Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-15, 23:56
  #133
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Nej, jag förstår inte varför utvisning = fängelse. Eller varför böter = utvisning. Eller varför dödsstraff = påföljdsunderlåtelse.
Världen är full av efterblivna, de fattar mycket sällan enkla samband.
Men jag gratulerar till att du lärde dig läsa och skriva, starkt med tanke på ditt handikapp.
Citera
2012-07-16, 03:08
  #134
Medlem
JonnaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teh_Masterer
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14991700.ab

Kader, 28, sitter fängslad trots att hans straff sedan länge är avtjänat

Kader Bencheref, 28, har sedan länge suttit av sitt fängelsestraff.

Men han är inte fri.

I stället har han skickats runt på olika svenska fängelser – till en kostnad av 4 miljoner kronor.

– De stjäl mitt liv ifrån mig, jag sitter i fängelse utan att ha ett straff att avtjäna, säger han.

28-årige Kader Bencheref dömdes 2007 till tre års fängelse för bland annat misshandel, olaga hot, försök till våldtäkt och sexuellt ofredande. En kväll i september 2006 överföll han, och försökte enligt domen våldta fyra kvinnor inom loppet av en timme i Sundsvall.

Det var, enligt domen, bara tillfälligheter som gjorde att våldtäkterna inte fulbordades.

Förutom fängelsestraffet dömdes han till tio års utvisning.

Den 21 september 2008 hade Kader Bencheref avtjänat sitt fängelsestraff och skulle därmed vara en fri man, med förbud att vistas i Sverige de närmaste tio åren.

Så blev det inte.

Han har ännu inte släppts ut ur fängelset, och inte heller utvisats.

//Större delen av artikeln borttagen med hänvisning till regel 1.02. Varning utdelad.
mod//


Så vad säger ni mina vänner - är det på riktigt så att man borde få medieutrymme om man har försökt att våldta 3 personer, 4 månader efter det att man sökt asyl i ett nytt land? Hur kommer det sig att aftonbladet kör den här historien - i mina ögon skjuter de sig själv i foten så hårt att jag inte vet vart jag ska börja.

sluta prata om ab, största skvallerblaskan som finns, kan jämnställas med valfri jävla modeblaska, bojkotta
Citera
2012-07-16, 07:02
  #135
Medlem
släpp ut han i samhället, visa foto på han först bara. Ingen kommer ju tydligen sakna han.
Citera
2012-07-16, 07:21
  #136
Medlem
Titus pollos avatar
"Bencherefs fingeravtryck liknar tusen andras"

Säger alltså en marockansk tjänsteman. Nog för jag förstår att de gärna exporterar sina kriminella till väst, men man undrar ju varför de använder sig av fingeravtryckssystemet om de inte är kompetenta till det i ulandet.
Våldtäktsmannen använder argumentet att han inte begått några brott på länge. mmm...undrar varför
Citera
2012-07-16, 08:37
  #137
Medlem
Hastiiiifans avatar
Muslimer ses inte som våldtäktsmän om de våldtar då det ingår i deras kultur. Är det bara Aftonbladet som fattar det?
Citera
2012-07-16, 10:19
  #138
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddietheeagle
Personen i fråga bollas dessutom runt på landets säkraste Isoleringar/häkten för att han är våldsam mot personal samt kastar avföring mot dem. Som det står så tar inte Marocko emot honom och då ska han heller inte ut på gatorna att göra.
AB har som vanligt gjort en extremt dålig bakgrundskoll innan de gör en snyfthistoria om en intagen som beter sig extremt illa åt.
Jag har letat nu men hittar inte, var har ni läst att han kastat avföring på personal?
Citera
2012-07-16, 11:01
  #139
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweClan
Det är nog ganska klarlagt att han är från Marocko, problemet är att han vid ett besök på Marockos ambasad kastade sig fram och skallade ambasadören vilket förmodligen fick ambasadören att bli lätt irriterad

Dom tycker väl att det är bra att han sitter i fängelse här och gör sig ingen som helst brådska att få kadavret till hemlandet

WTF!... Okej..då förstår jag saken lite bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Nej, den här besten gör sig bäst i en källare iförd kramasigsjälv-tröja och med röven full av lugnande supposider, i väntan på döden!!!

Den här gången måste jag hålla med dig.
Citera
2012-07-16, 11:14
  #140
Medlem
Aftonbladet verkar ha upphört helt med kreativ och kritisk journalistisk och ersatt det med uppenbara provokationer. Det känns så iaf.

Det värsta är att "journalisterna" på AB inte bryr sig ett dugg om den utsatta människan; de vill bara ha läsarsiffror. Patetiskt.
Citera
2012-07-16, 11:16
  #141
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Åter till mediediskussionen tack, och resonemang kring brottspåföljd, integration etc. endast sekundärt och i anslutning därtill. Påminner vänligen om trådskaparens frågeställning:

Citat:
Så vad säger ni mina vänner - är det på riktigt så att man borde få medieutrymme om man har försökt att våldta 3 personer, 4 månader efter det att man sökt asyl i ett nytt land? Hur kommer det sig att aftonbladet kör den här historien - i mina ögon skjuter de sig själv i foten så hårt att jag inte vet vart jag ska börja.

/Moderator
Citera
2012-07-16, 11:48
  #142
Medlem
gentlemans avatar
Ja, det är bra att även brottslingar "får mediautrymme", särskilt om det berör ett allmänt rättsproblem. Eller föredrar trådskaparen att media låter bli att rapportera om otrevliga fenomen?
Citera
2012-07-16, 13:45
  #143
Medlem
DemiJjurgens avatar
Fan vad ni har skygglapparna på här, bara för att aftonbladet skriver en artikel om en invandrare så tänker ni inte speciellt länge innan ni börjar böla. Artikelns primära syfte är att ta upp problem som kan uppstå under sådana här situationer. Om nu verkligen Eric Tagesson hade velat skriva en snyftartikel så hade han väl för helvete inte haft med "En kväll i september 2006 överföll han, och försökte enligt domen våldta fyra kvinnor inom loppet av en timme i Sundsvall.

Det var, enligt domen, bara tillfälligheter som gjorde att våldtäkterna inte fulbordades
."

Aftonbladet suger getkuk så förbannat men denna artikel var inte sämre än någon annan.

OnT kan dom väl skicka honom till samma ingenmansland som Tom Hanks i filmen The Terminal blir hängandes på ett tag
Citera
2012-07-16, 14:18
  #144
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Våldtäktsmannen använder argumentet att han inte begått några brott på länge. mmm...undrar varför
Det där är ju dessutom en sanning med modifikation, minst sagt.

Enligt uppgifter i tråden har han under sin fängelsevistelse begått en rad brott genom att spotta på andra, förstöra andras egendom, misshandla osv. Problemet är väl bara att det är "mindre" brott, som bara skulle ge dagsböter, och inte fängelse. Eftersom våldtäktsmarockanen inte har någon inkomst, så skulle lagsökande bara ge ytterligare utgifter för staten i form av rättegångskostnader och liknande. Skulle han ha begått brott som kan ge fängelse, så är det heller ingen idé att lagsöka eftersom en förlängning av fängelsestraffet inte ändrar något, då han ändå inte får vistas i landet.

Men visst! Han har inte begått några brott ute i samhället.

Rätt märkligt att lille Eric i Saltsjö-Boo inte gör sin journalistiska plikt och granskar brottslingens egen beskrivning av sin förmenta oförvitlighet. Men vad gör man inte för den heliga mångkulturen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback