Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-19, 13:00
  #25
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ham-Blaster
Går det att se presentationen någonstans?

Har inte sett den själv men antar att det är denna: http://thenextweb.com/microsoft/2012...s-glory-video/
Citera
2012-06-19, 14:06
  #26
Medlem
Offices avatar
Verkar jävligt nice! Även om jag själv har en iPhone och älskar den så hoppas jag att Microsoft lyckas göra nåt rätt och tar lite andelar från Apple.

Är det inte ett allt för stort projekt att lägga in Debian på maskinen så är den ett alternativ!
Citera
2012-06-19, 14:37
  #27
Medlem
Epicediums avatar
Första surfplattan jag blivit intresserad av. Har länge funderat på att skaffa mig en laptop, men jag tror jag hittat ett alternativ. Verkar vara en bra prisklass också, jag är imponerad!
Citera
2012-06-19, 15:31
  #28
Medlem
CommonKnowledges avatar
Ser riktigt intressant ut. Älskar tangentbords-lösningen.
Lär komma massor med skal senare som man kommer kunna ha som "book cover" så den smälter in och ser ut som en bok ännu mer. Rätt coolt!
Citera
2012-06-19, 15:59
  #29
Medlem
Finns det något som en sån här inte klarar som en vanlig bärbar klarar av?
Kommer vanliga spel (med relativt låga prestandakrav såklart) eller måste det vara speciallt anpassade som androidportarna t.ex. är?
Citera
2012-06-19, 16:06
  #30
Medlem
Puffarns avatar
Älskar min androidplatta men saknar att kunna köra olika program i skalbara fönster samtidigt. Tex kunna kolla mail medan man skalar ner filmfönstret men låter filmen fortsätta gå.
Kommer detta funka med Surface?
Citera
2012-06-19, 16:16
  #31
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Känns som jag spammar tråden nu men jag är riktigt sugen på den här rackaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Dumulv
Finns det något som en sån här inte klarar som en vanlig bärbar klarar av?
Kommer vanliga spel (med relativt låga prestandakrav såklart) eller måste det vara speciallt anpassade som androidportarna t.ex. är?

Pro-versionen kommer fixa vanliga spel.

Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Älskar min androidplatta men saknar att kunna köra olika program i skalbara fönster samtidigt. Tex kunna kolla mail medan man skalar ner filmfönstret men låter filmen fortsätta gå.
Kommer detta funka med Surface?

Hur det är med ARM-varianten vet jag inte men Pro kommer att fixa det precis som en vanlig dator.
Citera
2012-06-19, 16:21
  #32
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Hur det är med ARM-varianten vet jag inte men Pro kommer att fixa det precis som en vanlig dator.
Det är det inget snack, blir köp för mig.
Citera
2012-06-19, 16:26
  #33
Medlem
Blir också väldigt väldigt sugen, när Asus utannanonserade sin nya transformer för några veckor sen blev jag ju otroligt sugen på den med...
Inte lika coolt tangentbord på Asus:en men å andra sidan så verkar den klara av att stå utan stöd när tangentbordet är ikopplat, känns som det är bättre om man ska skriva med den i knäet eller något. Den blir nog lite dyrare dock.

Aja båda är riktigt coola, hoppas att det kan bli ett köp av någon av dom.
Citera
2012-06-19, 20:19
  #34
Medlem
NoggerTattoos avatar
Tja

Tror ni priset kommer överstiga en iPad 3 ?
Citera
2012-06-19, 20:35
  #35
Medlem
På Pro-versionen kommer bli dyrare, kommer väl troligtvis hamna mellan 6000-10 000.
RT-versionen sa dom skulle hamna i samma prisnivå som konkurrenterna.
Citera
2012-06-19, 20:35
  #36
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
Tja

Tror ni priset kommer överstiga en iPad 3 ?

Min gissning är att vanliga versionen landar på 5k för 32gb, medens provarianten börjar på 9k.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback