13 209 besökare online
857 191 medlemmar • 45 829 182 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > IT-säkerhet > IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Umar
Medlem
Umars avatar
Som sagt så har jag lite funderingar över Nvidias drivrutiner som jag har installerat, version 301.42, jag var tvungen att avinstallera den idag på grund utav att den skapade fel i min dator, BLUE SCREEN OF DEATH för att vara exakt som kommer upp 1 av 5 gånger när jag startar datorn. Det kanske funkar nu eftersom jag har avinstallerat drivrutinen men jag vet faktiskt inte ännu.

men min fråga är, om man avinstallerar en nvidia drivrutin version (såsom version 301.42) får man tillbaka den versionen man hade innan man installerade den? det verkar som det blev så i mitt fall, Nvidia drivrutin version 270.61 står det att jag har nu men jag vill verkligen höra om era åsikter.

har ett annat "problem" nu när jag har fått BLUE SCREEN OF DEATH när jag startar min dator. Det går inte att trycka på t.ex F8 så man kommer in i safe mode eftersom bliden är helt repig om man kan säga så...... så jag har tryckt på reload knappen för att kunna använda datorn, jag har för mig att det är bättre att trycka på reload knappen än power knappen i 5 sek. hur som hellst så startas datorn om och man har fyllt i lösenordet så kommer det ett felmedellande att datorn inte har startas om direkt, så min andra fråga är utsatte jag min dator för risk när jag varit tvungen att trycka på den ungefär 9-10 gånger?

tacksam för svar!

/ Samuel

3flipz
Medlem
Jag hade samma problem som dig med dom nya drivrutinerna, allting slutade med att jag formaterade hårddisken och installerade om dom nya drivrutinerna på den fräscha Windows installationen och nu funkar allt fint fint.

Verkar som flera har haft samma problem med dom nya Nvidia drivrutinerna med Nvidia har inte gått ut med något än.

Svara på ämne
Topp Dela »