Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-18, 03:14
  #1
Medlem
Hej, Vet inte om jag la den här tråden helt rätt, men om jag inte gjort det får mod gärna flytta den till vad dom tycker är rätt.

Jag är en kille på 21 år, jag brukar ofta träffa lite släkt och folk under sommaren, men en person som jag inte är släkt med fråga idag till min släkting om jag skulle fira midsommar med dom i år och det skulle jag, då svara personen liknande "Ååh hur ska man orka fira midsommar med den slöa jävla idioten iår igen".

Han brukar ofta kalla mig för idiot, värdelös, slö och liknande framför andra, han har aldrig påpekat det direkt till mig, utan när jag är med dom verkar det jättelugnt, brukar hjälpa till med deras barn ,disk och allt möjligt annars, men endå tycker han jag är värdens slöaste och att jag inte gör något rätt.

Så nu till min fråga är jag värdelös? Jag kan säga att jag inte har något jobb, men söker olika arbeten varje dag så lär inte dröja så lång tid innan jag har, men detta vet han ingenting om det, en släkting till mig säger att hon lever pga mig eftersom jag alltid pratar med släktingen när släktingen mår dåligt hemma eller pga vänner och annat.

Så är jag helt värdelös som han säger eller är han bara en stor idiot som mina vänner tycker.

Svara helt uppriktigt tack.
Citera
2012-06-18, 03:19
  #2
Avstängd
Du är vad du tror du är.
Citera
2012-06-18, 03:26
  #3
Medlem
rhymenocerouss avatar
Man kan inte tycka om alla, och han tycker uppenbarligen inte så bra om dig. Varför inte bara sluta umgås med han så har du det problemet ur världen?
Citera
2012-06-18, 03:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous
Man kan inte tycka om alla, och han tycker uppenbarligen inte så bra om dig. Varför inte bara sluta umgås med han så har du det problemet ur världen?


Problemet då är att jag inte kan träffa hans familj och hans barn är bland dom jag bryr mig om mest i hela världen och jag vet att dom vill träffa mig också eftersom dom brukar tjata om att dom vill komma hem till mig och att dom vill att jag ska komma.

Att träffa honom skulle jag enkelt klara mig utan, men inte utan resten av den familjen.
Citera
2012-06-18, 03:30
  #5
Medlem
am00ks avatar
JA för mig betyder du inte mer än damm jag har på golvet. ännu en som gråter ut på FB...
om du vill ha ett uppriktigt svar måste du fråga folk runtomkring dig... ett tipps FRÅGA DIG SJÄLV!

gl hf slöa idioten
Citera
2012-06-18, 03:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av am00k
JA för mig betyder du inte mer än damm jag har på golvet. ännu en som gråter ut på FB...
om du vill ha ett uppriktigt svar måste du fråga folk runtomkring dig... ett tipps FRÅGA DIG SJÄLV!

gl hf slöa idioten


Joo, jag har ju frågat mina nära med, men klart dom säger att jag inte är värdelös.

Och jag har funderat själv på det med har förut bara tyckt att han vart en idiot, men nu när det pågått så länge börjar man ju fundera på om det är sant och att mina vänner säger att jag inte är det bara för att vara snälla.

Tack så mycket för svar.
Citera
2012-06-18, 03:40
  #7
Avstängd
HVonSmaschforkas avatar
Du är varken en idiot eller värdelös, men jag känner dig visserligen inte..

Din släkting däremot verkar vara ett riktigt rövhål, inte ditt fel om han har problem.

Jag har själv haft släktingar som pratat illa om mig, och dessa avskum har jag övergivit, finns ingen anledning att umgås med folk som behandlar en illa.
Citera
2012-06-18, 03:43
  #8
Medlem
Ganska svårt att besvara på frågan om du är värdelös eller ej genom några få raders text. Vi känner inte dig som person. För övrigt är det ofta din självbild som reflekterar ditt värde. Du är så som du ser sig själv, och hur du ser dig själv speglas av gentemot omgivningen.

Hur står det till med din självkänsla? Hur skulle du beskriva dig rent socialt? Öppen? Utåtriktad? Blyg?
Citera
2012-06-18, 03:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVonSmaschforka
Du är varken en idiot eller värdelös, men jag känner dig visserligen inte..

Din släkting däremot verkar vara ett riktigt rövhål, inte ditt fel om han har problem.

Jag har själv haft släktingar som pratat illa om mig, och dessa avskum har jag övergivit, finns ingen anledning att umgås med folk som behandlar en illa.

Nu är det inte min släkting utan en ingift till min släkt som beter sig så här, släktingarna har som sagt inget imot mig alls.

tack för svar.
Citera
2012-06-18, 03:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Jazeera.
Ganska svårt att besvara på frågan om du är värdelös eller ej genom några få raders text. Vi känner inte dig som person. För övrigt är det ofta din självbild som reflekterar ditt värde. Du är så som du ser sig själv, och hur du ser dig själv speglas av gentemot omgivningen.

Hur står det till med din självkänsla? Hur skulle du beskriva dig rent socialt? Öppen? Utåtriktad? Blyg?


Jag ser mig själv som en till och från glad person, umgås gärna med mina vänner så ofta jag kan, men i perioder kan det bli svårt eftersom jag har till och från problem med sömnen men annars finns jag alltid där för mina vänner om dom mår dåligt eller något.

Är inte speciellt blyg men var det när jag var mindre, tränat bort det mesta av det.
Citera
2012-06-18, 03:55
  #11
Medlem
Intotherainbows avatar
Personen är värdelös gentemot sin omgivning om han får dig att känna så. Sådär, 1-1 mellan er.

Du är alltså värdelös för att du saknar jobb? vad ska personen säga när du börjar jobba då, att du blivit ickevärdelös?

Lyssa inte på denne person, allt han säger kommer bara från hans egna samhällsindoktrinerade och ogiltiga synvinkel. Tomma ord som saknar fäste i verkligheten därför att det finns ingenting som är värdelöst, dock kan man kalla saker värdelösa men det är fortfarande bara ett uppfunnet ord.
Jag lovar att om du frågar personen om varför han tycker som han gör så kommer han stå svarslös, eller börja lämna svar som knappt rör ämnet.
Citera
2012-06-18, 04:30
  #12
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av am00k
JA för mig betyder du inte mer än damm jag har på golvet. ännu en som gråter ut på FB...
om du vill ha ett uppriktigt svar måste du fråga folk runtomkring dig... ett tipps FRÅGA DIG SJÄLV!

gl hf slöa idioten
... Släktingen?

Seriously though... Du är ett rövhål. Måste du gå på FB för att hävda dig? Du måste känna dig stencool.

OnT: Tror inte du är värdelös. Din släkting verkar dock vara en dryg jävel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback