Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-16, 15:52
  #1
Medlem
Det finns killar,där,när dom hälsar på en 10av10 tjej,så utstrålar dom överlägsenhet ,samtidigt som de hälsar artigt och trevligt. Idag när jag hälsar på en 10av10 tjej,så känner jag direkt att hon ser ner på mig.

Jag har ju förutsättningarna då jag generellt sett ser bra ut.

vad exakt är det som gör skillnaden? Dessa som verkar överlägsna i detta korta ögonblick,jag tror dom är extremt lugna,kollar i henne ögona,långa,välvårdade,och de har nog generellt också en bra kroppsvolym,som framhäver deras maskulinitet. De är vidare,snabba i käften,har hög integirtet,och utstrålar energi och välmående. Någon mer som kan utveckla detta?

Jag tror jag personligen utstrålar ett hängigt intryck,där jag verkar självmedveten och det kan ibland märkas att jag tänker till innan jag säger något,och att jag i sättet jag pratar,kanske försöker vara till lags,och därav förlorar utrstrålning av självintegritet och därmed överlägsenheten...
__________________
Senast redigerad av tesaurus 2012-06-16 kl. 15:55.
Citera
2012-06-16, 15:53
  #2
Medlem
Roxanas avatar
Varför uppever du att tjejen ser ner på dig?
Citera
2012-06-16, 15:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Varför uppever du att tjejen ser ner på dig?

Man märker mellan raderna,när man är över eller under en tjej. Detta kanske ibland inte märks,när det är en jättetrevlig tjej som visar mycket intresse och acceptans och har lätt till skratt,där hon är så mot alla,men så är verkligen inte dom flesta tjejerna,utan man märker genom tonläget,intressenivån och hur kall hon är många gånger.
__________________
Senast redigerad av tesaurus 2012-06-16 kl. 16:01.
Citera
2012-06-16, 16:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
vad exakt är det som gör skillnaden? Dessa som verkar överlägsna i detta korta ögonblick,jag tror dom är extremt lugna,kollar i henne ögona,långa,välvårdade,och de har nog generellt också en bra kroppsvolym,som framhäver deras maskulinitet. De är vidare,snabba i käften,har hög integirtet,och utstrålar energi och välmående. Någon mer som kan utveckla detta?

Där har du nog svaret.
Citera
2012-06-16, 17:22
  #5
Medlem
KloBengans avatar
Skillnaden mellan dig och dem är att de tycker om sig själv så pass mycket att det inte spelar dem någon roll vad random tjej tycker om deras person. Man kan därför kosta på sig att inte bry sig, eftersom att den egna värderingen av "jaget" är högre än någon annans värdering av ditt "jag".

Du däremot är inte tillräckligt säker på dig själv, och kräver andras värdering av din person som bevis på att du duger som människa. Folk märker ganska snabbt när någon strävar efter deras godkännande, och det är inte det mest attraktiva draget i världen.

Ofta medföljer ett visst mått av arrogans i självsäkerheten, men det är även då för extremt. Handlar om att hitta rätt balans i ödmjukhet kontra självupphöjande.
Citera
2012-06-16, 17:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Skillnaden mellan dig och dem är att de tycker om sig själv så pass mycket att det inte spelar dem någon roll vad random tjej tycker om deras person. Man kan därför kosta på sig att inte bry sig, eftersom att den egna värderingen av "jaget" är högre än någon annans värdering av ditt "jag".

Du däremot är inte tillräckligt säker på dig själv, och kräver andras värdering av din person som bevis på att du duger som människa. Folk märker ganska snabbt när någon strävar efter deras godkännande, och det är inte det mest attraktiva draget i världen.

Ofta medföljer ett visst mått av arrogans i självsäkerheten, men det är även då för extremt. Handlar om att hitta rätt balans i ödmjukhet kontra självupphöjande.

Intressant. Ligger ju något i det helt klart. Dock,dom som verkar vara extremt självsäkra,upplever jag istälet är väldigt ödmjuka.

Det kan vara som så att ödmjukheten gör att de får positivare feedback från omgivningen,medan en arrogant person får mer negativ feedback från omgivningen vilket gör att han inte får lika bra självförtroende,varför vi endast ser combon extremt ödmjuka som har det bästa självförtroendet.
Citera
2012-06-16, 17:34
  #7
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Intressant. Ligger ju något i det helt klart. Dock,dom som verkar vara extremt självsäkra,upplever jag istälet är väldigt ödmjuka.

Det kan vara som så att ödmjukheten gör att de får positivare feedback från omgivningen,medan en arrogant person får mer negativ feedback från omgivningen vilket gör att han inte får lika bra självförtroende,varför vi endast ser combon extremt ödmjuka som har det bästa självförtroendet.

Precis som du säger. En extremt självsäker person bör inte känna behovet att sätta sig över andra, vilket leder till att ödmjukhet kan anammas med fördel. En arrogant person, kan i vissa fall känna ett behov av att sätta sig över någon annan på en hierarkisk skala. Något som signalerar att det finns vissa brister i deras självkänsla. Det är alltså inte fullt lika genuint. Även rätt irriterande personer att umgås med.
Citera
2012-06-16, 17:59
  #8
Medlem
groupsexs avatar
Är man helt och hållet tillfreds med sig själv så är man självsäker i allas sällskap, det spelar ingen roll om det är en padda eller en "10a". Vad andra tycker om dig berör dig inte, man söker inte efter någons bekräftelse eftersom mani inte behöver bli bekräftad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback