2012-06-19, 21:45
Bannlyst
Hej flashback!

Tänkte baka mig och mina polare en cheesecake inför midsommar och är i behov av tips på smaker.

Har bara kommit fram till att jag skulle vilja testa en limecheesecake med jordgubbstopping och en blåbärscheesecake.
Då jag är ledig hela torsdagen så har jag ju tid att experimentera en del. Så har ni några bra tips tar jag tacksamt emot dessa.

Kan passa på att fråga. Hur pass stor skillnad är det att använda vaniljextrakt istället för vaniljsocker?
Citera
2012-06-19, 21:49
Medlem
Evilyns avatar
Jag gjorde en halloncheesecake förra året som blev grymt uppskattad. Köpte frusna hallon och körde i mixern och blandade i smeten..

Menar du en vanlig cheesecake eller en frusen, förresten?
Citera
2012-06-19, 21:53
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Jag gjorde en halloncheesecake förra året som blev grymt uppskattad. Köpte frusna hallon och körde i mixern och blandade i smeten..

+1 för hallon!
Citera
2012-06-19, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn

En vanlig. Kan ju lika bra testa hallon också. Tänkte jag skulle försöka få tag på lite björnbär också, hade varit lite fin kontrast om man blandar.
Citera
2012-06-19, 21:55
Medlem
Mumin2000s avatar
baka frozen cheesecake. Lätt godaste. Uppskattas alltid!

Har fått många tjejer på fall med denna goding. Ibland har kvällen slutat med en avsugning eller två pga denna underbara frozen cheesecake!

lycka till!
Citera
2012-06-19, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin2000
baka frozen cheesecake. Lätt godaste. Uppskattas alltid!

Har fått många tjejer på fall med denna goding. Ibland har kvällen slutat med en avsugning eller två pga denna underbara frozen cheesecake!

lycka till!

Kan ej göra frozen, ska ha med mig kakan i en kylbag till en ö utan elektricitet. Kyld är det enda jag kan fixa
Citera
2012-06-20, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Kan ej göra frozen, ska ha med mig kakan i en kylbag till en ö utan elektricitet. Kyld är det enda jag kan fixa

Om du bakar den dagen innan och fryser ner cheesecaken med folie runt om och lägger den i en kylväska med kylklampar så tror jag att du klarar av att hålla den "frozen" frysen riktigt länge, i vart fall ett par timmar om den inte står i direkt solsken.

Vaniljextrakt använder jag bara vid tillfällen då jag lyxar till bakverk eller gör lite finare kakor. Det är lite mer arom i extraktet och ger en mer söt känsla. Men köp ekologiska vaniljstänger på ica så får du till en riktig vanilj arom! Om jag inte missminner mig så kostar ett paket med 2 stänger 35 kronor.

Den klassiska vanliga cheescaken går ju alltid hem, men en med citron skulle jag rekommendera nu till midsommar Sådär riktigt arom brytande i solskenet med citron.

Denna funderar jag på att göra till midsommar, tycker receptet låter intressant http://matarkivet.wordpress.com/2012...roncheesecake/

Annars bara att ta en ur listan här http://www.cheesecake.nu/
Citera
2012-06-20, 09:26
Medlem
Shrink in spes avatar
För inte så länge sen åt jag en cheesecake med passionsfruktstopping. Det var riktigt gott, kanske kan vara något? Har tyvärr inget recept, men tänk dig en naturell cheesecake med ett lager av passion ovanpå..
Citera
2012-06-20, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
För inte så länge sen åt jag en cheesecake med passionsfruktstopping. Det var riktigt gott, kanske kan vara något? Har tyvärr inget recept, men tänk dig en naturell cheesecake med ett lager av passion ovanpå..

Kan jag absolut göra. Passionsfrukt är alltid gott!
Kanske lägger upp en bild på den jag bestämmer mig för att behålla till polarna, de andra lär bli uppätna innan kameran hinner fram
Citera
2012-06-22, 09:50
Bannlyst
Det blev lite ändrade planer för midsommarfirandet så jag fick äta upp min cheesecake själv (men vad gör det? )
Det blev lime och jordgubbscheesecaken ändå.
Här är en bild på min frukost! http://imageshack.us/f/24/img0026fj.jpg/
Citera
2012-06-24, 18:07
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Det blev lite ändrade planer för midsommarfirandet så jag fick äta upp min cheesecake själv (men vad gör det? )
Det blev lime och jordgubbscheesecaken ändå.
Här är en bild på min frukost! http://imageshack.us/f/24/img0026fj.jpg/

Den ser inte alls fel ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in