2012-06-18, 00:21
Medlem
Vi har haft ett förhållande i 4 år men aldrig bott tillsammans fast vi har barn ihop.
Har mycket känslor båda två men klarar inte av att vara med varandra mer än nån timme innan tjafs börjar.

Han säger att han vill inte ta det stora steget och gifta sig för att han tror inte på gud som om alla andra gifter sig för guds skull och nu efter 4 år har han börjat dejta andra i smyg .

Jag har avslutat förhållandet minst 30 ggr innan och ändå har han inte velat gå sin väg och nu helt plötsligt gör han det fast på ett oärligt sätt.

Varför stannar killen kvar i förhållandet när han inte vill ge allt och bli seriös ?

varför dejtar han andra nu efter lång tid och säger samtidigt att han har mycket känslor men tror inte att det funkar i framtiden , det visste han innan oxå och varför gick han inte sin väg när jag ville göra slut?

Samtidigt vill han inte veta om jag träffar nån ny...

Jag blir inte klok på denna människa och vet alla killar är inte egotrippade som han är..
Citera
2012-06-18, 00:28
Medlem
Nymfhanes avatar
Min erfarenhet är att killen oftast tycker att tjejen blir jobbig och krävande. Ska alltid ha rätt, tål inte emotsägelser etc. Men den här killen verkar ju iofs vara ett riktigt stolpskott, när ni har barn och allt.
Ge honom ultimatum?

Jag undrar även varför du låter snubben komma tillbaka till dig, är det inte enklare att klippa kontakten så mycket det går och låta det vara så?
Citera
2012-06-18, 00:33
Medlem
Jag låter inte honom komma tillbaka längre eftersom nu har han bokstavligen erkänt att han träffar andra men jag erkänner att jag varit dum och blind innan i 4 år som låtit känslorna styra och gått på hans lögner..

Det värsta är att han aldrig varit en ansvarsfull pappa och använt barnet som ursäkt för att komma nära mig..
Nu har jag fått nog och det gör ont att känna mig bedragen så länge..
Citera
2012-06-18, 00:36
Medlem
Regina.Spektors avatar
Knepig sits..

För mig låter det som att han inte tar ert förhållande på lika stort allvar som du gör och han är, som du skriver, väldigt egoistisk. Det är ju alltid mycket svårare när det finns barn inblandat, men om det inte vore för barnen borde du klippa alla trådar, byta telefonnummer etc och bara gå vidare. Det låter inte som att den där killen kan tillföra speciellt mycket glädje i ditt liv, eller?
Citera
2012-06-18, 00:38
Medlem
Nymfhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katsbabe
Jag låter inte honom komma tillbaka längre eftersom nu har han bokstavligen erkänt att han träffar andra men jag erkänner att jag varit dum och blind innan i 4 år som låtit känslorna styra och gått på hans lögner..

Det värsta är att han aldrig varit en ansvarsfull pappa och använt barnet som ursäkt för att komma nära mig..
Nu har jag fått nog och det gör ont att känna mig bedragen så länge..

Således är han en skitstövel och idiot, så bry dig inte om honom.

Vi gör alla misstag, försök göra det bästa av situationen istället för att grubbla på hur illa det har varit. Låt framtiden bli bättre! Träffa någon ny, bra kille, som kan ta hand om dig och dina barn.
Citera
2012-06-18, 00:44
Medlem
Jag hade mer än gärna klippt av alla trådar om det inte vore för barnets skull ..
Men varje gång jag drog mig undan så började han tjata om att han ville träffa vår dotter och när han väl kom så skulle han närma sig och var på mig.

Nu är jag så besviken och arg på mig själv att jag inte vill se honom mer och endast 2 ggr i veckan lämnar jag dottern hos honom för två tim /gång..mer än så förtjänar han inte eftersom han aldrig visat ansvar.

Det är så jobbigt när barn blir inblandade..de är så små och drabbas som mest..önskar jag kunde hitta en lösning..
Citera
2012-06-18, 00:45
Medlem
Tack så gulligt av dig ...jag ska göra mitt bästa.
Citera
2012-06-18, 00:53
Medlem
Nymfhanes avatar
Jo det är klart att det är förjävligt när barns uppväxt skadas av föräldrarna/föräldern. Men du måste likväl fråga dig vad som är bäst för din dotter, att växa upp med en mor och far som är tillsammans, men där fadern beter sig illa och inte finns för sin mor eller dotter. Dessa upplevelser kommer ju forma henne för livet, till det sämre.
Då är det med största sannolikhet bättre om hon får växa upp med den vettiga föräldern och bara träffa den dåliga ibland. Det är självklart inte någon idealiskt lösning, det bästa vore ju såklart om hon hade två kärleksfulla föräldrar som höll ihop. Men du får tänka att det är hans fel att det blivit så här, inte ditt.

Upprepar mitt råd att du borde försöka hitta en vettig man och inte leva helt ensam under din dotters uppväxt. Jag tror starkt på att barn behöver både en moders- och en fadersfigur att se upp till.

Ursäkta om det blev lite flummigt, det är sent och jag är extremt trött. Klickar hur som helst ut för ikväll nu.
Citera
2012-06-18, 01:09
Medlem
Tack för ditt råd och jag håller med att barn behöver både mor och far ...
ska försöka hålla ögonen öppna så jag kanske kan träffa en vettig karl som kan vara en bra person och bilda familj med.

God natt
Citera
2012-06-18, 18:53
Medlem
AwZumes avatar
Dumpa?
Citera
2012-06-18, 19:12
Medlem
du håller dig bara kvar vid honom för att kunna känna dig självuppoffrande för någon annans skull - på det sättet blir du 'god' och en bra människa {inte hans fel enbart; du är lika stor del av det}, samt han antagligen håller sig kvar vid dig eftersom du [troligen] avvisar honom defensivt om du börjar få känslor för honom; vilket eggar hans bekräftelsebehov(baserat på att han träffar andra simultant; dvs har bekräftelsebehov och motiveras av att locka fram känslor för honom hos andra) som gör att han aldrig fullständigt släpper dig.

antagligen håller ni på sådär ad infinitum tills cthulu återuppväcks och sväljer oss för vår idioti stör hans slummer eftersom ni bägge har någon slags störning i anknytningen till någon förälder som barn {vilket inte är så udda iom att indoktrineringsmaskineriet inte direkt tar hänsyn till hälsan hos produkterna det ska producera}.

så han tillgodoser ditt behov av att leka martyr samt inte blir fullt så känslomässigt inkräktande att du fullständigt skär av honom - samt du blir ett snöre han kan jaga utan att fullständigt få tag på; som antagligen då på något bildligt plan speglar era relationer till era morsor eller dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in