Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-16, 21:40
  #1
Medlem
bulletproofsouls avatar
Är ett företag som sysslar med spel och vadhållningsverksamhet. Är ett registrerat AB med säte i stockholm och med org nr: 556542-8710. Genom webbplatsen http://lagodemontana1x2.es erbjuder man andelar i spanska stryktipset med garanterad återbetalning av satsat kapital.

Ägaren Bernt Sjöberg har gått under jorden och svarar varken på telefon, mail eller via webbsidans forum som för övrigt inte uppdaterat på drygt en månad. Naturligtvis har inte varken investerade pengar eller "vinster" betalats ut till andelsägarna. Ett klassiskt, simpelt men hyfsat effektivt bedrägeri. Möjligen med mer avancerad ekonomisk brottslighet i bakgrunden. Någon som känner till eller som har info om följande personer som enligt bolagsregistret är knutna till företaget:

Sjöberg, Bernt, Holger f 530521 skriven i Sundbyberg
Seker, Robin Bawer f 790821 skriven i Sollentuna
Bergström, Ernst Lennart f 380527 skriven i Saltsjö Boo

Bernt Sjöberg bor på adressen Sturegatan 20A, 172 31 Sundbyberg och har dessa telefonnummer:
073-526 34 92, 072-941 73 29 samt till företaget: 070-911 99 33
Citera
2012-06-16, 23:23
  #2
Medlem
8711s avatar
Säger inte det mest om DIG som går på vad som helst och som hoppar på vilken skit som helst hur konstigt det än ser ut? Det där är sånt ingen vettig människa ens skulle röra med tång. Andelar på spanska stryktipset med garanterad återbetalning? Ja, mycket ska man höra. Bara kolla hemsideadressen så ser man att det inte är så mycket att ens titta på.

Skyll dig själv! Att dom som lurar dig också är hemska människor är en annan sak.

Citat:
Andelar köpes löpande för en 8 veckors period. En andel kostar 7360 kr och gäller som sagt för 8 spelomgångar.



Vad är det för människor som sätter in 7360:- på en så suspekt sida?

Som sagt, skyll dig själv!

Citat:
Du har nu möjlighet att investera i ett spelkonsortium som garanterar dig minst insatsen tillbaka samtidigt som Du har 20-50% möjlighet att bli mångmiljonär.

Det är killarna du skänkt pengar till som blir mångmiljonärer på såna som dig Dom du hängt ut med namn är nog inte ens rätt namn heller för den delen, så du borde inte hänga ut den där Bernt som du gör. Kan vara en helt oskyldig stackare.
__________________
Senast redigerad av 8711 2012-06-16 kl. 23:29.
Citera
2012-06-20, 14:43
  #3
Medlem
bulletproofsouls avatar
Javisst jag skyller inte ifrån mig. En jävligt dum sak att gå på. Det klart man förbannat sig själv för att man var så dum i huvudet men man får se det som "lärpengar" och man kommer aldrig att gå på en sån sak igen. Däremot har jag inga samvetskval över att hänga ut dessa personer och jag är tämligen säker på att det faktiskt är rätt personer som står bakom sajten. annars har Bernt bara att träda fram och förklara sig ovetande om Lagodemontana. Dessutom är det möjligt att den här Bernt faktiskt trodde att det här skulle funka men att det "sket" sig under resans gång. Jag vet att jag inte kommer att få tillbaka de pengar jag satsat men man kan väl "roa" sig med att polisanmäla och försöka hänga ut personerna. Hursomhelst, jävlas dom så jävlas jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback