Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-17, 02:13
  #1
Medlem
Alla ni som brukar ha hemmafester som inte är kopplade till något "speciellt" som t.ex. en födelsedag - utan bara för festandets skull. Vad är det som driver er?

Jag vill understryka att jag uppskattar de som orkar ha hemmafester gång på gång. Själv har jag haft 3 hemmafester i mitt liv och 2 av de lyckades jag inte riktigt släppa loss utan gick mest runt och såg till att så mycket som möjligt av inredningen skulle överleva.

Hemmafester är i mitt tycke bra fester, tack alla som fixar dessa fester! Men det händer ju generellt sätt ofta olyckor på hemmafester. Det är nästan alltid, vilket gäng det än gäller, något som blir förstört i hemmet. Detta har spelat in i min syn på hemmafester - jag har inga längre.

Så vad är det som är så underbart att stå som värd för en hemmafest? Är det grupptryck, för att man vill bjuda tillbaka, för att man inte bryr sig, för att man vill vara omtyckt, eller vad?

*Vill aldrig mer skriva ordet "hemmafester" det blev visst nio med rubriken.
Citera
2012-06-17, 02:19
  #2
Medlem
kofotleifs avatar
För att kunna slippa svin på krogen och festa och umgås med personer jag själv valt ut eller godkänner. Även för att kunna ta en kall öl utan att behöva stå i kö och betala överpris i baren.

Sen är det inte fel att slippa ta en taxi eller sitta i kommunaltrafik hur länge som helst också. Man kan grilla och ta det lugnt med de närmsta och sen invänta resten av folket.


Det är bekvämt, helt enkelt.
Citera
2012-06-17, 02:19
  #3
Medlem
Hemmafester tenderar ju att spåra ur, då mycket objudet folk kommer. Så är iaf min uppfattning. Så när jag har hemmafest, så är det endast inbjudet folk, och inget annat. Kommer det personer som hört att det är fest så portas de. Kanske inte det mest uppskattade, men än så länge har mitt hem inte förstörts.

Jag har sett hur det blir när en massa objudet patrask släpps in, och jag gör aldrig det misstaget.
Men vad som driver? Ja jag vet inte, det handlar väl lite om att bjuda tillbaka. Man måste ju dela upp hemmafesterna, annars slutar det ju med att det inte blir några fler.
Citera
2012-06-17, 02:30
  #4
Medlem
Det blir för det mesta sexorgier!
Citera
2012-06-17, 02:40
  #5
Medlem
Godamonginsectss avatar
Skulle Aldrig låta massa okända personer komma på fest hemma hos mig, om det inte handlar om typ en lugn midsommarfest med ganska nyktert folk. Men antar att vi pratar om standard fester där huvudpoängen är drickandet. Har varit på så mycket fester i yngre dagar hos andra folk där bl.a. "mitt gäng" har varit de som förstör.

Det finns väll ingen som är över 18 som är dum nog att bjuda hem massa fulla okända personer till sitt hem.
Citera
2012-06-17, 02:45
  #6
Medlem
Vandalizers avatar
För att ha kontroll helt enkelt. Jag bestämmer musik, jag bestämmer vilka som får komma, jag bestämmer allt helt enkelt
Citera
2012-06-17, 03:05
  #7
Medlem
Därför att o ingen håller fester, så blir det inga fester.
Det är trevligt att ha fest, och jag äger ändå inget som jag sörjer sådär vansinnigt om det går sönder.
Citera
2012-06-17, 22:53
  #8
Medlem
Har heller aldrig riktigt kunna slappna av när jag haft hemmafest! Har även ganska svårt att neka vänner som vill komma även om man bara vill ha ett litet gäng som man kan lita på till 100 %
Citera
2012-06-17, 23:58
  #9
Medlem
hemmafester är bäst! jag bestämmer vilka som kommer. jag bestämmer musik. har inte mycket prylar hemma och inget jag är specielt rädd om, bara min gitarr som jag oftast lägger undan. jag brukar heller inte bjuda på dricka utan det får man ta med sej själv så det blir billigare än att gå på krogen eller liknande. hänt nångång att någon spillt nå skit på min laptop men den har aldrig pajat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback