45 391 besökare online
858 391 medlemmar • 45 876 853 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Juridik
Svara på ämne
Ämnesverktyg
.Mercedes-Benz
Medlem
.Mercedes-Benzs avatar
Hej nu var det så att jag för cirka 1vecka sen blåste 0.1 promille, kan jag bli straffad på något sätt? Har körkortet på prövotiden, är cir 20+ ostraffad.

vitmullvad
Medlem
vitmullvads avatar
Varför skulle du kunna bli straffad?
Det är väl inget olagligt du gjort

sphinxen_111
Medlem
sphinxen_111s avatar
Nej det har jag svårt att tro, det är väl 0,2 promille som gäller om du ska bli lagförd.

Eltopo
Medlem
Jag har blåst 0.19 promille. Man riktigt såg hur besvikna poliserna var - det redan beslagtagna körkortet lämnades tillbaks och jag fick åka hem.

.Mercedes-Benz
Medlem
.Mercedes-Benzs avatar
Jo jag vet att jag inte gjort mig skylldig till något brott, men tänkte på prövotiden. Kändes skönt iaf som att ge fingret åt polisen

BBulle
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Mercedes-Benz
Jo jag vet att jag inte gjort mig skylldig till något brott, men tänkte på prövotiden. Kändes skönt iaf som att ge fingret åt polisen

jag har en fråga angående dehär, vad hade du druckit innan och efter hur lång tid tog du bilen o åkte?

onT: så länge du inte begått ett brott så är det lugnt

.Mercedes-Benz
Medlem
.Mercedes-Benzs avatar
Spelar ingen roll hur mycket jag druckit, var på studenten! efter festen

BBulle
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll hur mycket jag druckit, var på studenten! efter festen

okej undrade bara för att få en överblick hur mkt 0.1 promille är egentligen

.Mercedes-Benz
Medlem
.Mercedes-Benzs avatar
det är 0.1 promille, men har hört under körkorts-utbildningen att man kan åka på rattfylla endå under 0.2

patwotrik
Medlem
Citat:
Men GAH!

Varför är det ingen jävla körskola som lär ut vad som gäller under prövotiden?

Om du blir av med lappen måste du köra upp igen, vilket du kan slippa om det inte är under prövotiden. Du blir dock av med lappen på samma villkor som andra.

Emalid
Medlem
Citat:
Hej nu var det så att jag för cirka 1vecka sen blåste 0.1 promille, kan jag bli straffad på något sätt? Har körkortet på prövotiden, är cir 20+ ostraffad.

Så länge du har kunnat hantera bilen som vanligt så är det lugnt... Man kan åka fast för rattfylleri även om man har under 0.2promille om man om man kör okontrollerat.

.Mercedes-Benz
Medlem
.Mercedes-Benzs avatar
Ja men saken var ju den att jag trodde jag var spiknykter, Vafan 0.1 promille kör ju fan som en gud! ingen skulle kunna märkt att jag hade det lilla..

Svara på ämne
Topp Dela »