att tro att de nya propsitionerna har lärt sin läxa av prop19?Jag hoppas
Jo, det fanns en hel del kritik runt utformningen av prop19.
Men inte riktigt det jag ville belysa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback