Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-11-15, 11:54
  #1
Administrator
admins avatar
Jag har tidigare berättat om hur vi ökat bandbredden och köpt in flera servrar för att klara ökad belastning. Just nu är det databasen som inte klarar av belastningen. Detta tänker vi åtgärda genom att dels lägga upp databasen på en separat server (som inte är så hårt belastad idag), samt pröva några andra databaser för att se ifall de funkar bättre. (Idag kör vi MySQL.)

Byte av databas kan dock skapa större problem under själva bytet (ifall vi har otur), men när allt är klart så skall det funka igen. Paralellt med detta så kommer vi att öka bandbredden ytterligare inom kort + köpa in en ytterligare server.

Jag är tacksam för alla felmeddelanden som postas här. Det gör att vi hinner upptäcka felen tidigare, och därmed åtgärda dem snabbare.
Citera
2002-11-15, 12:01
  #2
Medlem
Ghandis avatar
OK, thanx Admin för svaret. Alltid bra att veta att flashback är medvetna om problemen och arbetar för att ta sig ur dom.

Bara ni vet om det och gör något åt det så är det klart att man har tålamod med en kort tids eventuella störningar.
Citera
2002-11-15, 12:48
  #3
Medlem
Webbes avatar


Nu är jag glad igen! Alltid skönt att veta varför inget fungerar.

Citera
2002-11-15, 17:21
  #4
Medlem
chairmans avatar
Gott att se att det händer något på problemlösarfronten. Respect!
Citera
2002-11-15, 19:41
  #5
Medlem
är det bara jag som inte kan se svenska bokstäver här idag?
var är ÅÄÖ :?: :?: :?: på vissa sidor på forumet syns det inte men här syns det..... skumt
Citera
2002-11-16, 00:11
  #6
Medlem
Det låter bra !

Bra att ni jobbar på att åtgärda problemet.
Posta gärna lite uppdateringar i denna tråd så att vi som är lite gnälliga får höra hur det går.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback