24 905 besökare online
858 533 medlemmar • 45 881 941 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Företagsskvaller
Svara på ämne
Ämnesverktyg
District9
Medlem
District9s avatar
http://www.elgiganten.se/product/hem...ickers-10-pack

10 pack snickers, 25 kr. Sen gratis frakt?!

Hur fan lyckas elgiganten tjäna pengar på det? Bör inte frakten överstiga 25 kr för ett sådant paket?

Synd att snickers innehåller ägg annars hade jag beställt

Liksom bara undrar. Hur går man runt med att sälja snickers för 25 kr med 0 kr frakt och gå runt med det?

*edit*

http://www.elgiganten.se/product/hem...K/twix-10-pack

twix också!

Order

Pris

Antal

Totalt

Twix 10-pack

12-06-18

25,00

1

25,00

Nettopris

22,32

Moms

2,68

Frakt

,00

Totalt

25,00

Inkl frakt och moms

WTF?!

=)! TROLLOLOLOLOL
Senast redigerad av District9 2012-06-18 kl. 12:27.

Larss00n80
Medlem
Öhhhh bara en bild gissning från min sida, men kan det vara så att dem köper in det billigare?

Frabbe
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larss00n80
Öhhhh bara en bild gissning från min sida, men kan det vara så att dem köper in det billigare?

Det kostar att frakta.
Sedan om du kollar på bilden verkar det vara på ett annat språk, så det kostar nog inte mycket. 5 kr för 10 st?

karatekungen
Medlem
karatekungens avatar
De kan ha köpt dem från konkursdrabbade företag.

De säljer twix också för 25.. http://www.elgiganten.se/product/hem...K/twix-10-pack

Judedemokraterna 2014
Senast redigerad av Mona Sahlin Idag kl. 12:34

District9
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larss00n80

Frakten för ett sådant paket ligger på mer än 25 kr. Så inköpspriset kan lika gärna vara 0 kr så går dom ändå i förlust.

=)! TROLLOLOLOLOL

Frabbe
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Frakten för ett sådant paket ligger på mer än 25 kr. Så inköpspriset kan lika gärna vara 0 kr så går dom ändå i förlust.

Men du gillar Snickers, och tänker "ja det där var inte dumt, kanske ska jag köpa en tv?"

Alberto-del-Rio
Medlem
Pengarna de förlorar på Snickers eller andra billigare varor kan de ta igen på de dyrare till exempel tvättmaskiner där ingen bryr sig om några hundralappar på priset.
Det och att de lockar kunder till hemsidan och butiken gör att de lär gå med vinst.

karatekungen
Medlem
karatekungens avatar
Beställde snicker och twix för 50

Spoiler:
SNICKERS10PK

Snickers 10-pack

12-06-18

25,00

1

25,00

TWIX10PK

Twix 10-pack

12-06-18

25,00

1

25,00

Nettopris

44,64

Moms

5,36

Frakt

Totalt
50,00

Posten MyPack

Kom ihåg att välja MyPack som fraktsätt, annars blir ni själva tvungna att kila ner till Elgiganten, hämta godiset och kanske få en cykel på köpet :P

Judedemokraterna 2014
Senast redigerad av Mona Sahlin Idag kl. 12:34

Ham-Blaster
Medlem
Ham-Blasters avatar
Bra pris, jag älskar godis och kakor så tänkte köpa 4x(100kr), dock känns det onödigt och köpa endast det och jag behöver en mediaspelare. Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig hitta en billig och bra sådan.

Mediaspelare(tror jag det heter) = Man bara trycker i en usb sticka/extern hårddisk och kan spela upp filerna i TVn t.ex filmer och musik.
Om du inte dyrkar den stora kon. Kommer anhängarna av den stora kon att fisa på din kuk så vävnaden på ollonet långsamt blir brunt. Var försiktig och ta min varning, skydda dig själv. För den stora kon är allt omkring dig och tar dig från alla vinklar.

antagonisten
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
10 pack snickers, 25 kr. Sen gratis frakt?! Hur fan lyckas elgiganten tjäna pengar på det? Bör inte frakten överstiga 25 kr för ett sådant paket?
De har troligtvis ett avtal med Posten där de får skicka obegränsat med varor till ett fast pris eller liknande.

nedboy
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ham-Blaster
Bra pris, jag älskar godis och kakor så tänkte köpa 4x(100kr), dock känns det onödigt och köpa endast det och jag behöver en mediaspelare. Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig hitta en billig och bra sådan.

Mediaspelare(tror jag det heter) = Man bara trycker i en usb sticka/extern hårddisk och kan spela upp filerna i TVn t.ex filmer och musik.

Här är anledningen till varför de gör såhär. Nu är det någon som vill ha en mediaspelare till också och folk i tråden kommer att rekommendera en, vilket leder till att folk här i tråden kommer att beställa Twix och en mediaspelare.
Men vänta nu... någon som vet en bra TV att ha mediaspelaren till? Så drar vi ett varv till...

Det slutar med:
Twix
Mediaspelare
TV
BlueRay-film

Varför inte slänga med en USB-sticka också när vi ändå är igång?

Någon som vet en bra billig bärbar dator som passar i Twix-beställningen?

skrufsing
Medlem
skrufsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ham-Blaster

Precis såhär får dom det att gå runt utan att ta betalt för frakten

EDIT: pucktvåa...

Svara på ämne
Topp Dela »